Pioneer VSX-933 tappar ljudet på alla kanaler.

Permalänk
Medlem

Pioneer VSX-933 tappar ljudet på alla kanaler.

Jag har en 2 år gammal Pioneer VSX-933 som börjat strula.

Häromdan såg vi på film, ljudet försvann helt sonika.
Testade de andra HDMI-ingångarna och samma där, även de andra kanalerna som Tuner, blåtand, casta osv var ljudlösa.
Drog ur kabeln och lät stärkaren vila ett tag, blåste rent, startade upp, fortfarande inget ljud men då kunde man göra en firmware update. Den stannade på 9% (säger completed) men ljudet kom tillbaka.

Dagen efter så samma historia, ljudet bara dog. MCACC skickar inte heller ljud till högtalarna.
Gjorde samma igen, drog ur stärkaren och då kunde firmwaren uppdateras igen men stoppar på 9%
Även testat factory reset men ingen skillnad.

Någon som har tips på hur jag kan fortsätta felsöka eller är det bara att slanta upp till en ny stärkare?

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Köpte du den begagnad? Ett första steg är väl annars att reklamera produkten?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Om den värkar krångla med uppdateringen över Internet så kan du ju tästa med ett usb minne. Sidorna 108 och 110 i manualen.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://...

Funkar inte det så kontakta supporten skulle jag gjort.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Reklamation gjord och den var på lagning tills igår, PCB byttes och nu funkar allt som det ska.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P