Permalänk

Mobilen hackad?

Hejsan!

Var nyss inne lite och surfade på mobilen och kom in på en sida som jag inte kände igen och så började "chrome" klaga om eventuellt virus eller nåt sånt.

Stängde ner och började söka med malwarebytes (och nu efter eset) utan att hitta nåt, men fick upp detta från "chrome":

Har aldrig sett detta tidigare, det står liksom 1212.nbryb.com där, har inte tryckt på varken "skydda" eller "inställningar".

För er som kan är detta kanske uppenbart, men jag är lite osäker om vad jag ska göra.

Det ser lite ut som bait, den röda varningstriangeln, bilden på "virus" och röda prickar i texten?

Uppskattar verkligen snabba svar här.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

naeej!

If you get a notification ad from a web browser, it's probably not the browser itself sending those — it's a website you granted notification access to at some point. You may have done it accidentally, or you may have only noticed when the site started sending more and more alerts. Whatever the reason may be, you can easily cut off notifications from specific sites.

kolla inställningarna i chrome under aviseringar. Bocka ur siten.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Skrivet av AllMessedUp:

naeej!

If you get a notification ad from a web browser, it's probably not the browser itself sending those — it's a website you granted notification access to at some point. You may have done it accidentally, or you may have only noticed when the site started sending more and more alerts. Whatever the reason may be, you can easily cut off notifications from specific sites.

kolla inställningarna i chrome

Precis det som hände tror jag, skulle trycka på någon "skip" knapp så kom jag åt allow eller nåt sånt.
Men då är frågan är det chrome eller är det bara den sidan som skickar den skiten till mig? Och vet du hur jag stänger av det där?
Vågar inte göra bort mig här och få massa skit på luren :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Precis det som hände tror jag, skulle trycka på någon "skip" knapp så kom jag åt allow eller nåt sånt.
Men då är frågan är det chrome eller är det bara den sidan som skickar den skiten till mig? Och vet du hur jag stänger av det där?
Vågar inte göra bort mig här och få massa skit på luren :/

Gå in i inställningar i chrome -> aviseringar någonstans. Sedan bocka ur sidorna!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av AllMessedUp:

Gå in i inställningar i chrome -> aviseringar någonstans. Sedan bocka ur sidorna!

Precis. Prick-menyn i Chrome, aviseringar, sedan under "webbplatser". Där bör bara sidor TS faktiskt vill ska få skicka aviseringar vara ibockade. Jag har bara Google.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av AllMessedUp:

Gå in i inställningar i chrome -> aviseringar någonstans. Sedan bocka ur sidorna!

Skrivet av Samsung:

Precis. Prick-menyn i Chrome, aviseringar, sedan under "webbplatser". Där bör bara sidor TS faktiskt vill ska få skicka aviseringar vara ibockade. Jag har bara Google.

Ah det funkade, det var alltså inte värre än så då.
Tack för hjälpen

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)