Activision Blizzard stäms för diskriminering och sexuella trakasserier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Exakt! Ska jag behöva fixa min gin & tonic själv när jag kommer till jobbet bara för att det inte finns en kvinna där som kan göra det?

Usch å fy.. låter som ett mörkt och tragiskt scenario

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

OK, I'll bite. Varför? Varför kan man inte diskutera mer specifika problem än så? Jag är fullt medveten om att det finns problem som vi män har som inte diskuteras över huvud taget, men sådana här försök att begränsa debatten är ju bara ett tecken på att man inte har någon argumentation över huvud taget.

Ingen har sagt något om att begränsa diskussion om något.
Vi kan prata om alla delgrupper. Det ena utesluter inte det andra. Att däremot klaga på att man också vill belysa liknande problem andra delgrupper också drabbas av tycker jag inte är ok. Vad alla delgrupper har gemensamt är att vi är människor.

Jag kanske inte fick fram min poäng med mina inlägg men jag menar inte att det inte ska pratas om problemen ur olika synvinklar utan snarare att huvudpunkten bör vara att fokusera på det övergripande problemet som drabbar alla oavsett kön.

Några följdfrågor.

Vad är det negativa med att prata om problemen för alla delgrupper?

Varför skulle vi inte kunna prata om hur dessa problem påverkar andra delgrupper?

Är det inte lika vidrigt oavsett vilken människa det drabbar?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ingen har sagt något om att begränsa diskussion om något.
Vi kan prata om alla delgrupper. Det ena utesluter inte det andra. Att däremot klaga på att man också vill belysa liknande problem andra delgrupper också drabbas av tycker jag inte är ok. Vad alla delgrupper har gemensamt är att vi är människor.

OK, jag tror att jag förstår vad du försöker säga. Jag trodde att du argumenterade mot att kvinnor tenderar att bli mer och allvarligare trakasserade i dagens samhälle.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Det var det dummaste jag hört på länge.

Exakt hur sexualiseras eller diskrimineras kvinnor i world of warcraft?

Jag läste det som att precis som WoW är gammalt och förlegat är deras kvinnosyn det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Vilket skitsnack från Activision Blizzard. "Vi har infört några program, och nu är allt jättebra!" Samma jävla corporate bullshit som alltid.

Så är det alltid, finns många varianter på denna tex: Vi har sett över och justerat våra rutiner.
Lika skrattretande varje gång då ALLA vet att det bara är en lögn.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Luktar lögner Blizzard som företag är väl så woke man kan bli nu för tiden?

Skriver personen med en Blizzard-avatar. Hmmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Inte så konstigt då att deras spelcommunities är likadana. I tex. Overwatch fylls ju chatten med diverse tillmälen mest hela tiden.

Mest hela tiden? Jag ser betydligt oftare folk som är trevliga än otrevliga, men generellt sett så är dom rätt tysta. Jag spelar iofs mest quick play, men även i competative tycker jag det är rätt snällt. Iofs spelar jag mest om kvällen/natten, kanske äldre folk som beter sig bättre som lirar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det ska handla om människor.

Jag förstår faktiskt inte hur du tänker. Du påstår på riktigt att kön är irrelevant. Att det bara "råkar" vara kvinnor som har mindre lön, det bara "råkar" vara kvinnor som blir tafsade på, diskriminerade hela tiden, år ut och år in. Det bara "råkar" vara kvinnor som blir behandlade som kattskit. Av MÄN! Att det är just kvinnor, hör inte hit. Att det är av män, hör inte hit.

Jag förstår 0 hur du resonerar.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Det här är inte alls bra. Activision aktier dippar ner inom några dagar och jag som funderat initierar investment på deras aktier

Är det en investering så ska det väl ses som en rea på börsen när det går ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Så är det alltid, finns många varianter på denna tex: Vi har sett över och justerat våra rutiner.
Lika skrattretande varje gång då ALLA vet att det bara är en lögn.

Jag är gammal nog att komma ihåg när företag började jobba med värdegrunder, eller egentligen vad det nu kallas på engelska. Har glömt. Det var när företag började få litet närvaro på internet, och en anställd på ett amerikanskt företag uttryckte sig litet grovt på å företagets vägnar. Faktiskt rätt så ordentligt grovt, så företaget fick väldigt mycket skit för det.

Efter ett tag så var det någon som kom på lösningen: en värdegrund. Men den finns ju enbart för att företaget ska kunna frånsäga sig allt ansvar om en anställd fuckar upp officiellt. De kan ju inte tvinga deras anställda att tycka på ett visst sätt, och de försöker inte. Värdegrunden finns där bara för att kunna lägga över ansvaret på en enskild person om den uttrycker sig på ettt sätt som upprör någon.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag förstår faktiskt inte hur du tänker. Du påstår på riktigt att kön är irrelevant. Att det bara "råkar" vara kvinnor som har mindre lön, det bara "råkar" vara kvinnor som blir tafsade på, diskriminerade hela tiden, år ut och år in. Det bara "råkar" vara kvinnor som blir behandlade som kattskit. Av MÄN! Att det är just kvinnor, hör inte hit. Att det är av män, hör inte hit.

Jag förstår 0 hur du resonerar.

Problemet är könsneutralt. Åtgärdar vi problemet löser vi det för samtliga delgrupper.
Att vara fokusera på en delgrupp av totalen löser inte problemet.

Jag vet inte hur mycket klarare jag kan bli när jag säger att alla dessa problem är lika viktiga att identifiera och lösa oavsett kön.

Män blir också behandlade som skit på olika sätt (för att inte tala om transpersoner och homosexuella med flera).
Jag föreslår att vi fokuserar på att lösa problem oavsett kön.
Därför blir kön för mig irrelevant i den här diskussionen då rotproblemet inte är exklusivt för en viss delgrupp.

Det betyder inte att diskussionerna inte bör behandla en specifik delgrupp eller inte men ge även utrymme för andra delgrupper som upplever samma problematik.

När det kommer till lönefrågan är det en mycket mer komplex historia än att säga bu eller bä.
Män har en tendens till att kräva mer betalt för samma arbete. Dem är mindre medgörliga och ställer generellt sätt högre krav vid löneförhandlingar exempelvis.
Dem är inte heller generellt sätt främmande vita lögner för att få högre betalt.
Då har vi inte ens nuddat vid graviditet, val av arbete etc. Men det hör inte till diskussionen och vi kan tycka vad vi vill om hur rättvist det är.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Jag har inte stenkoll på Kaliforniens Arbetsmiljöverk, men min uppfattning är att myndigheter brukar undvika att ta saker till domstol om de inte har ganska mycket kött på benen.
Efter att ha tagit del av handlingarna so kan jag konstatera att de behöver inte bevisa alla anklagelser för att bevisa att Blizzard har misskött sig graft.

Sen blir jag inte förvånad om det tillkommer fler anklagelser nu när det är en offentlig process

Permalänk
Medlem

Det lilla förtroende som jag mot all sans och reson hade kvar för blizzard efter alla möjliga katastrofbeslut och -produkter har äntligen försvunnit. Jag hoppas innerligt att den här stämningen får genomslag och sedan bildar någon form av praxis och kan bli vägledande.

Skrivet av jeppe109:

Det ska handla om människor.

Men ge dig.
Det här är bara whataboutism. Du kommer in i en tråd som handlar om en sakfråga, och gnäller om att det är fel fråga som diskuteras. Men du lyfter inte den här frågan i något annat sammanhang, du driver inte den här frågan förutom när en annan fråga diskuteras. Du får diskussionen att spåra ur, och sedan handlar diskussionen om dig och ditt istället.

Om du vill diskutera mäns utsatthet/människor i allmänhets utsatthet så kanske du borde starta din egen tråd? Isåfall kommer jag gladeligen och diskuterar de problemen som finns.

I det här fallet är det inte män i grupp det är synd om, det är inte ett "människoproblem". Det är kvinnor i grupp som blivit utsatta av män i grupp, där andra män passivt har släppt fram beteendet.
Det är inte en "människofråga" när något drabbar uteslutande en specifik grupp människor, även när det är en indelning som är 50/50. Om kvinnor blir diskriminerade för att de är kvinnor så ska det inte "handla om människor". Människor blir inte diskriminerade för att de är människor, kvinnor blir inte diskriminerade för att de är människor.
Kvinnor blir diskriminerade och får sina problem relativiserade och bortförklarade för att de är kvinnor. De får sina egna känslor och upplevelser förklarade och tolkade om vad de får/bör känna och reagera på en situation.
Offren blir sedan bestraffade när de lyfter problemen.

Det här är konstant och utbrett. Det är en människofråga i det att vi alla tillsammans måste hjälpas åt att lösa problemen, men män blir inte på långa vägar utsatta lika ofta eller i samma utsträckning. Jag har absolut blivit förfördelad, eller fått saker antagna om mig. Ja, det är jobbigt. Men jag har aldrig behövt vänja mig vid att det är min verklighet eller min vardag. Och det var ett hemskt uppvaknande. (och sen slänger folk sig med "woke" som om det vore ett skällsord?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Det lilla förtroende som jag mot all sans och reson hade kvar för blizzard efter alla möjliga katastrofbeslut och -produkter har äntligen försvunnit. Jag hoppas innerligt att den här stämningen får genomslag och sedan bildar någon form av praxis och kan bli vägledande.
Men ge dig.
Det här är bara whataboutism. Du kommer in i en tråd som handlar om en sakfråga, och gnäller om att det är fel fråga som diskuteras. Men du lyfter inte den här frågan i något annat sammanhang, du driver inte den här frågan förutom när en annan fråga diskuteras. Du får diskussionen att spåra ur, och sedan handlar diskussionen om dig och ditt istället.

Om du vill diskutera mäns utsatthet/människor i allmänhets utsatthet så kanske du borde starta din egen tråd? Isåfall kommer jag gladeligen och diskuterar de problemen som finns.

I det här fallet är det inte män i grupp det är synd om, det är inte ett "människoproblem". Det är kvinnor i grupp som blivit utsatta av män i grupp, där andra män passivt har släppt fram beteendet.
Det är inte en "människofråga" när något drabbar uteslutande en specifik grupp människor, även när det är en indelning som är 50/50. Om kvinnor blir diskriminerade för att de är kvinnor så ska det inte "handla om människor". Människor blir inte diskriminerade för att de är människor, kvinnor blir inte diskriminerade för att de är människor.
Kvinnor blir diskriminerade och får sina problem relativiserade och bortförklarade för att de är kvinnor. De får sina egna känslor och upplevelser förklarade och tolkade om vad de får/bör känna och reagera på en situation.
Offren blir sedan bestraffade när de lyfter problemen.

Det här är konstant och utbrett. Det är en människofråga i det att vi alla tillsammans måste hjälpas åt att lösa problemen, men män blir inte på långa vägar utsatta lika ofta eller i samma utsträckning. Jag har absolut blivit förfördelad, eller fått saker antagna om mig. Ja, det är jobbigt. Men jag har aldrig behövt vänja mig vid att det är min verklighet eller min vardag. Och det var ett hemskt uppvaknande. (och sen slänger folk sig med "woke" som om det vore ett skällsord?)

Inte någonstans i mina inlägg har jag sagt något om att sakfrågan inte ska diskuteras.
Tvärtom har jag gång på gång skrivit hur hemskt detta är.
Om du tycker att det är whataboutism att belysa att problemet existerar för andra grupper får det stå för dig.

Bara för att något är utbrett och mer vanligt inom en delgrupp betyder det inte att vi inte bör prata om problemet för minoritetsgrupper hur mycket du än inte vill se det.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Vad i helvete, har jag hamnat på Flashback?

Du behöver inte generalisera, speciellt då du tar akt för artikeln men visar tendenser som du vill att andra ska hålla sig borta med.

https://www.thesun.co.uk/news/15677547/two-men-win-sex-discri...

Permalänk
Medlem

OK, männen vann ju, och artikeln stödjer inte ditt påstående?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

OK, männen vann ju, och artikeln stödjer inte ditt påstående?

Tycker du att förlora ett jobb och bli långtidsarbetslös är en vinst?

Mitt påstående är att det är så här det börjar, det är en utrensning inte mot de som verkligen mobbar utan de som inte håller med eller ser ut på ett visst sätt.

Permalänk
Medlem

Blizzards svar på det hela är komiskt, de sätter sig djupare i skiten. Personligen har lite svårt spela nåt om devsen fått en anställd kvinna ta livet av sig tror jag.

Permalänk
Medlem

Supertrist med facebook-jargongen. Jag vet ärligt talat inte om denna typen av nyheter intresserar mig alls. För mig är Sweclockers ett forum för hårdvara och allt därtill. Vill jag läsa om sexuella trakasserier och andra tråkigheter finns alltid kvällsblaskor eller varför inte Facebook så får man med sig kommentarskriget också.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Supertrist med facebook-jargongen. Jag vet ärligt talat inte om denna typen av nyheter intresserar mig alls. För mig är Sweclockers ett forum för hårdvara och allt därtill. Vill jag läsa om sexuella trakasserier och andra tråkigheter finns alltid kvällsblaskor eller varför inte Facebook så får man med sig kommentarskriget också.

Man kunde ju hoppas på en gamingvärld utan sexuella trakaserier.

Permalänk
Medlem

Några punkter att tänka på innan alla agerar Bödel är att.

1. detta är allvarliga anklagelser där högre uppsatta personer anklagas för att skapa en fruktansvärd miljö för sina medarbetare.

2. Kaliforniens styre har tyvärr haft en tendens att förvanska fakta under de senaste åren för att skapa politiska poänger, för att sedan när det behagas ta storföretagens sida när det passar dem lex uber.

3. sexuella ofredande på arbete är inte kopplat till kön eller maskulinitet eller feminitet utan något som kan drabba alla sidor och även så att alla sidor kan vara förövare och något som måsta arbetas med att identifieara och destruera,

Men att beskylla en sida som tyvärr är väldigt populärt i dagens sverige speciellt i politiska diskussioner och på sociala medier och forum är en del av problemet och skadar bara mer lärde vi oss inget av den trafiska bortgången av Benny Fredriksson. https://sv.wikipedia.org/wiki/Benny_Fredriksson

Stjärpning tack !

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag är gammal nog att komma ihåg när företag började jobba med värdegrunder, eller egentligen vad det nu kallas på engelska. Har glömt. Det var när företag började få litet närvaro på internet, och en anställd på ett amerikanskt företag uttryckte sig litet grovt på å företagets vägnar. Faktiskt rätt så ordentligt grovt, så företaget fick väldigt mycket skit för det.

Efter ett tag så var det någon som kom på lösningen: en värdegrund. Men den finns ju enbart för att företaget ska kunna frånsäga sig allt ansvar om en anställd fuckar upp officiellt. De kan ju inte tvinga deras anställda att tycka på ett visst sätt, och de försöker inte. Värdegrunden finns där bara för att kunna lägga över ansvaret på en enskild person om den uttrycker sig på ettt sätt som upprör någon.

"Vi har talat med berörd personal"

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Man kunde ju hoppas på en gamingvärld utan sexuella trakaserier.

Det jag syftar till är att allt har sin plats. Jag tycker inte ämnet platsar särskilt bra på forumet då ämnet är som gjort för att politisera och i sin tur polarisera. Man får tycka och tänka vad man vill vad gäller artikelns innehåll men den goda tonen uteblir allt som oftast vilket är jättetråkigt.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

"Det är så världen ser ut", vad menar du? Blizzard själva medger att det är ett problem. Konstigt? Nej, det är ett problem totalt överallt och du har ändå, på något mystiskt sätt, totalt missat det. Hur?

Att du förnekar att kvinnosynen är kattskit är totalt bortom mitt förstånd. Är det ett kulturellt problem att "män blir diskriminerande"? Jag hoppas du trollar. Verkligen.

Och givetvis, ska folk börja med "men män då".

Sorry, jag tycker det är SÅ, jäkla konstigt, att inte folk förstår problematiken i det här. Även efter metoo. Att de inte förstod denna problematiken INNAN metoo. Att alltid bara håna alla som står för lika rättigheter, främst när det kommer från kvinnor. Repekten är totalt borta. Säger en man något så genast höjer man på ögonbrynen, säger en kvinna något, "nja...stämmer nog inte". Istället för att prata om det, lösa det, så ska man ALLTID, försvara männen på olika sätt.

Är det så förb....svårt, att ta in skiten, rannsaka oss själva, och inse hur jävla illa man beter sig?

Tack för ett vettigt inlägg!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Det jag syftar till är att allt har sin plats. Jag tycker inte ämnet platsar särskilt bra på forumet då ämnet är som gjort för att politisera och i sin tur polarisera. Man får tycka och tänka vad man vill vad gäller artikelns innehåll men den goda tonen uteblir allt som oftast vilket är jättetråkigt.

Jag tycker vi behöver lära oss att diskutera obekväma ämnen utan att bli ovänner och allt som kommer efteråt.

Små klickar obekvämt blandat i den vanliga flödet är kanske ett sätt.

Men om siten skulle utvecklas till PolitikKlockers skulle jag tacka för kaffet.
Men där tycker jag inte att vi är ännu.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Så är det alltid, finns många varianter på denna tex: Vi har sett över och justerat våra rutiner.
Lika skrattretande varje gång då ALLA vet att det bara är en lögn.

Det är väl egentligen ingen omöjlighet att de sett över och korrigerat sina rutiner, men hur de implementerat dem och omformat den företagskultur som förefaller finnas är något helt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag tycker vi behöver lära oss att diskutera obekväma ämnen utan att bli ovänner och allt som kommer efteråt.

Små klickar obekvämt blandat i den vanliga flödet är kanske ett sätt.

Men om siten skulle utvecklas till PolitikKlockers skulle jag tacka för kaffet.
Men där tycker jag inte att vi är ännu.

Sund åsikt men tyvärr tror jag inte det är möjligt att lära sig sunt förnuft bakom skärm och tangentbord utan det är något som kommer med mognad där ödmjukhet inför oliktänkande spelar en viktig roll. Jag kommer iallafall skippa framtida artiklar som rör ett politiskt ämne(såvida det inte har med teknik att göra).

Tack för svar!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Dags att större majoriteten av män vågar erkänna att det inte har obligatoriska rättigheter över kvinnor.
Trött på incel retoriker och desperata försvarstal från osäkra män fort kvinnor höjer rösten.

Permalänk
Skrivet av Pl4yGround:

Det jag syftar till är att allt har sin plats. Jag tycker inte ämnet platsar särskilt bra på forumet då ämnet är som gjort för att politisera och i sin tur polarisera. Man får tycka och tänka vad man vill vad gäller artikelns innehåll men den goda tonen uteblir allt som oftast vilket är jättetråkigt.

Det är just det som är så skönt att när man, som du, har en högst subjektivt färgad åsikt har möjligheten att välja vilka artiklar man läser och vilka forumtrådar man skriver i. På samma sätt är det högst subjektivt av mig att anse att din åsikt är mer polariserande än ämnet och snarare bidrar till det du påstår vara emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellscreame:

Några punkter att tänka på innan alla agerar Bödel är att.

1. detta är allvarliga anklagelser där högre uppsatta personer anklagas för att skapa en fruktansvärd miljö för sina medarbetare.

2. Kaliforniens styre har tyvärr haft en tendens att förvanska fakta under de senaste åren för att skapa politiska poänger, för att sedan när det behagas ta storföretagens sida när det passar dem lex uber.

3. sexuella ofredande på arbete är inte kopplat till kön eller maskulinitet eller feminitet utan något som kan drabba alla sidor och även så att alla sidor kan vara förövare och något som måsta arbetas med att identifieara och destruera,

Men att beskylla en sida som tyvärr är väldigt populärt i dagens sverige speciellt i politiska diskussioner och på sociala medier och forum är en del av problemet och skadar bara mer lärde vi oss inget av den trafiska bortgången av Benny Fredriksson. https://sv.wikipedia.org/wiki/Benny_Fredriksson

Stjärpning tack !

Sluta försöka minimera övergrepp. Det här är en tvåårig utredning utförd av en statlig myndighet, ingen twitlonger från någon anonym på internet. Blizzard har senaste åren visat sin sanna sida och denna utredning cementerar det.

Skärp dig själv.