Surface Pro 7, Pro 7+ eller Pro X?

Permalänk

Surface Pro 7, Pro 7+ eller Pro X?

Imorse fick jag ett mejl från Microsoft på bl a en Surface Pro 7

Idag sitter jag med en Asus Vivobook, med 8GB RAM, Ryzen 5 och 14" skärm.
Dock saknar jag flexibiliteten att kunna sitta lite vartsomhelst att jobba, eller bara slötitta på t ex Youtube.
Tycker det verkar grymt smidigt att kunna koppla loss tangentbordet, och använda den som en platta.
Använder laptopen till Excel, Teams, samt mejl via Outlook 365.
Ser även på Microsoft Store, att det även finns Pro X, Pro 7+.

På Microsoft Store finns den med i ett paket med tangentbord mm.

På Inet är den billigare men då ingår inte tangentbord och andra tillbehör?

Har redan Windows 10, samt Microsoft 365 Personal.

Någon som äger ovanstående modeller, och kan komma med bra tips?

Vad är skillnaden mellan Pro 7, Pro 7+ och Pro X?

Medföljer vanlig strömkabel, eller hur fungerar laddning med USB-C?

Hur är batteritiden på ovanstående modeller? Stämmer specs med verkligheten?

Annat att tänka på innan man skaffar en Surface?

Permalänk
Medlem

Jag skulle påstå att en surface pro är mindre flexibel gällande ” sitta lite vartsomhelst att jobba” än en traditionell laptop.

För exempelvis att sitta i soffan, på tåget eller i sängen fungerar det extremt dåligt med tangentbordet. Att använda en surface pro med tangentbord förutsätter att du har ett plant skrivbord. Ex att sitta på tåget går inte (enligt mig)

Undantaget är väl om du är en jäkel på att använda excel med endast touchskärm.

Sen tycker iaf jag att touch funktionaliteten hos windows är rätt kasst jämfört med ipad.

Jag har haft surface pro 2 och 4. Har nu bytt till surface laptop. Mycket trevligare och flexiblare gällande sitta varsomhelst och jobba.

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Jag skulle påstå att en surface pro är mindre flexibel gällande ” sitta lite vartsomhelst att jobba” än en traditionell laptop.

För exempelvis att sitta i soffan, på tåget eller i sängen fungerar det extremt dåligt med tangentbordet. Att använda en surface pro med tangentbord förutsätter att du har ett plant skrivbord. Ex att sitta på tåget går inte (enligt mig)

Undantaget är väl om du är en jäkel på att använda excel med endast touchskärm.

Sen tycker iaf jag att touch funktionaliteten hos windows är rätt kasst jämfört med ipad.

Jag har haft surface pro 2 och 4. Har nu bytt till surface laptop. Mycket trevligare och flexiblare gällande sitta varsomhelst och jobba.

Tror du missförstod mig; jag kan sitta vid köksbordet med tangentbordet och då blir det en plan arbetsyta.

Vill jag senare ta bort tangentbordet, och sätta mig med tableten i soffan och slötitta på Youtube kan jag göra det.

Är du med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Tror du missförstod mig; jag kan sitta vid köksbordet med tangentbordet och då blir det en plan arbetsyta.

Vill jag senare ta bort tangentbordet, och sätta mig med tableten i soffan och slötitta på Youtube kan jag göra det.

Är du med?

Ok, tänk bara på att surface plattorna är ju rätt tunga så de är inte särskilt bekväma att ha fristående i soffan heller, om du inte läger den i knät och får gamnacke deluxe.

Men nåja. En surface kan säkert vara ett bra val för dig. Jag ville bara uppmärksamma dig på att verkligheten kanske inte är lika bra som i reklamen.

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Ok, tänk bara på att surface plattorna är ju rätt tunga så de är inte särskilt bekväma att ha fristående i soffan heller, om du inte läger den i knät och får gamnacke deluxe.

Men nåja. En surface kan säkert vara ett bra val för dig. Jag ville bara uppmärksamma dig på att verkligheten kanske inte är lika bra som i reklamen.

Ok, vilken Surface har du?