AMD Fidelity FX Super Resolution – utmanaren till Nvidia DLSS är här

Permalänk
Medlem

Imponerande att en utvecklare säger att det tar 2 dagar för dem implementera FSR + tiden det tar att tweaka motorn. Det får det ju att låta som det verkligen är så lätt som AMD säger. Även imponerande att det redan är 45 spel på gång. Det är väl mer än totalen av antalet stödda DLSS 1.0 och 2.0 spel idag och nVidia har haft 3+ år på sig.

Detta bådar gått för både konsol och PC gamers.

Med FSR kanske Cyberpunk 2077 går att spela på PS4 med en acceptabel FPS (över 30)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Personligen tycker jag att NVIDIA och AMD skall samarbeta med uppskalningseknologi. Tråkigt att något så tekniskt revolutionerande men ändå en liten detalj ska behöva bli låst till olika grafikkortsillverkare.

Samarbeta fram en gemensam standard - likt HDMI, HTML, och så vidare - och konkurrera istället om vems grafikkort som bäst kan maximera användningen av den gemensamma standardiserade uppskalningsteknologin.

Men men, drömma kan man alltid göra!

Hörde någonstans att intel och/eller MS visat intresse för tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Hörde någonstans att intel och/eller MS visat intresse för tekniken.

Ms definitivt, det är mer eller mindre spikat att series x/s får det.

Permalänk
Medlem

Kanske synd att FSR inte blev knutet till någon bättre metod för antialiasing. Man ville säkert inte ställa sådana krav för att inte lägga sig i speltillverkarnas val, men en ganska stor del spel kommer med enklaste möjliga AA och inga valmöjligheter. Artefakter som uppstår därav kan inte FSR göra något åt.

Hoppas att både DLSS och FSR blir implementerade i Battlefield 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Imponerande att en utvecklare säger att det tar 2 dagar för dem implementera FSR + tiden det tar att tweaka motorn. Det får det ju att låta som det verkligen är så lätt som AMD säger. Även imponerande att det redan är 45 spel på gång. Det är väl mer än totalen av antalet stödda DLSS 1.0 och 2.0 spel idag och nVidia har haft 3+ år på sig.

Detta bådar gått för både konsol och PC gamers.

Med FSR kanske Cyberpunk 2077 går att spela på PS4 med en acceptabel FPS (över 30)

42st enligt https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DLSS_support
48 enligt https://www.rockpapershotgun.com/confirmed-ray-tracing-and-dl...

Osäker på vem som har rätt Sedan ~15 på väg som annonserats.

Det som jag tycker är intressant är hur många AAA eller andra stora/tungdrivna spel som får det. På den fronten tycker jag DLSS har prickat bra, förutom Resident Evil Village (AMD sponsrat ) som jag kan komma på. Hoppas bara att spelstudior implementerar bägge och inte väljer en metod, blir väldigt trist då.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av wargreymon:

42st enligt https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DLSS_support
48 enligt https://www.rockpapershotgun.com/confirmed-ray-tracing-and-dl...

Osäker på vem som har rätt Sedan ~15 på väg som annonserats.

Det som jag tycker är intressant är hur många AAA eller andra stora/tungdrivna spel som får det. På den fronten tycker jag DLSS har prickat bra, förutom Resident Evil Village (AMD sponsrat ) som jag kan komma på. Hoppas bara att spelstudior implementerar bägge och inte väljer en metod, blir väldigt trist då.

Kan hålla med där. Inget illa menat men AMDs lista var ju typ 90% spel jag aldrig hört talas om.
Spelar ju ingen större roll för mig om det är 20 eller 200 de närmsta två åren. Troligen spelar jag fyra spel per år så det är dem som spelar roll. (För mig, förstår att andra har helt andra vanor)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Gambit_2K:

Imponerande att en utvecklare säger att det tar 2 dagar för dem implementera FSR + tiden det tar att tweaka motorn. Det får det ju att låta som det verkligen är så lätt som AMD säger. Även imponerande att det redan är 45 spel på gång. Det är väl mer än totalen av antalet stödda DLSS 1.0 och 2.0 spel idag och nVidia har haft 3+ år på sig.

Detta bådar gått för både konsol och PC gamers.

Med FSR kanske Cyberpunk 2077 går att spela på PS4 med en acceptabel FPS (över 30)

Förutom kvalitetsproblem hade ju DLSS 1.x den rätt stora tröskeln att ML-modellen krävde anpassning för varje spel.

Så var först med DLSS 2.x, vilket lanserades i slutet av mars 2020, det ens var tekniskt möjligt att skapa ett brett stöd för tekniken. Det har man ju gjort då flera spelmotorer har stöd, bl.a. UE4, UE5 och snart även Unity. När stödet väl finns integrerat i motorn är det trivialt att använda i spel som använder versioner av motorn som stödjer DLSS plugin:en.

Det riktigt positiva med FSR är att tekniken i grunden "bara" renderar spelet i lägre upplösning, skalar upp det + applicerar ett skärpfilter. Det kan i stort sätt vilken spelmotor som helst fixa rätt enkelt.

Givet hur tekniken fungerar blir det rätt självklart att saker kommer tappa detaljer om man renderar allt för få pixels. Men i högra upplösningar, framförallt på skärmar som har rätt hög PPI, kommer det i praktiken bli rätt svårt att märka om man renderar säg 10 % färre pixel på varje axel, något som i slutändan betyder att endast 81 % av alla pixels behöver renderas jämfört med om man renderade i skärmens faktiskt upplösning.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Det ser ok ut när allt är ganska stilla på skärmen, och det ser inte så bra ut när saker rör på sig är det jag kan se när jag sett videos på denna teknologi.

Nästan så checkerboard-rendering på PS4:an ser bättre ut faktiskt.
Får checka (no pun intended)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Tack för ett intressant test.
Var som jag väntat mig. En okej teknik men inte mer. Men som 1.0 version, bra jobbat AMD. Som någon sade tidigare, det kan bara bli bättre här ifrån!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Kan hålla med där. Inget illa menat men AMDs lista var ju typ 90% spel jag aldrig hört talas om.
Spelar ju ingen större roll för mig om det är 20 eller 200 de närmsta två åren. Troligen spelar jag fyra spel per år så det är dem som spelar roll. (För mig, förstår att andra har helt andra vanor)

Om FSR implementeras i konsolerna så lär nog alla spelutvecklare som vill tjäna pengar rikta in sig på att optimera sina AAA spel för den tekniken. DLSS är ju unikt för nVidia som endast finns på pc och switch.
Det har ju pratats på internet om att switchen kanske får DLSS, men det kan kanske bli FSR där med eftersom det ser ut att kunna implementeras överallt. Spelförsäljningen är vad jag förstår väldigt mycket större på konsol än pc.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av xc:

Om FSR implementeras i konsolerna så lär nog alla spelutvecklare som vill tjäna pengar rikta in sig på att optimera sina AAA spel för den tekniken. DLSS är ju unikt för nVidia som endast finns på pc och switch.
Det har ju pratats på internet om att switchen kanske får DLSS, men det kan kanske bli FSR där med eftersom det ser ut att kunna implementeras överallt. Spelförsäljningen är vad jag förstår väldigt mycket större på konsol än pc.

Absolut borde det kunna bli så.
Men. Av listan att döma är det inget på g just nu iaf.
Snarare är det typ en topplista av spel som ingen hört talas om. Medan Nvidia lyckats ganska bra att beta av de stora, populära och tungdrivna titlarna.

Men men. Det lanserades ju idag så jag har full förståelse för om det här inte är indikativt för hur det kommer att bli hädanefter.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Många spelutvecklare har ju redan sin egna variant av denna typ av uppskalning sedan en lång tid tillbaka, så jag tvivlar på att de större bolagen tänker implementera detta i konsolerna?
Sedan kör ju många med dynamisk upplösning också. vilket fungerar bra i många spel utan att det blir för uppenbart när den går ner i upplösning.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av CubaCola:

Många spelutvecklare har ju redan sin egna variant av denna typ av uppskalning sedan en lång tid tillbaka, så jag tvivlar på att de större bolagen tänker implementera detta i konsolerna?
Sedan kör ju många med dynamisk upplösning också. vilket fungerar bra i många spel utan att det blir för uppenbart när den går ner i upplösning.

Är ju intressant att se om FSR går att kombinera med dynamisk upplösning. DLSS går ju att kombinera sedan 2.1 men det är fortfarande bara ett enda spel som har stöd för det.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

detta var riktigt intressant asså får göra en revisit om några månader när dom hunnit finputsa allt lite mer

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Personligen tycker jag att NVIDIA och AMD skall samarbeta med uppskalningseknologi. Tråkigt att något så tekniskt revolutionerande men ändå en liten detalj ska behöva bli låst till olika grafikkortsillverkare.

Samarbeta fram en gemensam standard - likt HDMI, HTML, och så vidare - och konkurrera istället om vems grafikkort som bäst kan maximera användningen av den gemensamma standardiserade uppskalningsteknologin.

Men men, drömma kan man alltid göra!

Exakt. Tänk om physX hade kunnat bli industristandard. Och EAX för den delen med. Vi hade kunnat ha många fler spel med bättre fysik och ljud.

Tillägg: Verkar få bra med stöd

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Blir att testa iaf med mitt RX 570. Cyberpunk i 1080p med typ 60% render resolution ser redan ganska grynigt ut så vet inte hur mycket värre det kan bli.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Precis vad som diskuterades på forumet häromdagen, bra med ett rejält test.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se om detta spelar väl med VSR hos AMD.
Jag är inte superintresserad av uppskalning för "snygg" grafik sålänge det inte ger något väldigt nära motsvarande native- där har jag känt att DLSS var lite av en disappointment i och med att det generellt ändå när man behöver använda det handlat om så lågt fps i sådana situationer att jag lika gärna bara kunna köra native och låta Freesync lösa flytet åt mig.

Något jag dock haft roligt med är att köra spel *som funkat väl med det* i VSR och då alltså köra renderings-upplösning på 5120*2880 på min 1440p skärm. Senaste exempel är Chivalry 2 där jag kör allt maxat utan AA som jag kör på FXAA low istället för TAA, I 5120*2880 och med freesync får bekvämt flyt i det hela.
Skillnaden mellan 1440p native och detta som då är 4 gånger så många pixlar är enorm, har i princip noll aliasing till och med på min C32HG70QQ som är känd för att förstärka sådant när den körs i freesync. I 1440p med TAA på 32" så får jag i vanliga fall synlig aliasing i Chivalry 2, plus att TAA specifikt orsakar en massa smetande och grynighet runt saker som händer på långt avstånd vilket är synd - det är ett snyggt spel med väldigt bra design och immersion och tycker att det är synd att kompromissa vad som annars är en felfri grafik. Jag förstår aat de flesta inte kommer kunna köra spelet i den upplösningen (enbart de med 3070Ti/6800 uppåt gissar jag) men det är trevligt att för en gångs skull verkligen kunna kräma ut varenda lite bit prestanda ur kortet och faktiskt få en felfri bildkvalité istället för något slags kompromiss.

Gjorde även en variant av detta för Cyberpunk när jag störde mig som fan på artefakter i rörelse från TAA- körde i 5120*2880 och med fidelity CAS körde jag interna renderingen till som lägst 60% och drog sedan på sharpening- gjorde en hel del för att ta bort halo effects, ghosting osv.

OM jag nu kan kombinera detta - alltså VSR för att tvinga 4x output resolution och sedan FSR för att få något i stil med 90% lossless uppskalning av minskad intern rendering så kommer det kanske bli exakt vad jag vill ha- alltså ett verktyg som inte enbart erbjuder kompromiss i bildkvalité för att driva grafik som inte annars kan spelas native på de flesta kort, utan erbjuder flexibiliteten att maximera en grafik som redan fungerar så den använder varenda uns av kortets potential för en så nära felfri grafisk upplevelse som möjligt.

Ska bli intressant att testa iallafall.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nja, du betalar med sämre bildkvalitet.

Exakt och då kan man lika gärna spela i native 1440 eller 1080. Verkar som att man ska hålla sig undan från performance läget. Eftersom man lika gärna kan sänka upplösningen 😊

Permalänk
Medlem

Testade lite snabbt i Anno 1800. Jämförde native 1440p med FSR Ultra Quality på en 27 tums skärm med kring 60cm från öga till skärm. Kunde inte se någon skillnad alls, dock så är inte Anno 1800 ett spel där skillnaden i fps heller är märkbar utan räknare när man kör 1440p med ett 6800xt. Det finns därmed ingen direkt anledning att köra med FSR med mitt system, men hade jag legat kring 40 fps native hade jag förmodligen inte tvekat att aktivera FSR i Ultra Quality läget i alla fall.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Kaleid:

Exakt. Tänk om physX hade kunnat bli industristandard. Och EAX för den delen med. Vi hade kunnat ha många fler spel med bättre fysik och ljud.

PhysX blev väl ändå rätt "standard"? Finns en hel del spelmotorer som använder PhysX som default fysikmotor, bl.a. UE4 (man går till sin egen "Chaos" motor i UE5) och Unity.

EAX var absolut för sin tid, men det spelade senare ut sin roll då de relevanta sakerna kunde göras på andra sätt. Microsoft har väl också pushat för att man lagt en del kisel just på ljuddelen för nuvarande generation Xbox?

Skrivet av CubaCola:

Det ser ok ut när allt är ganska stilla på skärmen, och det ser inte så bra ut när saker rör på sig är det jag kan se när jag sett videos på denna teknologi.

Nästan så checkerboard-rendering på PS4:an ser bättre ut faktiskt.
Får checka (no pun intended)

Undrar ett bra tag varför man inte började köra checkerboard-rendering på PC, grundidén är ju rätt simpel.

Men börjar man fundera på hur GPU:er faktiskt hanterar per-pixel operationer inser man varför det i praktiken behövs visst HW-stöd för att tekniken ska bli vettig, stöd som PS4Pro (och antar PS5?) har men jag tror saknas på AMD/Nvidia GPUer för PC.

En sak som checkerboard-rendering i praktiken måste ha, och FSR saknar, är hastighetsvektorer på alla geometri. Med den extra informationen kan man rimligen göra ett bättre i vissa lägen i alla fall. Checkerboard-rendering ger synliga sågtandseffekter i fall där man inte korrekt lyckats förutse hur en viss yta flyttas mellan intilliggande frames.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

PhysX blev väl ändå rätt "standard"? Finns en hel del spelmotorer som använder PhysX som default fysikmotor, bl.a. UE4 (man går till sin egen "Chaos" motor i UE5) och Unity.

Standard kan det knappast kallas när det enbart fungerade med nvidiakretsar. Nu fanns det under en period hack som gjorde att man med ett billigare nvidiakort som "slav" kunde få physx även med ati/amd men för egen del kändes det inte värt att bråka med det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

@UndaC undra om ni vet om FSR är “agnostik” när det kommer till olika bildförhållande, dvs 16:9, 21:9 osv.
har för mig att DLSS är bara tänkt rör 16:9 men kan har fel.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@UndaC undra om ni vet om FSR är “agnostik” när det kommer till olika bildförhållande, dvs 16:9, 21:9 osv.
har för mig att DLSS är bara tänkt rör 16:9 men kan har fel.

DLSS klarar flera olika förhållanden. Kör själv i 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Standard kan det knappast kallas när det enbart fungerade med nvidiakretsar. Nu fanns det under en period hack som gjorde att man med ett billigare nvidiakort som "slav" kunde få physx även med ati/amd men för egen del kändes det inte värt att bråka med det.

PhysX är i dagsläget en av de vanligaste fysikmotorerna som används till spel och är t.o.m. öppen källkod, men det är sällan som spel har stöd för att köra PhysX på grafikkort. Det fanns en viss poäng med att köra fysiken på grafikkort när processorerna bara hade en eller två kärnor, men nu för tiden är det en uppgift som oftast lämpar sig bättre att köra på processorn istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

PhysX är i dagsläget en av de vanligaste fysikmotorerna som används till spel och är t.o.m. öppen källkod, men det är sällan som spel har stöd för att köra PhysX på grafikkort. Det fanns en viss poäng med att köra fysiken på grafikkort när processorerna bara hade en eller två kärnor, men nu för tiden är det en uppgift som oftast lämpar sig bättre att köra på processorn istället.

Okej. Antar jag av rent ointresse, eftersom det var proprietärt under såpass lång tid, missat att det gått den vägen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Hjälpsam

Riftbreaker finns som gratis demo på Steam.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Bernd_P1:

@UndaC undra om ni vet om FSR är “agnostik” när det kommer till olika bildförhållande, dvs 16:9, 21:9 osv.
har för mig att DLSS är bara tänkt rör 16:9 men kan har fel.

Läser man om grundfunktionen hos algoritmen på GPUOpen så finns det ju inget där som hindrar att man kör precis vilken upplösning som helst.

Men även här är ett område där DLSS utvecklats. Använder man DLSS-plugin:en för UE4 går det att köra vilken upplösning som helst då funktionen även kan aktiveras i "play-in-editor" som ser ut t.ex. så här

Klicka för mer information
Visa mer

Med ray-tracing aktiver och 4k hoppas FPS i editorn från ~35 FPS till ~75 FPS på min dator i scenen ovan när man kör i "edit-mode" (är högre om man faktiskt "spelar") om man går från DLSS "off" till DLSS "balanced".

Edit: poäng är att ovan fungerar bara för att DLSS kan köras med i princip vilken upplösning som helst då man kan skala sitt "spelfönster" helt godtyckligt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Bernd_P1:

@UndaC undra om ni vet om FSR är “agnostik” när det kommer till olika bildförhållande, dvs 16:9, 21:9 osv.
har för mig att DLSS är bara tänkt rör 16:9 men kan har fel.

FSR jobbar med uppskalningsfaktorer (1.3x, 2.0x osv) så det är inte bundet till specifika upplösningar eller bildförhållanden.

DLSS 1.0 var bundet till specifika upplösningar, men med 2.0 slopades det och numera är det fritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Är ju intressant att se om FSR går att kombinera med dynamisk upplösning. DLSS går ju att kombinera sedan 2.1 men det är fortfarande bara ett enda spel som har stöd för det.

Dynamic resolution går att aktivera tillsammans med FSR i Kingshunt. Oklart om den faktiskt gör ngt för jag kan inte se någon skillnad i varken FPS eller bildkvalitet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|