PS5-ägare får sex månader gratis Apple TV+ (passar bra inför premiären på Foundation)

Permalänk
Konsolpleb 🕹

PS5-ägare får sex månader gratis Apple TV+ (passar bra inför premiären på Foundation)

För den som inte aktiverat det ännu, litet tips. bara att starta appen och logga in så får man sex månader. Går dessutom att "kombinera" eller snarare komplettera andra erbjudanden. En vän som hade 3 månader gratis sedan tidigare uppgraderades till sex6 månader. Om man väntar till de första tre gratismånaderna löpt ut och sedan aktiverar detta så kan man dock få 3 + 6 månader tydligen.

Passar som handen i handsken inför premiären av Foundation, sci-fi baserat på Isaac Asimovs verk. (24e september)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Relik 📜

Jag vill så gärna att Foundation ska bli bra, men är så orolig att den kommer bli katastrof.

OnT: Ingen PS5 dock, så får la punga ut för Disney+ om det kniper. Har inte sett Mandalorian heller, så börjar väl bli dags snart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av emilakered:

Jag vill så gärna att Foundation ska bli bra, men är så orolig att den kommer bli katastrof.

OnT: Ingen PS5 dock, så får la punga ut för Disney+ om det kniper. Har inte sett Mandalorian heller, så börjar väl bli dags snart.

Jag har redan bestämt mig, det kommer att bli bra. Får ta den smällen sen om det inte stämmer

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kanske var tydligt för alla men om inte så ett förtydligande - Öppna Apple TV+ appen på din PS5 för att ta del av erbjudandet!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Inaktiv

Foundation måste ses. Samt For All Mankind. Men i övrigt vet jag inte vad som ens finns på tjänsten, vore kul med tips i tråden.

Blir att aktivera på min PS5 bara fibern är fullt installerad men själva tjänsten kommer köras på mina Shields. Streaming via 4G är sådär lagomt kul trots allt.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon5930:

Foundation måste ses. Samt For All Mankind. Men i övrigt vet jag inte vad som ens finns på tjänsten, vore kul med tips i tråden.

Blir att aktivera på min PS5 bara fibern är fullt installerad men själva tjänsten kommer köras på mina Shields. Streaming via 4G är sådär lagomt kul trots allt.

For all mankind tyckte jag var extremt bra, kanske inte alltid skådespeleriet eller ploten i sig men stämning och miljö, tidsera osv. är som om någon skräddarsytt en serie bara för mig

Har bläddrat genom det mesta på tjänsten utan att hitta något annat som intresserar dock så tips är välkomna!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Foundation måste ses. Samt For All Mankind. Men i övrigt vet jag inte vad som ens finns på tjänsten, vore kul med tips i tråden.

Det som kan rekommenderas är komedierna - Ted Lasso (andra säsongen börjar nu) och Mythic Quest, som kommer sig efter en lite seg start. Finns också en del bra filmer som Apple köpt upp när de inte kunde gå på bio under pandemin, minns att jag gillade Greyhound.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Kontot avslutas

Ted Lasso är den absolut mest värdelösa formen av amrikanschk "humor", såg klippet från säsong 2 de visade under Apples konferens, inte en enda grej var det minsta skrattretande alls. Det var helt bisarrt uselt bara helt enkelt, jag var helt förundrad över att folk tydligen skrattar åt den där skiten.

Typ:
"Jag såg en så konstig karl på stan igår."

"Vaddå konstig?"

"Ja, han hade ju blå skor på sig!"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

???????????

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

For all mankind tyckte jag var extremt bra, kanske inte alltid skådespeleriet eller ploten i sig men stämning och miljö, tidsera osv. är som om någon skräddarsytt en serie bara för mig

Har bläddrat genom det mesta på tjänsten utan att hitta något annat som intresserar dock så tips är välkomna!

Låter lovande!

Bland min nyhetsbevakning ingår en hel del artiklar med kommande serier. Typ allt som inte varit Netflix eller vid snabb anblick såg lovande ut har jag struntat i. Att jag skulle skaffa exempelvis Apple TV, Peacock eller Amazon Video (så länge vi inte får Svensk Prime) har känts otänkbart. Likaså HBO på sätt och vis.

Blir att titta igenom mina bokmärken, har en del jag sparat tills den dag jag kan se dom. Men på rak arm känns det verkligen svårt säga något som finns i tjänsten.

Skrivet av mpat:

Det som kan rekommenderas är komedierna - Ted Lasso (andra säsongen börjar nu) och Mythic Quest, som kommer sig efter en lite seg start. Finns också en del bra filmer som Apple köpt upp när de inte kunde gå på bio under pandemin, minns att jag gillade Greyhound.

Blir att kolla på dessa! Ted Lasso har jag hört lite om senaste dagarna, Mythic Quest tycker jag mig sett nämnas med. Greyhound blir att se, Tom Hanks!

Skrivet av LennyV:

Ted Lasso är den absolut mest värdelösa formen av amrikanschk "humor", såg klippet från säsong 2 de visade under Apples konferens, inte en enda grej var det minsta skrattretande alls. Det var helt bisarrt uselt bara helt enkelt, jag var helt förundrad över att folk tydligen skrattar åt den där skiten.

Typ:
"Jag såg en så konstig karl på stan igår."

"Vaddå konstig?"

"Ja, han hade ju blå skor på sig!"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

???????????

Är inte detta farligt nära buskis? Låter lite som något Stefan och Krister skulle dragit. Eller kanske det faktum att personen hade skor.

Permalänk
Medlem

@UndaC - Hos Playstation står det "Redeem your offer between now and 22nd July 2022" - Gäller detta fortfarande?

- https://www.playstation.com/en-se/deals/6-months-trial-apple-...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LennyV:

Ted Lasso är den absolut mest värdelösa formen av amrikanschk "humor", såg klippet från säsong 2 de visade under Apples konferens, inte en enda grej var det minsta skrattretande alls. Det var helt bisarrt uselt bara helt enkelt, jag var helt förundrad över att folk tydligen skrattar åt den där skiten.

Typ:
"Jag såg en så konstig karl på stan igår."

"Vaddå konstig?"

"Ja, han hade ju blå skor på sig!"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

???????????

Jag var väldigt tveksam till Ted Lasso och valde aktivt att inte ens testa den länge. Sen för någon månad sen bestämde jag mig att ge den en chans då jag var lite utråkad och den var helt underbar. Jag förväntade mig buskis humor och humor som passar en SNL-sketch men inte en serie (Karaktären kommer från en CBS(?) reklamfilm för deras Premier League-sändingar) men det var absolut inte var det var.

Det som sålde mig helt är att den har en charm. Ted Lasso är inte en korkad amerikan. Tvärtom. Visst är det lite komik i att han inte förstår fotboll men det är en enormt liten del tycker jag. Det finns också en del mörka delar i serien men fortfarande hanteras dom väldigt bra med både humor och sorg.

Jag antar att jag saknat lite feel-good serier på sistone. Allt är annars så mörkt, dystert och dystopiskt så ibland behöver man se något där man tycker om i stort sett alla i serien.

Första avsnittet i S2 är perfekt. Gillade speciellt när en av karaktärerna som nu gått i pension, en typisk svärande engelsk fotbollsspelare á la Vinny Jones, skäller ut ett gäng småtjejer han nu tränar. Som flicktränare så kände jag igen mig (även om jag självklart aldrig skulle svära så).

Det är garanterat inte en serie för alla men jag väntar spänt på varje nytt avsnitt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nucky:

@UndaC - Hos Playstation står det "Redeem your offer between now and 22nd July 2022" - Gäller detta fortfarande?

- https://www.playstation.com/en-se/deals/6-months-trial-apple-...

Waaa, det har jag helt missat, ser nu att min polare som signade upp tipsade mig den 21a, vilken timing.

Är det någon som inte reggat som kan bekräfta huruvida det fortfarande fungerar eller inte?

Edit: 2022 var det ja

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av UndaC:

Waaa, det har jag helt missat, ser nu att min polare som signade upp tipsade mig den 21a, vilken timing.

Är det någon som inte reggat som kan bekräfta huruvida det fortfarande fungerar eller inte?

2022 är ju dock... 2022?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

@UndaC - Hos Playstation står det "Redeem your offer between now and 22nd July 2022" - Gäller detta fortfarande?

- https://www.playstation.com/en-se/deals/6-months-trial-apple-...

Det är fortfarande 2021 ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Det är fortfarande 2021 ;P

Haha! Läste lite för snabbt. Semestern har satt spår i en

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Serier på ATV+ som fått min stamp of approval

Ted Lasso
For All Mankind
Dickinson
Mythic Quest (med vissa förbehåll, men när den är bra så är den riktigt bra)
The Morning Show

Min ett och ett halvt år långa gratisperiod är snart över och är för snål att förnya ändå, känner jag.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Serier på ATV+ som fått min stamp of approval

Ted Lasso
For All Mankind
Dickinson
Mythic Quest (med vissa förbehåll, men när den är bra så är den riktigt bra)
The Morning Show

Min ett och ett halvt år långa gratisperiod är snart över och är för snål att förnya ändå, känner jag.

The Morning Show ser bekant ut, Jennifer Aniston. Blir att testa!

Permalänk
Medlem

Såg trailern, serien kändes lite för "woke" för min smak om läser mellan raderna.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Apple TV+ hittills har varit att allting måste sluta gott; inga barn eller andra utsatta personer får fara illa; våld får inte vara för grovt; och allting måste vara allmänt PK och inkluderande. Funkar ju för vissa typer av serier men det känns som att det kan hämma andra serier - typ Foundation. Det finns inte chans att Game of Thrones skulle kunna ha sänts på ATV+ liksom.

Bara att hoppas på att serien blir bra ändå.

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Tips: Det verkar gå bra att göra säga upp abbonemanget och fortfarande komma åt det i 6 månader om man vill undvika att glömma bort att säga upp abonnemanget om man inte vill fortsätta.

Man hittar det i PS5:an genom Apple TV-appen, inställningar (kugghjulet längst upp till höger), sedan Accounts, Manage Subscriptions. Under detta kunde jag göra "cancel subscription", och fick då upp info att abbonemanget fortsätter att fungera fram till att avtalstiden går ut.

Permalänk

Har sedan lansering väntat på att PS5 ska komma in i lager men idag fick jag nog och åkte o köpte mig ett Xbox S (eftersom det just nu ändå är kampanj på GamePass).
Blir säkert ett PS5 också när det väl går att få tag på något.. Hoppas man får sådana här schyssta bundles då med

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvarnis:

Såg trailern, serien kändes lite för "woke" för min smak om läser mellan raderna.

Men gud vilken tråkig PK-TV du måste kolla på som är helt opolitisk.

Permalänk
Medlem

PS5-ägare får sex månader gratis Apple TV+

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Gratis är alltid gott, men utbudet var inget att hurra över

Permalänk
Medlem

Fick med 1 år av Apple+ när jag köpte min iPhone 11 Pro Max. Såg dock bara The Morning Show men gillade den starkt. Bra laguppställning med skådisar och bra show i allmänhet. Väntar febrilt på att säsong 2 ska komma så kanske jag skaffar igen en månad iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Ted Lasso är den absolut mest värdelösa formen av amrikanschk "humor", såg klippet från säsong 2 de visade under Apples konferens, inte en enda grej var det minsta skrattretande alls. Det var helt bisarrt uselt bara helt enkelt, jag var helt förundrad över att folk tydligen skrattar åt den där skiten.

Smaken är som baken, men du kan ju ge det en chans på 30 minuter. Den serie det mest av allt liknar är Scrubs, från samma skapare (Bill Lawrence).

Skrivet av Kvarnis:

Såg trailern, serien kändes lite för "woke" för min smak om läser mellan raderna.

Det är den inte. Den är inte fantastisk heller, men det är inte att den är så extremt woke. Morning Show känns som en serie som är skriven av någon som är världens största Aaron Sorkin-fan utan att ha den talangen men också utan Sorkins alla egenheter som man börjar bli trött på. Kort och gott handlar det om personerna som jobbar på ett morgonprogram när en av programledarna blir me tooad. Det är inte speciellt moraliserande, och den anklagade får allt chansen att säga sitt, men det är klart att me too är ett ämne genom säsongen. Tror dock inte att det är det nästa säsong handlar om.

(I ärlighetens namn hade serien blivit bättre om den här storyn kom som säsong tre eller så, så att man hade fått lära känna folk först och kanske bry sig lite om dem. Som det är nu är det ett gäng extremt välbetalda arbetsnarkomaner som tycker att jobbet är svårt. Att bara ta pengarna och byta till ett lite mindre krävande jobb verkar inte ha gått upp för någon.)

Skrivet av Gorian:

Min erfarenhet av Apple TV+ hittills har varit att allting måste sluta gott; inga barn eller andra utsatta personer får fara illa; våld får inte vara för grovt; och allting måste vara allmänt PK och inkluderande. Funkar ju för vissa typer av serier men det känns som att det kan hämma andra serier - typ Foundation. Det finns inte chans att Game of Thrones skulle kunna ha sänts på ATV+ liksom.

Bara att hoppas på att serien blir bra ändå.

Utan att spoila så gäller detta faktiskt inte Morning Show. Jag tror inte att det gäller See heller, men jag har inte sett den. Det gäller inte heller filmerna som Apple bara köpt in efter produktion, av förklarliga skäl. Däremot är det absolut inget naket, och visst finns det en viss PK-ton i en del (Little America, som jag egentligen gillade, stängde jag faktiskt av för att det gick för långt i ett läge). Jag tror att Apple försöker undvika att vara kontroversiella och utmanande, och då blir det lite Disney över det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Tips: Det verkar gå bra att göra säga upp abbonemanget och fortfarande komma åt det i 6 månader om man vill undvika att glömma bort att säga upp abonnemanget om man inte vill fortsätta.

Man hittar det i PS5:an genom Apple TV-appen, inställningar (kugghjulet längst upp till höger), sedan Accounts, Manage Subscriptions. Under detta kunde jag göra "cancel subscription", och fick då upp info att abbonemanget fortsätter att fungera fram till att avtalstiden går ut.

Apple skickar också ett påminnelsemail att de snart börjar fakturera typ en vecka innan de gör det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Shit visste inte ens att de skulle göra en serie på foundation. Läser ärligt talat inte mycket SFI fi men en av mina absolut favoritserier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

PS5-ägare får sex månader gratis Apple TV+

Inge Netflix and Chill där inte...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Fick ett år gratis av apple tv + ett annat år och det finns nog ingen streamingtjänst som jag har använt så lite. Utbudet var extremt dåligt. Hoppas för er att det har blivit lite bättre.