Quiz: Identifiera kretskortet

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Identifiera kretskortet

Det vankas bild-quiz och vi vill att ni identifierar tio kretskort från grafikkort, ljudkort och konsoler med mera.

Veckans quiz kan kännas hopplöst vid första anblick, men temat är uteslutningsförmåga. Studerar ni bilderna för att reda ut vilka två alternativ det inte kan vara är vi övertygade om att ni kommer att lyckas lista ut majoriteten av de korrekta svaren. Så på med Sherlock Holmes-hatten på så kör vi!

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Trodde knappt jag skulle sätta någon så är ganska nöjd

Permalänk
Medlem

Jävlar, vet inte om jag hade tur eller bara var skillad, men tyckte ändå det var relativt lätt ^^

Permalänk
Medlem

Meh...

Jag missade ett par solklara ledtrådar i texterna, men jaja...

Permalänk
Medlem

Det får duga.

Permalänk
Testpilot

Jag som kände mig hur grym som helst idag! 5/10... OUCH!

Permalänk
Samsung Sverige

Hyfsat nöjd, men jag borde ha tagit ett till rätt svar om jag hade tänkt till lite.

Permalänk
Medlem

Gick ju bra en stund men..

Permalänk
Hedersmedlem

Bättre än väntat! Tycker att det kändes svårt hela vägen dessutom.
Missade att dela första gången dock, så jag körde igenom till samma resultat.

Visst ska delning alltid bli första resultatet? Verkar inte stämma för när jag körde igenom och tog första alternativet bara för att få fram slutskärmen stod det 2/10 på delningen.

Edit: Nej, just ja. Första används till snittet och ev framtida topplistor men ej delning.
Jag har fått in i fingrarna att stänga direkt när jag är klar, därav detta strulet

Permalänk
Medlem

På bild 1 gissade jag 3090 pga. SLI kontakten. I övrigt en bra quiz.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Chefredaktör 🕹

Nyckeln till bra resultat här är att sakta ner tempot lite.
Titta på bilden, kolla på svarsalternativen. I nästan samtliga fall går det att att utesluta de två inkorrekta svarsalternativen baserat bara på det på ett ganska enkelt sätt.

Om man däremot bara kastar sig in och ser om man känner igen kretskortet och klickar på det man tror är rätt så röner det nog mindre framgång.

Permalänk
Föredetting

8/10. Ganska nöjd, får jag väl ändå påstå.

Permalänk
Medlem

Ganska nöjd, ett slarvfel..

Permalänk
Medlem

Kunde inte så många faktiskt, utan jag använde uteslutnings metoden och försökte resonera mig fram, och det gick bra.

Texten PhysX på ett av korten hjälpte mig dock lite

Just det, RTX 690 har väl aldrig funnits? ska väl vara GTX i så fall?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket missnöjd, men kan väl kanske skylla på att jag satt på telefonen och det verka inte vara optimalt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den här va svår..

Permalänk
Medlem

RTX 3090 var lätt för att det var bara rtx 30 kort och rtx 3090 är det enda bland 30 serien med en koppling för SLI.

Permalänk
Medlem

Hyggligt iaf

Permalänk
Medlem

Helt okej

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än förväntat!
Inte mycket jag direkt kände igen, men kvalificerade gissningar baserade på sådant jag snappat upp under åren räckte långt...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Häxmästare ✨

✌🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Mitt resultat: 10/10.

✌🏻

Är du profesionell nörd, eller?

Permalänk
Medlem

Trodde i min enfald jag skulle få full pott här..

Permalänk
Hjälpsam

Permalänk
Medlem

Förväntade mig ett sämre resultat. Helt klart godkänt för min del