Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Byt ut kabeln som går till projektorn och montera en grendosa som går in i lådan.

Skrivet av EyeNEye:

Något sånt här du menar? Väldigt dyrt för ändamålet kan jag tycka.

Från eluttaget så kör du grendosan från Ikea/kjell. Sedan därifrån kör du strömmen till projektor och kylning.

Du ska ju bara ha C13 till projektorn?

Typ denna

Så vill jag helst göra. Det är bara svårt att komma åt och byta befintlig kabel som går inuti väggen. Men jag får lösa det.
Ja den där grendosan blir ju dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Så vill jag helst göra. Det är bara svårt att komma åt och byta befintlig kabel som går inuti väggen. Men jag får lösa det.
Ja den där grendosan blir ju dyr.

Men du har ju redan dragit fram ett eluttag?

Skicka bilder här så vi ser vad du menar. Känns som överkurs med det du ska göra

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Men du har ju redan dragit fram ett eluttag?

Skicka bilder här så vi ser vad du menar. Känns som överkurs med det du ska göra

Leden för otydlighet (vilket jag förstår) men Ja, jag har dragit ström till projektorn men det är inte en vanlig kontakt utan C13.

Så jag kan inte köpa en vanlig grendosa för kontakten går inte in i den. Därför undrar jag om det finns grendosa för min typ av kontakt.

C13

Strömkabel i vägg

Nedre kabeln som går in i projektorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Så egentligen behöver du en denna, sedan grendosa på den?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Så egentligen behöver du en denna, sedan grendosa på den?

Men va f! Ja! Det är den jag behöver och grendosa till den. Tack, då behöver jag inte dra om el i väggen.

Permalänk

Nu har leverans kommit av dubbla fläktar (jäklar vad stora dom var!) samt termostat-kontrollen som styr allt.
Har även fått hem strömkabel/adapter så jag kan koppla på grenuttag inuti lådan.
Det som saknas är ström-kabel för svenska uttag till själva termostaten.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pretorian24:

Nu har leverans kommit av dubbla fläktar (jäklar vad stora dom var!) samt termostat-kontrollen som styr allt.
Har även fått hem strömkabel/adapter så jag kan koppla på grenuttag inuti lådan.
Det som saknas är ström-kabel för svenska uttag till själva termostaten.

Strömkabel kan du nog tom skaffa på Ica om det inte finn nån på den lokala secondhandbutiken eller du redan har en nånstans i hemmet, jag har ett par lådor med olika kontakter och längder liggande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag är fortfarande osäker på vilken strömsladd jag ska köpa som passar.
Uttaget är det lilla runda hålet. Tror det kallas AC adapter.
Men jag behöver en som fungerar till denna och till svenskt uttag. Kan någon länka till en sån kabel?

Permalänk

Den vänstra bulan följde med styrenheten men det är inte usb utan den sladden sitter fast i bulan.
Den andra följde med den separata fläkten.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pretorian24:

Den vänstra bulan följde med styrenheten men det är inte usb utan den sladden sitter fast i bulan.
Den andra följde med den separata fläkten.

Visa märkningen på adaptrarna, borde ju sitta på platta sidan som hamnar mot väggen om du tänker dig att de sitter i uttaget.
Och vill du använda en eller 2 nätdelar, det kan ju kanske gå att använda en om de har samm spännig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Visa märkningen på adaptrarna, borde ju sitta på platta sidan som hamnar mot väggen om du tänker dig att de sitter i uttaget.
Och vill du använda en eller 2 nätdelar, det kan ju kanske gå att använda en om de har samm spännig.

Det kommet endast behöva en strömsladd som går till styrenheten. Den i sin tur har båda fläktarna inkopplade.

Permalänk

det där är USA pluggar tror ja men de är univeral spänning så de går att köra i svenska uttag med enkel reseadapter om du inte vill byta hela väggvårtorna.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B00GFJC5BC/ref=sr_1_11?keywords...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

det där är USA pluggar tror ja men de är univeral spänning så de går att köra i svenska uttag med enkel reseadapter om du inte vill byta hela väggvårtorna.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B00GFJC5BC/ref=sr_1_11?keywords...

Så kan man göra men adaptrarna ger ett ganska dåligt skydd mot beröring av strömförande delar och den typ du länkade är om möjligt ännu sämre än de större adaptrarna på den punkten.
Väggbulorna är inte heller CE märkta, vilket jag faktisk tror är "bra" i det här fallet för det tyder på att tillverkaren i vart fall är ärlig och inte bara tryckt tid en märkning de inte uppfyller genom kontaktens design.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

det där är USA pluggar tror ja men de är univeral spänning så de går att köra i svenska uttag med enkel reseadapter om du inte vill byta hela väggvårtorna.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B00GFJC5BC/ref=sr_1_11?keywords...

Om jag vill slippa beställa mer från Amazon så fungerar väl någon av dessa?
https://www.clasohlson.com/se/Fritid/Resa/Reseadaptrar/c/1282

Permalänk
Skrivet av Pretorian24:

Om jag vill slippa beställa mer från Amazon så fungerar väl någon av dessa?
https://www.clasohlson.com/se/Fritid/Resa/Reseadaptrar/c/1282

ja typ första "skross" world to europe pluggen ska fungera om man vill.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows