Är du SweClockers nästa utvecklare?

Permalänk
Melding Plague

Är du SweClockers nästa utvecklare?

SweClockers och FZ söker ytterligare en utvecklare med fokus på frontend. Hjälp oss att hjälpa våra medlemmar till en ännu bättre upplevelse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kallar annonsen falsk!

Var är kraven på att man har 5 års utbildning, 10 års arbetslivserfarenhet, 5 år expertkunskap inom något som existerat i 2 år och att man är i 20-års åldern?!

Permalänk
Medlem

Jobbar ni endast på kontoret?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd

Onej, då kan vi förvänta oss en ny sida om några år.

Jag är lite mer för att man ska kunna välja olika tema, så att man själv kan bestämma vilken man tycker bäst om, visst det kräver extra jobb.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

>Har erfarenhet av pakethanterare, exempelvis webpack

Rent spontant en väldigt väldigt liten del i arbetet av en utvecklare men ok?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Nej, det är jag inte!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av kelthar:

Jobbar ni endast på kontoret?

I dessa tider följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer, men planen är att jobba från kontoret igen när det är möjligt.

Skrivet av Cameltotem:

>Har erfarenhet av pakethanterare, exempelvis webpack

Rent spontant en väldigt väldigt liten del i arbetet av en utvecklare men ok?

Absolut, men ändå relevant att ha kunskaper i att skeppa/bundla JavaScript i mindre paket än att ha en stor klump av data.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wargreymon:

Jag kallar annonsen falsk!

Var är kraven på att man har 5 års utbildning, 10 års arbetslivserfarenhet, 5 år expertkunskap inom något som existerat i 2 år och att man är i 20-års åldern?!

Du ska iof ha 30 fingrar eller mer..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag kallar annonsen falsk!

Var är kraven på att man har 5 års utbildning, 10 års arbetslivserfarenhet, 5 år expertkunskap inom något som existerat i 2 år och att man är i 20-års åldern?!

Fast de kräver man har sånadär robotfingrar som på bilden
(från Ghost in the Shell tror jag )

*edit* Aphex hann precis före!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har smala kunskaper i Paint och har rutin i att surfa på The IntraNät, om det räcker så är svaret JA!.
Annars så får jag passa på frågan, jag har ändå semester just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag kallar annonsen falsk!

Var är kraven på att man har 5 års utbildning, 10 års arbetslivserfarenhet, 5 år expertkunskap inom något som existerat i 2 år och att man är i 20-års åldern?!

Saknades bara ett ungefärligt lönespann och hur många dagar på kontoret som är "obligatoriska" för att annonsen skulle få full pott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Du ska iof ha 30 fingrar eller mer..

Skrivet av Roger W:

Fast de kräver man har sånadär robotfingrar som på bilden
(från Ghost in the Shell tror jag )

*edit* Aphex hann precis före!

Sant sant.

Med andra ord kanske de ska samarbeta med Swedroid för att hitta en Android.

Permalänk
Medlem

Behövs siten göras om? Tycker den funkar klanderfritt redan.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Vet inte om pakethanterare är rätt svensk beskrivning av bundlers, skulle säga att t.ex. npm och yarn är pakethanterare

Permalänk
Medlem

<BODY BGCOLOR="#000000">
.....

Vad ligger lönen på?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nä, är du?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Lite långt att åka, annars så

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd

Är inte typ 90% av utveckling att googla fram koden/kodmallarna/dokumenteringen man behöver?

Jag kan googla och kan följa tekniska detaljer (har mekat i RegEdit sedan Windows 98 utan förstörda datorer).

YouTube kan lära mig olika programmeringsspråk. Jag läste Programmering A-C på gymnasiet med VG i betyg.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Hade ni inte haft kontoret i Stockholm hade ju detta varit drömjobbet

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Hade ni sökt en invecklare så hade jag hoppat på direkt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Hade ni inte haft kontoret i Stockholm hade ju detta varit drömjobbet

Tänkte samma sak. Jag har all erfarenhet, men skulle aldrig släppa mitt disansjobb för ett kontorsjobb, särskilt om det kräver en flytt.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Vi söker dig som:

Har en eftergymnasial utbildning inom IT

Har ni missat "eller motsvarande arbetslivserfarenhet"?
Känns ju spontant att en person som vill jobba för SweC med stor sannolikhet är en person som kan lära sig koda själv också.

Permalänk

Har ni truckförare eller nått kan skapa webbsida räcker det?😊 Är Ganska teknisk.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Är inte typ 90% av utveckling att googla fram koden/kodmallarna/dokumenteringen man behöver?

Lite så är det faktiskt, stackoverflow är alltid öppen på en av skärmarna!
Däremot så måste man vara bra på att sålla ut sånt som inte är relevant

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Avstängd

Jag kan ha fel.

Under senaste åren har sweC blivit sämre.
Tänker främst på , reliken emilakered som slutade.

Jag surfade in på denna härliga sida ungefär när quad core q6600 kom.

Tror jag måste återvända Flashback kontot ....damma av kontot igen.

Lycka till swec.

https://youtu.be/s8Y4hNzyzok
https://youtu.be/MbQfLQFfkoE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

Vet inte om pakethanterare är rätt svensk beskrivning av bundlers, skulle säga att t.ex. npm och yarn är pakethanterare

Näe, "paketerare" är mer rätt

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av huttala:

Har ni missat "eller motsvarande arbetslivserfarenhet"?

Finns inga skallkrav att ha studera IT i någon form, vi kommer inte begära ut dina betyg från någon kurs. Formuleringen finns där för att undvika ansökningar från individer som öppnat en Youtube tutorial och gjort en Github-projekt, för att sedan kalla sig frontend-utvecklare.

Har du lagt ned motsvarande tid (YH är 2 år t.ex.) på fritiden eller arbetslivet är man självklart välkommen att ansöka tjänsten.

Skrivet av huttala:

Känns ju spontant att en person som vill jobba för SweC med stor sannolikhet är en person som kan lära sig koda själv också.

Självfallet, personligen har jag ingen utbildning som relaterar till något jag gör här, då jag studerade Elteknik (elektriker).

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Mono:

Behövs siten göras om? Tycker den funkar klanderfritt redan.

Allting vi utvecklar är inte visuellt märkbart. Nya stora funktioner har varit ett egenutvecklat Quiz system. Lanserat en responsivt nyhetsbrev och redaktionellt verktyg till den. Nu slipper redaktionen skriva html-kod för att kunna skicka nyhetsbrev, då dem fått ett visuellt gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni väljer att lämna över den inledande rekryteringsprocessen till ett externt företag. Är söktrycket såpass stort att ni inte har tid att sålla?

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av HULTAS:

Hur kommer det sig att ni väljer att lämna över den inledande rekryteringsprocessen till ett externt företag. Är söktrycket såpass stort att ni inte har tid att sålla?

Vi väljer att lämna över det till vår samarbetsparter Academic Works för att bland annat kunna gå på semesterledighet. Förra rekryteringen gjordes under semestertider och den här gången önskar jag kunna vara mer ledig. Det har tidigare gått bra att rekrytera vår förra fullstack-utvecklare på egen hand (och min egen tjänst), men vi ville även prova vad externa partners kan komma med till bordet.