Permalänk
Medlem

Tyst liten trådlös (gaming)mus?

Jag har haft Logitech Anywhere 2 nu i många år och tycker att den musen är riktigt trevlig. Men den börjar ju bli lite till åren och sedan tror jag att den inte är så ergonomisk som en lite större mus.

Hade G305an hemma och den var rätt trevlig, MEN musknapparna lät ju riktigt högt.
Så undrar jag om någon vet någon gamingmus eller vanlig mus som har dessa önskemål i prio-ordning:

  1. Tysta musknappar. I stil med Anywhere 2 eller master 3

  2. Gärna bra batteritid. Laddning/AA spelar ingen roll. Min Anywhere 2 klarar sig kanske 3-4 veckor nu efter flera år.

  3. Lite större än Anywhere 2. Har små händer

  4. Gärna under 100g.

  5. Bättre respons än Anywhere 2 (är väl de flesta kanske).

Spelar inte massor utan mest för Windows.

Har tittat lite på Model 0, Logitech G Pro men enligt Rtings så är dessa inte lämpliga med små händer och Claw Grip som jag tror jag håller med musen. Och de säger också att knapparna är högljudda. Att jag håller Claw Grip kan bero på att Anywhere 2 är så liten, så det kanske man kan ändra sig på.

Har ingen butik här och prova olika möss i så tänkte om någon har koll på någon bra tyst mus.

Vet att det finns moddar på att få G305 knappar tystare men vill helst inte pilla med sådant om det går att undvika

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Logitech M720 använder jag, trevligt att snabbt kunna växla mellan 3 datorer.
Upplever den inte som tyst, men inte heller högljudd.
Jag har även master tangentbordet som kan växla mellan 3 datorer.
Kanske är något för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Logitech M720 använder jag, trevligt att snabbt kunna växla mellan 3 datorer.
Upplever den inte som tyst, men inte heller högljudd.
Jag har även master tangentbordet som kan växla mellan 3 datorer.
Kanske är något för dig?

Har tittat på den musen förut men har bara 2,6 på Prisjakt. Många är missnöjda med mushjulet på den. Låter precis som samma problem jag har med Anywhere 2 musen om jag sätter igång "fri-hjulet", den autorullar och ibland kan rulla åt fel håll först. Och sedan låter det som den går ner i vila fort också. men ska nog bevaka den på prisjakt om den går ner i pris, så kan man säkert testa
Grabben har M705 som Multimediamus och den är riktigt skön i handen men har också rätt mycket kritik på prisjakt.

Jag har K860 Tangentbordet, det är riktigt bra.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Har använt en Anywhere tidigare och känner igen problemet med scrollen, dock använder jag inte fri läget.
Men om du inte har flera datorer, typ en bärbar eller jobbdator du växlar mellan så är en annan modell troligen bättre (mer prisvärt).
Hittade min på rea från Elgiganten förra black Friday.

Permalänk
Medlem

Tror det blir svårt att hitta en liten trådlös som är av bättre kvalite än den du har. MX Anywhere 3 har kommit nu så kanske värt att prova. Jag har själv en MX Anywhere 2S som jag inte använder längre men var helnöjd med den förut, riktigt skön mus att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Har använt en Anywhere tidigare och känner igen problemet med scrollen, dock använder jag inte fri läget.
Men om du inte har flera datorer, typ en bärbar eller jobbdator du växlar mellan så är en annan modell troligen bättre (mer prisvärt).
Hittade min på rea från Elgiganten förra black Friday.

Frihjulet går inte att använda så det gör jag inte alls. jag har en till Anywhere 2 till HTPC och om jag köper en ny mus har ju en över. så skifta emellan behövs inte. Såg att Elgiganten hade haft den för 349:- och då kanske det kan vara värt att testa den om jag inte hittar någon bättre på ett tag.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact