Permalänk

Söker chippad PS2

Ungarna vill spela "Sjung med Disney" som bara finns till PS2...

Pris kan givetvis diskuteras och jag står givetvis för frakt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kanske en hackad PS3 också fungerar? Kanske enklare att få tag i.

Permalänk
Medlem

Är det något som kräver en officiell mikrofon från ps2 för att sjunga med?
Annars kanske en emulator kan lösa det åt dig?

Permalänk

Såg denna snubben nog säljer exakt vad du vill ha

https://www.sweclockers.com/marknad/202318-gamla-spelgrejer

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Skrivet av usermane:

Kanske en hackad PS3 också fungerar? Kanske enklare att få tag i.

Tack för förslaget. Köpte faktiskt en PS3 och hackade den bara för detta syftet men tyvärr fungerade det inte ändå, när PS3an emulerar PS2 spel så lyckas den av någon konstig anledning inte få med USB-support vilket krävs för att kunna använda micarna.

Skrivet av §2:

Är det något som kräver en officiell mikrofon från ps2 för att sjunga med?
Annars kanske en emulator kan lösa det åt dig?

Tack för förslaget. Jag har både trådade och trådlösa officiella mikrofoner men inte fått dom att fungera med en emulator. Dessutom fungerade själva emuleringen av spelet väldigt dåligt på PC, så det hade inte fungerat ändå.

Skrivet av Kaninjägarn:

Såg denna snubben nog säljer exakt vad du vill ha

https://www.sweclockers.com/marknad/202318-gamla-spelgrejer

Nja kanske, dock endast upphämtning i sthlm. Jag bor i gbg. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte chippa PS2, det finns ett mjukvaruhack, FreeMCBoot om det inte bytt namn. Enda du behöver hitta är en kompatibel konsol, alla utom de absolut sista tror jag. Kan hjälpa dig med det moddade minneskortet.

Ett annat alternativ är att köra UltraStar på en dator istället, med SingStar-mikrofoner. Det är lite smidigare för då slipper man byta skiva. Det finns rippningsverktyg för att importera låtar från SingStar. Jag har Sjung med Disney till PS2 (och alla andra SingStar, tror jag).

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Man behöver inte chippa PS2, det finns ett mjukvaruhack, FreeMCBoot om det inte bytt namn. Enda du behöver hitta är en kompatibel konsol, alla utom de absolut sista tror jag. Kan hjälpa dig med det moddade minneskortet.

Ett annat alternativ är att köra UltraStar på en dator istället, med SingStar-mikrofoner. Det är lite smidigare för då slipper man byta skiva. Det finns rippningsverktyg för att importera låtar från SingStar. Jag har Sjung med Disney till PS2 (och alla andra SingStar, tror jag).

Tack för tipset.

Permalänk

Annonsören har avslutat denna annons.