Nvidia shield pro 2019 4k problem

Permalänk

Nvidia shield pro 2019 4k problem

Har problem med att både Kodi och Plex buffrar, kommer upp ibland också att hastigheten över ethernet inte räcker till samtidigt.

Har en Nas som jag lagrat filerna på, testat att kolla hastigheten mellan Nas och shield och kommer bara upp i 600 nedladdning men ca 950 upp, stoppade i samma kabel i min bärbara dator och där får jag 950 på både upp och ner från Nasen så kan inte ha med kabel eller Nas att göra verkar det som, någon annan som testat hastigheten över lokalt nätverk på shielden? Är ju bara nedladdning som är lägre, borde väl inte buffra ändå kan man tycka, använder bara Nasen inställd som lagringsenhet på shield har inte Plex server installerat på den för tillfället.

Permalänk
Medlem

det är direct play på allt?

har du testat starta om routern/nas/shield?

jag streamar från nas till min shield och det funkar utan problem med remux 100+ mbit.
jag har dock inte plex som server på min shield utan endast klient.

Permalänk

Jag har Plex servern på shielden nu, förut hade jag den på Nasen men tog bort den och gjorde en på shielden istället, för hade samma problem då också att det buffrar och stod att inte ethernet anslutningen var tillräckligt snabb så tänkte att det var något med Plex servern på Nasen , fast jag hade direct play inställd på den.

Har en annan router nu också mot tidigare samt nya kablar cat 6, testat olika men samma resultat, fungerade förut utan problem, har du dina filer på Nasen eller på extern disk kopplad till Nasen? Har nämligen en extern som jag har mediafiler på, men borde ju inte vara något problem , har haft det ett tag och har fungerat tidigare, kommer ju upp att ethernet anslutningen inte är tillräckligt snabb, lite konstigt att det bara kommer upp i 600 ned men 950 upp när jag kör hastighetstest mot Nasen från shield men fullt ned och upp från datorn till Nas när jag tar ur nätverkskabeln ur shield och stoppar den i datorn. Men 600 är måste ju vara mer än tillräckligt, förstår inte varför det meddelandet kommer.

Har även testat shield ansluten med wifi med samma resultat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyllesvinet:

Jag har Plex servern på shielden nu, förut hade jag den på Nasen men tog bort den och gjorde en på shielden istället, för hade samma problem då också att det buffrar och stod att inte ethernet anslutningen var tillräckligt snabb så tänkte att det var något med Plex servern på Nasen , fast jag hade direct play inställd på den.

Har en annan router nu också mot tidigare samt nya kablar cat 6, testat olika men samma resultat, fungerade förut utan problem, har du dina filer på Nasen eller på extern disk kopplad till Nasen? Har nämligen en extern som jag har mediafiler på, men borde ju inte vara något problem , har haft det ett tag och har fungerat tidigare, kommer ju upp att ethernet anslutningen inte är tillräckligt snabb, lite konstigt att det bara kommer upp i 600 ned men 950 upp när jag kör hastighetstest mot Nasen från shield men fullt ned och upp från datorn till Nas när jag tar ur nätverkskabeln ur shield och stoppar den i datorn. Men 600 är måste ju vara mer än tillräckligt, förstår inte varför det meddelandet kommer.

Har även testat shield ansluten med wifi med samma resultat..

jag har ingen extern hårddisk till min nas, har du provat med filen direkt från nas så man kan utesluta externa hhdn?