Apple TV+, utbud? värt att köpa en Apple TV?

Permalänk
Medlem

Apple TV+, utbud? värt att köpa en Apple TV?

Reggade en gratis period på Apple TV+ bara för å kolla utbudet på filmer och serier. Först blev jag lite peppad men inser att det verkar vara lite tunt utbud? Lyckas dessutom inte hitta ngn sökfunktion på webversionen?! Så min fråga är om det finns mer filmer och serier än det man hittar på webversionen om man skaffar en Apple TV?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Kan inte svara om det finns ett bredare utbud. Men jag vart liksom du lite besviken på utbudet, för mig att jag hade det gratis i 1 år när jag köpte min iPhone 11. Använde det ett fåtal gånger och vart inte direkt imponerad. Som jag förstått det däremot är det relativt populärt med nyhetskanaler och liknande i staterna. Kan ha fel på den punkten dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragnvlad:

Reggade en gratis period på Apple TV+ bara för å kolla utbudet på filmer och serier. Först blev jag lite peppad men inser att det verkar vara lite tunt utbud? Lyckas dessutom inte hitta ngn sökfunktion på webversionen?! Så min fråga är om det finns mer filmer och serier än det man hittar på webversionen om man skaffar en Apple TV?

Allt utbud finns väl överallt vad jag förstår så du får inte mer för att du köper en AppleTV. Det är ingen supertjänst direkt, men fördelen är ju att man får med ett år gratis när man köper många Apple-produkter så köper man en telefon vartannat år och däremellan typ en AppleTV, ett par hörlurar, en dator eller liknande så har man det i princip gratis. Sen kan man förstås diskutera om de produkterna i sig är prisvärda, men om man ser tjänsten som en medföljande gratisgrej så är den ju helt ok i alla fall.

Personligen hade jag hellre lagt pengarna på en Chromecast med Android TV och en eller två bättre tjänster för media.

Permalänk
Medlem

En annan fråga ang Apple TV. Funkar det att Casta från PC till Apple TV?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Allt utbud finns väl överallt vad jag förstår så du får inte mer för att du köper en AppleTV. Det är ingen supertjänst direkt, men fördelen är ju att man får med ett år gratis när man köper många Apple-produkter så köper man en telefon vartannat år och däremellan typ en AppleTV, ett par hörlurar, en dator eller liknande så har man det i princip gratis. Sen kan man förstås diskutera om de produkterna i sig är prisvärda, men om man ser tjänsten som en medföljande gratisgrej så är den ju helt ok i alla fall.

Går inte att köra på samma konto insåg jag när mina 12 månader tog slut och köpte nya AppleTVn där 12 månader ingår, men det gäller bara NYA kunder.

Utbudet är skralt om man jämför med det mesta andra, men de har lite egenproducerat som är riktigt bra jag gillar ”For all mankind” själv och ser förstås fram emot ”Foundation”. Tydligen får man 6 månader om man startar AppleTV appen på PS5 trots att man haft tidigare, så blir att testa det då.

Vilket kanske inte är så konstigt, det är väl Sony som gör Apples egna innehåll.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

Går inte att köra på samma konto insåg jag när mina 12 månader tog slut och köpte nya AppleTVn där 12 månader ingår, men det gäller bara NYA kunder.

Ok, jag har inte koll på det riktigt. Det var bara vad jag läste när tjänsten kom, att den i princip blir gratis för Apple-användare, men så är det inte då.

Citat:

Utbudet är skralt om man jämför med det mesta andra, men de har lite egenproducerat som är riktigt bra jag gillar ”For all mankind” själv och ser förstås fram emot ”Foundation”. Tydligen får man 6 månader om man startar AppleTV appen på PS5 trots att man haft tidigare, så blir att testa det då.

Vilket kanske inte är så konstigt, det är väl Sony som gör Apples egna innehåll.

Nja, gör de inte sitt egna innehåll? Däremot rekryterade de över ett par chefer från Sony och någon form av samarbete verkar de ju ha med tanke på att Sony fick tillgång till tjänsten på sina TV-apparater före andra på samma plattform (Android TV).

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nja, gör de inte sitt egna innehåll?

For all mankind är gjord av Sony i alla fall:
https://www.sonypictures.com/tv/forallmankind

Antagligen har de köpt all produktion, hyffsad stor sak att dra igång en högkvalitativ studio.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

En annan fråga ang Apple TV. Funkar det att Casta från PC till Apple TV?

Antingen via iTunes om du vill kolla filmer då eller Airparrot om du vill skicka annat från windows:
https://www.airsquirrels.com/airparrot/faq/airplay-from-pc-to...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Har båda Appletv och Appletv+ och är mycket besviken på de båda. Appletv min åsikt den är sämre än en ny Googletv (tv med senaste android), lägg pengarna på en sådan. Då har ni allt i tvn och slipper krångla med extra tillbehör som ej tillför något.
Appletv+ så verkan serien See verkar bra om man har otroligt gott om tid. Annars älskar man drama finns det några serier, för oss som ej gillar detta så inte mycket.

Angående streama från en pc så har jag ej nu tillgång till en tv, men säkerligen måste man ha itunes och annan skit. Jag vill minnas att jag fick skapa upp en vm med itunes bara för att kunna använda Appletv.

Att konfigurera en helt ny tv med GoogleTv gick snabbare för mig än att få igång Appeltv om man räknar med skapa AppleId etc.

*edit*
Min åsikt så bör Apple idag bygga in deras Appeltv i tvapparater. Smarttv funktionen har idag blivit bra inbyggd så vitsen med extern om den verkligen inte är otroligt mycket bättre blir inte så stor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

For all mankind är gjord av Sony i alla fall:
https://www.sonypictures.com/tv/forallmankind

Antagligen har de köpt all produktion, hyffsad stor sak att dra igång en högkvalitativ studio.

Jo de har säkert köpt produktioner från-, och lagt ut produktioner av saker de vill ha på-, olika studios, precis som övriga aktörer. Sony Pictures gör ju exklusivt innehåll till diverse kanaler, NBC, ABC, Showtime, Netflix, Youtube och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Har båda Appletv och Appletv+ och är mycket besviken på de båda. Appletv min åsikt den är sämre än en ny Googletv (tv med senaste android), lägg pengarna på en sådan. Då har ni allt i tvn och slipper krångla med extra tillbehör som ej tillför något.
Appletv+ så verkan serien See verkar bra om man har otroligt gott om tid. Annars älskar man drama finns det några serier, för oss som ej gillar detta så inte mycket.

Angående streama från en pc så har jag ej nu tillgång till en tv, men säkerligen måste man ha itunes och annan skit. Jag vill minnas att jag fick skapa upp en vm med itunes bara för att kunna använda Appletv.

Att konfigurera en helt ny tv med GoogleTv gick snabbare för mig än att få igång Appeltv om man räknar med skapa AppleId etc.

*edit*
Min åsikt så bör Apple idag bygga in deras Appeltv i tvapparater. Smarttv funktionen har idag blivit bra inbyggd så vitsen med extern om den verkligen inte är otroligt mycket bättre blir inte så stor.

Det beror väll på om man har övriga produkter av Apple.
Jag skulle aldrig gå tillbaka till att köra med en chromecast eller enbart inbyggda TV-funktioner.
En TV slutar uppdatera sina funktioner och produkter efter 2-3 år. Sen tillslut kan du inte använda vissa appar för att du har för gammal version av tjänsten. Apple har alltid varit kända för att behålla kompatibiliteten väldigt länge till sina produkter.

När jag köpte min ATV så kopplade jag in den, blev ombedd att lägga min mobil bredvid ATV. Inte ens 10 sekunder senare så var allt upplagt och inloggat på mitt Apple-ID.

Så om du har andra produkter i deras sortiment så går det fort. Det är säkert samma med en Google-TV som du beskriver. Gissar att du sitter med en Android-telefon och därför jämför så.

Men du har helt rätt i att Apple borde bygga in sina delar i en TV, men då krävs det att de antingen släpper egna TV-apparater eller att de går samman med någon stor TV-tillverkare och får dom att använda Apples processorer osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Men du har helt rätt i att Apple borde bygga in sina delar i en TV, men då krävs det att de antingen släpper egna TV-apparater eller att de går samman med någon stor TV-tillverkare och får dom att använda Apples processorer osv.

Har inte alla stora tillverkare AppleTV+ samt stöd för AirPlay 2 och HomeKit i sina lite bättre modeller numera? Vår gamla LG OLED C8 har det! B6:an har istället en AppleTV 4k inkopplad.

https://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=...

Ang. att streama till Apple TV från Windows, så har jag kört AirParrot i flera år. Finns även andra alternativ:
https://letsview.com/cast-win-10-to-apple-tv.html

iTunes (numera Music) använder jag aldrig för annat än att sortera/hantera min musik.

Permalänk
Medlem

Enda bra serierna Apple TV+ har i mitt tycke är Ted Lasso och The Morning Show. De är dock väldigt bra, speciellt Ted Lasso.

Själva Apple TV boxen behöver du inte. Finns appar till det mesta.

Jag kollar dock via Plex som allt annat 😙

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Lånar tråden, någon som har Apple Tv+ och kan söka upp om de har Red Dwarf att streama där och i så fall hur många säsonger?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Lånar tråden, någon som har Apple Tv+ och kan söka upp om de har Red Dwarf att streama där och i så fall hur många säsonger?

Det finns inte på Apple TV + 😔