Netflix bekräftar spelsatsning

Permalänk
Melding Plague

Netflix bekräftar spelsatsning

De ska fokusera på mobilspel och spelupplevelser kopplat till egenproducerat innehåll men vill expandera till konsol på sikt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Mobilspel? Yay! Det kanske blir ett ”Netflix: Shadow Legends” som alla Tubers kommer att spamma reklam för.

Och du; DONT FORGET TO HIT THAT LIKE-BUTTON!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att man får välja själv om man vill ha spelfunktion.
Blir det ytterligare prisökning pga detta, så tappar dom mig iallafall som kund.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Hoppas bara att man får välja själv om man vill ha spelfunktion.
Blir det ytterligare prisökning pga detta, så tappar dom mig iallafall som kund.

Samma här

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Ja varför inte. Det hade kunnat vara roligt med ett mobilspel man relaterar till sin favoritserie.

Barnen spelar Bear Grylls ibland på TVn, lite småkul att själv välja väg och möjligheter och se hur programmet utspelar sig.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha fler spel som Black Mirror Bandersnatch på Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Hoppas bara att man får välja själv om man vill ha spelfunktion.
Blir det ytterligare prisökning pga detta, så tappar dom mig iallafall som kund.

Dom har sagt att det ska ingå, på samma sätt som Netflix-dokumentärer ingår.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wootz91:

Jag vill ha fler spel som Black Mirror Bandersnatch på Netflix.

Jag vill ha mer Black Mirror. :/

Permalänk
Medlem

Då får Netflix antingen på riktigt låta bli att höja avgiften, eller lägga till en ny separat abonnemangsform så jag kan slippa den här skiten.

Skrivet av Najk:

Mobilspel? Yay! Det kanske blir ett ”Netflix: Shadow Legends” som alla Tubers kommer att spamma reklam för.

Och du; DONT FORGET TO HIT THAT LIKE-BUTTON!

Jag vill skratta, men risken att det kan bli så är tillräckligt stor att jag gråter istället. Inte ens med YT Premium kommer man ju undan den satans sponsrade reklamskiten, och !#"#"!%¤#"¤%&¤% Legends är en av de värsta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har själv funderat på att avprenumerera, de har många jättebra serier osv men de nya säsongerna uteblir just eftersom de inte kunnat spela in förra året, Jag får se närmaste månaderna om de börjar komma uppföljande säsonger på några av serierna jag kollar på annars går jag och betalar i i onödan. Nån mer höjning kommer jag inte godkänna kan jag säga det har varit ökning efter ökning. De får se till att leverera istället för att köra med sånt här trams, mobilspel, herregud alltså.

Permalänk
Medlem

Jag spelar både Titans Quest, Rollercoaster tycoon och Baldur's gate på mobil. Några av mina favoriter någonsin. Finns juveler där ute om man bara slutar klaga ett kort tag.

Kanske dags för en tråd där vi rekommenderar "riktiga" spel på mobilen? För de kan vara svåra att hitta.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Jag spelar både Titans Quest, Rollercoaster tycoon och Baldur's gate på mobil. Några av mina favoriter någonsin. Finns juveler där ute om man bara slutar klaga ett kort tag.

Kanske dags för en tråd där vi rekommenderar "riktiga" spel på mobilen? För de kan vara svåra att hitta.

Starta gärna en sån tråd, skulle vara intressant att följa faktiskt.

Permalänk

Låter som en riktig jävla dålig idé

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060