Testpilot: LG Ultragear 34GP950G – en skönhet med dolda rynkor

Permalänk
Medlem

Fin test man fick reda på allt tror jag är sugen på skärmen men priset är lite för högt för mig
Få tugga vidare på min gamla BenQ XR3501 35" den börjar att ge sig snart

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Vadå testar ni färgåtergivningen genom att titta på skärmen? Är det inte dags att ni snäpper upp hårdvarubiten här på SWEC eller bryr ni inte er?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Vadå testar ni färgåtergivningen genom att titta på skärmen? Är det inte dags att ni snäpper upp hårdvarubiten här på SWEC eller bryr ni inte er?

Notera detta är en medlem som gjort testet och inte en av sweclockers normala redaktörer så förstår mycket väl att en vanlig person har svårt att kontrollera detta hemma.

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Hur ser möjligheterna ut att hänga skärmen på väggen? Tänker på hur långt kablarna borde sticka ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Fissure:

Vadå testar ni färgåtergivningen genom att titta på skärmen? Är det inte dags att ni snäpper upp hårdvarubiten här på SWEC eller bryr ni inte er?

Skrivet av Smerof:

Notera detta är en medlem som gjort testet och inte en av sweclockers normala redaktörer så förstår mycket väl att en vanlig person har svårt att kontrollera detta hemma.

Precis som Smerof säger är detta ett Testpilot-test!

Vad det exakt innebär kan du läsa här — Men kortfattat är vi ett gäng handplockade medlemmar som fått privilegiet att själva testa, bedöma och skriva om produkter i samarbete med tillverkare. Man kan se Testpiloter-artiklar som väldigt utförliga och subjektiva recensioner av en produkt, och alltså inte nödvändigtvis tekniska artiklar som förväntas av SweClockers egna redaktion

Vi Piloter har alla olika grader av erfarenhet inom olika områden, gör vår egen research och tillhandahåller all övrig utrustning som kan tänkas behöva för artikeln vi skriver — I mitt fall har jag inte tillgång till kalibreringsverktyg, således fick det bli en subjektiv bedömning ställt gentemot de paneler jag har tillgång till utöver skärmen i testet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av KRUSSIDULL:

Hur ser möjligheterna ut att hänga skärmen på väggen? Tänker på hur långt kablarna borde sticka ut.

Ser inte att det skulle vara några problem då kablarna i sig lägger sig jämte med baksidan av panelen, i alla fall medföljande kablar

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Local dimming verkar vara lite som ambilight på min TVn, den hänger inte tillräckligt mycket med vad som sker på skärmen

Vill man ha Ambilight mer responsivt så finns det åtminstone på min Philips OLED flera andra lägen att välja på. Har du testat dessa? Det snabbaste blir snarare för responsivt och distraherande, då hela rummet blir lite av ett disco om du till exempel i ett spel står stilla och roterar kameran så det skiftar mellan ljusa och mörka partier. Så jag förstår helt klart varför Philips valt ett standardläge med viss eftersläpning…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mayhem SWE:

Vill man ha Ambilight mer responsivt så finns det åtminstone på min Philips OLED flera andra lägen att välja på. Har du testat dessa? Det snabbaste blir snarare för responsivt och distraherande, då hela rummet blir lite av ett disco om du till exempel i ett spel står stilla och roterar kameran så det skiftar mellan ljusa och mörka partier. Så jag förstår helt klart varför Philips valt ett standardläge med viss eftersläpning…

Självklart testat alla, har haft tvn några år nu, inget hänger med 100%

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR