Microsoft smyger ut hårdvaruuppgradering till Xbox Cloud Gaming

Permalänk
Melding Plague

Microsoft smyger ut hårdvaruuppgradering till Xbox Cloud Gaming

Spelströmningstjänsten begåvas med Xbox Series X-hårdvara med möjlighet till högre upplösning, bättre bildfrekvens och ray tracing.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har Game pass ultimate och skulle vilja testa streamingen via min ultrabook (win 10), men tydligen måste man ha en invite?! Hur kan man få en sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Har Game pass ultimate och skulle vilja testa streamingen via min ultrabook (win 10), men tydligen måste man ha en invite?! Hur kan man få en sån?

Om du har Ultimate så ska det ingå (beta).
Har du gamepass appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Om du har Ultimate så ska det ingå (beta).
Har du gamepass appen?

Tyvärr inte sant. Att ha Ultimate medför inte automatiskt att man får en invite till xcloud-betan för win10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Tyvärr inte sant. Att ha Ultimate medför inte automatiskt att man får en invite till xcloud-betan för win10.

Ok, jag hade inte koll på att det var stängd beta fortfarande. Jag försökte bara logga in på betan med mina uppgifter så tog det ett tag så hade jag mail med invite från Microsoft.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av xlr8:

Tyvärr inte sant. Att ha Ultimate medför inte automatiskt att man får en invite till xcloud-betan för win10.

Skrivet av xc:

Ok, jag hade inte koll på att det var stängd beta fortfarande. Jag försökte bara logga in på betan med mina uppgifter så tog det ett tag så hade jag mail med invite från Microsoft.

Hade inte heller koll på att det fortfarande var en stängd beta. Har inte fått någon invite på mailen från Microsoft, men kunde bara logga in direkt på tjänsten via webbläsaren.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har provat lite via en MacBook med chrome som webbläsare och inkopplad Xbox One kontroll via USB-kabel, och det fungerar kanon!

(Även då Mac OS inte skall stödjas...)

Något som dock är en tröskel är latensen det medför, för även om den är bra - så är bare metal inget man skojar bort i latensfrågan.

Jag har provat Woflenstein och Ori via tjänsten och båda märktes det av i. Tycker ändå att ori är ett lugnare spel där det skulle vara bättre än vad det är.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har provat lite via en MacBook med chrome som webbläsare och inkopplad Xbox One kontroll via USB-kabel, och det fungerar kanon!

(Även då Mac OS inte skall stödjas...)

Något som dock är en tröskel är latensen det medför, för även om den är bra - så är bare metal inget man skojar bort i latensfrågan.

Jag har provat Woflenstein och Ori via tjänsten och båda märktes det av i. Tycker ändå att ori är ett lugnare spel där det skulle vara bättre än vad det är.

Läste en artikel någonstans .... (Ars technica eventuellt) som nämnde att det är något strul med just Ori så eventuellt är det något som kommer fungera bättre när de officiellt släpper detta snart.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Grymt, men också ganska väntat då de för bara några dagar sedan gick ut med att Xbox One-ägare kommer kunna spela Series X|S-exklusiva spel via xCloud, och då måste ju hårdvaran uppgraderas

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Spelade lite och kvalitet en kändes Mycket bättre, men med jämna mellanrum buffrade strömmen utan förvarning.

Jag tror att tidigare fick man blockig grafik ock gröna artefakter utan att det gav upp och buffrade och från ett spelperspektiv är det mycket bättre än att bara avbryta och buffra...

Så ett steg framåt och två steg bakåt.

Permalänk
Medlem

Tycker att det fungerar bra. Jag har spelat igenom både mass effect andromeda och Gears 5 med xbox cloud gaming.