Hur långt tid är lagom tid för felsökning?

Permalänk
Medlem

Hur långt tid är lagom tid för felsökning?

Hej!

Vill bara fråga vad är rimligt eller hur långt tid tycker ni att man ska vänta för en pryl som ska felsökas?

Skickade in mitt vattenblock och pump-res combo till Inet den 29/6 och dem tog emot 30/6 och därmed påbörjade mitt ärende den 2/7 och nu en vecka efter fortfarande inte hört nåt.

Vad som är då fel med grejerna? Jo RGB funkar inte som det ska.

Jag la upp en video på YT för att visade Inet hur det beteende sig och enligt Inet så räcker inte video för att skicka ny grejer. länka video så ni ser själv oxå.

https://www.youtube.com/watch?v=ukXJommgGFE

Ringt och fråga och då säger dem bara att vi hör av oss. Detta är första gg jag upplever att det tar så långt tid för dem fåtal man har skickat in tidigare så har det varit att dem skicka upp grejerna tillbaka till mig samma dag som dem påbörjat felsökning och jag har grejerna nästa vardag.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Folk har semester? Lär ju ta den tid det tar, helt försvarbart i Juli.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Avstängd

1-2 veckor är väl helt normalt?

Det är riktigt många som ska starta trådar om sånt här hela tiden, hur lite tålamod har ni ?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Att det ska tar 1-2 veckor för att bekräfta om RGB inte funkar? wow det suger ju

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Att det ska tar 1-2 veckor för att bekräfta om RGB inte funkar? wow det suger ju

Det tar tid för att du hamnar i en kö. Inte för att det tar lång tid att bedöma om dina prylar är paj.

Permalänk
Medlem

Mig veterligen finns ingen lagtext eller praxis som specificerar exakt tid, men det ska ske inom "skälig tid". Så här står det på Konsumentverket:

Citat:

Oavsett om felet ska repareras eller varan ersättas med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att konsumenten reklamerade. Skälig tid kan beskrivas som den tid det normalt sett ska ta att reparera eller ersätta en vara inom en viss bransch.

Svårt att säga exakt vad det innebär i det här sammanhanget, men två veckor kanske? Mer än så tycker jag inte låter rimligt i det här fallet. Nu är det ju dessutom semestertider så man kan ha förståelse för att det tar lite längre tid än vanligt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Den praxis som gäller för åtgärdande av fel är tre veckor vid reklamation av hemelektronik, om inte särskilda skäl föreligger.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inet

Hej minh,

Hoppas helgen varit bra
Ber om ursäkt för det sena svaret här, semestertider här på kontoret så har varit lite längre svarstider.

Förhoppningsvis har du redan fått svar på din fesökningsanmälan. Skulle du mot förmodan inte fått det så kan du skicka iväg ett PM till mig med information om ärendet så tar jag det vidare med en gång.

Vi påbörjar alla våra felsökningsärenden inom 10 arbetsdagar, sedan varierar alla ärenden från fall till fall plus att det är semestertider så kan det ha dröjt lite längre med ditt ärende.

Bara hojta till om du har fler frågor

Med vänliga hälsningar

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram