AMD 3700X, ASUS ROG STRIX 980Ti OC, ASUS CH6, AMD kylare mm

Permalänk

AMD 3700X, ASUS ROG STRIX 980Ti OC, ASUS CH6, AMD kylare mm

Har lite prylar jag samlat på mig genom tid. Va egentligen meningen att jag skulle uppdatera min mediaburk men efter flytten så passade den inte in i det nya vardagsrummet så jag skippar detta.

Hade då således tänkt behålla 980Ti som reserv utifall mitt ordinarie grafikkort tackade för sig. Det där med komponentbrist och hur prisnivåerna på nya grafikkort ser ut vet vi ju alla.

Så ju mer man läste om eländet ju mer nervös blev jag själv men har fått löfte om att nu mitt ordinarie grafikkort skulle tacka för sig så får jag låna ett grafikkort av en kompis så nu vågar jag mig på att sälja 980Ti. Antar jag inte är ensam i den sitsen om att vara nervös om ordinarie grafikkort skall hålla tills det går köpa nya grafikkort för vettiga pengar.

Processorn jag hade tänkt sälja sitter kvar i den här burken jag skriver ifrån nu så denna annons får ses som en intressekoll. Blir jag nöjd med dealen så byter jag upp mig till 5900X annars får det vara ett tag till.

Nu har ni fått lite historik.

Jag tänker mig budgivning och helst av allt så ser jag gärna att en enda person köper allt, men går inte det så kan jag sälja grejerna separat om priset är det rätta. Swishbetalning gäller, samt eventuell fraktkostnad står köparen för. Hämta upp ger företräde före postgång.

CPU: AMD RYZEN 3700X. Har aldrig tokmosat OC utan mestadels kört statisk OC 4.15 Ghz och ~1.24V (men för tillfället kör jag stock) då statisk OC är bättre för redigering. Billigaste pris nu på prisjakt av de butiker som har den hemma: 2918 kr. CPU kommer med min nya CPU-etui. Prisidé 2000 kr

GPU: ASUS ROG STRIX 980Ti OC. Har till mestadels gått med avstängda fläktar då det är semipassiv kylning och jag har kylning från sidoplåten mm. Inget krypto blaha blaha. Mestadels används för vanlig surf samt redigering. Har sett begpriser modern tid på 2500 kr. Har bara antistatpåse men moderkortet kommer i förpackningen till det nya moderkortet jag köpte + antistatpåse. Prisidé 2000 kr.

Moderkort: ASUS CROSSHAIR HERO VI. Bytte moderkort till 500-serien då jag då hade tänkt köpa AMD RYZEN 5000-serien, men av nån konstig anledning så kunde jag inte binda min Windows 10 PRO licens till nya moderkortet så jag åkte på att köpa ny licens. Således så följer Windows 10 Pro licens bundet till moderkortet. Hade en del problem med buggig firmware förut (vem hade inte det) men det löstes med de senaste firmware. Har endast antistatpåse till grafikkortet. Prisidé 1500 kr.

(Skulle det av nån anledning blitt knas med licensen efter alla mina försök att binda om licensen till nya moderkortet så den inte funkar så kan jag swisha tillbaka 200 kr. Inloggad på mitt konto så ser jag bara det bundna datornamnet och inte vilket moderkort det är och jag har flera bundna licenser. Tänker inte mecka ihop en dator med detta moderkort och testa för ett par hundringar).

RAM-minne G.SKILL 4133 CL17 2x8 GB. Är Inteloptimerade minnen så skall man köra dessa med AMD så kan det krävas lite handpåläggning i BIOS/UEFI (billigast pris på prisjakt vars har de hemma är Proshop och de tar 3553 kr). Kommer med plastetui. Prisidé 2000 kr.

Processorkylare AMD 3700X Original. Aldrig använd då jag kört med AIO. Kommer med original förpackning. Prisidé 250 kr.

Har även Kingston DDR3 för en billig peng. Kommer med plastetui. Prisidé två paket röka.

Samsung 850 EVO mSATA 120 GB. Är i princip helt oanvänt. Köpte detta för att felsöka en VPN-box jag hade köpt förut och tror jag installerat mjukvara två ggr på det. Gav iaf upp felsökningen på boxen och skickade tillbaka den. Av naturliga skäl när man felsöker hårdvara så bör man låta original mjukvara vara därav detta köp. Prisidé inte en jäkla aning. Kollar man på prisjakt så har det väl legat runt 900 kr ish typ. Såvida man inte kollar för feb-maj detta år 😎 400 kr låter rimligt tycker jag. Kommer med originalförpackning.

Som sagt så får den som hämtar grejerna här (20 min utanför Västerås) prio.

Ja just ja, det var ju det där med att jag säljer till vem jag vill bla bla bla bla.

Ni får buda eller köpa till min prisidé men då det är budgivning så måste det ju vara ett slutdatum. Vi kan säga att budgivningen tar slut om en vecka, dvs 11:e Juli kl 21:00.

Skall varan skickas så blir det så klart spårbart och jag kommer se till så att varan är väl skyddad för stötar, men jag kommer inte ta ansvar för sommarjobbare på Postnord mm.

Swishbetalning gäller. Frakt betalar du.

Har korrekturläst nu och kan inte hitta några felaktigheter men har det smugit sig med fel så skyller jag på värmen.

Har du några frågor så kör på.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag bor i Västerås och är intresserad av ddr3. Vad är det för minnen mer exakt?

Kan även tänka mig plocka med Msatan också. Hittade pris på dustin för 645, ebay kostar dem under 400kr för 256gb. Kan ta den för 150 isåfall.

Länk för referens: https://www.ebay.com/itm/Samsung-850-EVO-250GB-mSATA-MZ-M5E25...

Permalänk
Skrivet av CreamyBanana:

Jag bor i Västerås och är intresserad av ddr3. Vad är det för minnen mer exakt?

Kan även tänka mig plocka med Msatan också. Hittade pris på dustin för 645, ebay kostar dem under 400kr för 256gb. Kan ta den för 150 isåfall.

Länk för referens: https://www.ebay.com/itm/Samsung-850-EVO-250GB-mSATA-MZ-M5E25...

Gick tyvärr inte lägga in alla bilderna i annonsen men här har du minnena

Ok har ingen aning om vad mSATA går att hitta billigast utan man får hålla sig till en preferens. 150 kr känns lite väl billigt för en nästintill oanvänd SSD även om det bara är 120GB. Du får komma med paketpris för DDR3 + mSATA antingen i guldpengar eller i antal paket röka så får vi se vart vi landar 😎

Budgivningen är det ju ändå en vecka kvar av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Gick tyvärr inte lägga in alla bilderna i annonsen men här har du minnena https://i.imgur.com/H1fPVX6.jpg

Ok har ingen aning om vad mSATA går att hitta billigast utan man får hålla sig till en preferens. 150 kr känns lite väl billigt för en nästintill oanvänd SSD även om det bara är 120GB. Du får komma med paketpris för DDR3 + mSATA antingen i guldpengar eller i antal paket röka så får vi se vart vi landar 😎

Budgivningen är det ju ändå en vecka kvar av.

Ser inte riktigt vad det står exakt på ram minnena. Är det 2x8gb ddr3?

Permalänk
Skrivet av GreeM:

Ser inte riktigt vad det står exakt på ram minnena. Är det 2x8gb ddr3?

https://www.kingston.com/datasheets/KHX1600C8D3K4_8GX.pdf är det svar jag får när jag googlar.

Permalänk
Medlem

Bjuder 2500+frakt för cpu+mb+kylare+ddr3

Kör du någon antisnipe eller får folk hugga med bud 20:59:59 sen den 11e?

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Skrivet av Sam:

Bjuder 2500+frakt för cpu+mb+kylare+ddr3

Kör du någon antisnipe eller får folk hugga med bud 20:59:59 sen den 11e?

Min tanke med en veckas budgivning var att så många som möjligt skulle få chansen att i alla fall se annonsen. Kan tänka mig att många inte sitter och häckar framför datorn 24/7 i den här värmen samt vissa kanske är på resande fot.

Är man intresserad av nåt jag har att sälja så finns prisidé (vilket betyder mellan tummen och pekfingret) så lägger man ett bud. Som jag skrev i annonsen så prioriterar jag hämtning framför frakt.

Budgivningen går ut nästa söndag kl 21:00 vilket jag skrivit. För min del så hade jag lika gärna kunnat skriva att budgivningen går ut om en månad precis före annonsen försvinner enligt avtal. Känner du att du vill ha två veckors budgivning så kan jag ändra till det. Vet inte vad som menas med antisnipe.

Har noterat ditt bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Min tanke med en veckas budgivning var att så många som möjligt skulle få chansen att i alla fall se annonsen. Kan tänka mig att många inte sitter och häckar framför datorn 24/7 i den här värmen samt vissa kanske är på resande fot.

Är man intresserad av nåt jag har att sälja så finns prisidé (vilket betyder mellan tummen och pekfingret) så lägger man ett bud. Som jag skrev i annonsen så prioriterar jag hämtning framför frakt.

Budgivningen går ut nästa söndag kl 21:00 vilket jag skrivit. För min del så hade jag lika gärna kunnat skriva att budgivningen går ut om en månad precis före annonsen försvinner enligt avtal. Känner du att du vill ha två veckors budgivning så kan jag ändra till det. Vet inte vad som menas med antisnipe.

Har noterat ditt bud.

Med antisnipe menas att om någon lägger ett bud i sista minut (innan budgivningen avslutas) så förlängs slut-tiden med några minuter.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Skrivet av Sam:

Med antisnipe menas att om någon lägger ett bud i sista minut (innan budgivningen avslutas) så förlängs slut-tiden med några minuter.

Aha okej. Då jag inte kände till detta så har jag ju så klart aldrig tänkt på detta. Men nej sluttiden är exakt 21:00 kommande söndag, eller 20:59:59 om man så vill. Jag låter budets klockslag bestämma. När klockan ringer för 21 så är det för sent.

Är budet sk "kompispris" så är det bara att glömma, tänker ju inte ge bort grejerna. Är schyssta prylar för sitt pris.

Sen när blev det så här invecklat att göra en säljesannons......

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Aha okej. Då jag inte kände till detta så har jag ju så klart aldrig tänkt på detta. Men nej sluttiden är exakt 21:00 kommande söndag, eller 20:59:59 om man så vill. Jag låter budets klockslag bestämma. När klockan ringer för 21 så är det för sent.

Är budet sk "kompispris" så är det bara att glömma, tänker ju inte ge bort grejerna. Är schyssta prylar för sitt pris.

Sen när blev det så här invecklat att göra en säljesannons......

Okej. Menar inte att krångla till det för dig, bara bra att veta vad säljaren tänker sig gäller för det kan variera en hel del. Vad som är självklart för den ena är nåt annat för en annan osv

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Skrivet av Sam:

Okej. Menar inte att krångla till det för dig, bara bra att veta vad säljaren tänker sig gäller för det kan variera en hel del. Vad som är självklart för den ena är nåt annat för en annan osv

Ingen fara. Är bara bra att du ställer frågor tycker jag. Jag är ju novis på annonser så jag får ju lära mig vad som funkar här osv.

Permalänk
Medlem

@JonkenPonken: Är du villig att tänka över priset på minnet? Finns det här som är en betydligt bättre "bin" för 2200 kr nytt:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5654432

Permalänk
Skrivet av TMG:

@JonkenPonken: Är du villig att tänka över priset på minnet? Finns det här som är en betydligt bättre "bin" för 2200 kr nytt:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5654432

Ok det priset kände jag inte till (fast jag kollade bara på minnen hemma i butik).

Visst kan jag sänka prisidé, absolut. Ny prisidé 1400 kr (+frakt om det skall skickas).