Permalänk

Bra trådlösa hörlurar

Halloj,

Jag är ute efter ett par vettiga hörlurar, med största användningsområde gym, och gärna anpassat för löpning. Vore en bonus om de även fungerar att sova med, men viktigast att de sitter bekvämt och har någorlunda ljud.

Permalänk
Medlem

Apple Air Pods Pro?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Sötast

Kanske:

Anker Life Note?

Rätt snarlika ovan rekommendation till 1/5 av priset.
Köpte de till dottern för några månader sedan på rea för 365kr så nästan 1/10 av priset av sekten

Permalänk
Rekordmedlem

Jabra elite active ska vara lämpade för det användningsområdet, de har ett par varianter på dem.
https://www.jabra.se/bluetooth-headsets/jabra-elite-active-75...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Halloj,

Jag är ute efter ett par vettiga hörlurar, med största användningsområde gym, och gärna anpassat för löpning. Vore en bonus om de även fungerar att sova med, men viktigast att de sitter bekvämt och har någorlunda ljud.

Bose QuietComfort Earbuds med ett par Bose Sleepbuds II kanske kan funka. Blilliga grejer, men fler skriver gott om dessa trots de knappt kostar något.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Om gymmet och löpning är främsta användningsområdena är ju A & O att dom sitter fast ordentligt. Har hört mycket gott om Beats POWERBEATS PRO, https://www.ljudochbild.se/test/horlurar/helt-trdlsa-ronpropp...
Vet inte om du har nån budget? Dom är inte direkt det billigaste, fast det är å andra sidan inte Airpods heller för den delen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har Samsung Buds+ - Rekommenderas ej för löpning eller gym eller utomhus. Bra för talböcker stillasittande hemma dock!

(Tänkte att ibland kan det vara bra med tips på vad som INTE är lämpliga)

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Bose QuietComfort Earbuds med ett par Bose Sleepbuds II kanske kan funka. Blilliga grejer, men fler skriver gott om dessa trots de knappt kostar något.

Tack, men de kostar väl ändå ett par tusen? Kan det väl vara värt, men billigt?

Permalänk
Medlem

Jaybird X4 är dom ultimata gym och löparhörlurarna. Man kan programmera in olika ljudprofiler som andra har skapat, eller skapa din egen. Högt klart ljud med otrolig bas som blåser rent örongångarna och det bästa av allt är att dom sitter som berget i öronen tack vare dom konformade tipparna och öronvingarna. Verkar dock vara en utgående modell, tror att Jaybird X5 är på ingång.

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Emillindstrom:

Tack, men de kostar väl ändå ett par tusen? Kan det väl vara värt, men billigt?

Vad har du för budget?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Halloj,

Jag är ute efter ett par vettiga hörlurar, med största användningsområde gym, och gärna anpassat för löpning. Vore en bonus om de även fungerar att sova med, men viktigast att de sitter bekvämt och har någorlunda ljud.

Nu vet jag inte om vi talar kupor eller in ear men
dessa kan jag verkligen rekommendera, jag köpte ett par för drygt ett år sedan till dottern, frugan gillade dom så pass att jag fick köpa ett par till, hon slutade använda sina svindyra lurar och tar dessa i stället, jag köpte även ett par till mig och för dom pengarn är dom riktigt trevliga med bra ljud och batteri och går snabbt att ladda, dom sitter väldigt bra för träning eller när man sover med dom. alla 3 sover med dessa, frugan och dottern har dom när dom tränar hårt, vikter och fight träning.
Detta är dom enda jag testat där man inte får ont i örat efter ett par veckors användande men samtidigt sitter klockrent.

https://www.aliexpress.com/item/4000982657945.html?spm=a2g0s....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jabra elite active ska vara lämpade för det användningsområdet, de har ett par varianter på dem.
https://www.jabra.se/bluetooth-headsets/jabra-elite-active-75...

Jag är lite inne på Jabra nu, den verkar sitta bekvämt och vara allmänt lämpade för ändamålet. Svårt dock att välja emellan Jabra active 75t/85toch Jabra active sport. Den förra verkar ha bättre ljud, medan den senare sitter kvar bättre i örat. Kanske går att köpa pluggarna från Sport?

Pulsmätare i örat verkar ju smidigt iofs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Halloj,

Jag är ute efter ett par vettiga hörlurar, med största användningsområde gym, och gärna anpassat för löpning. Vore en bonus om de även fungerar att sova med, men viktigast att de sitter bekvämt och har någorlunda ljud.

Jaybird Vista

Skulle dock inte sova med dem.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Jaybird Vista

Skulle dock inte sova med dem.

Tack, enligt vad jag läst mig till så verkar Jabras klå Vista, även fast de verkar habila. Så klurar nog mest just nu på någon av Jabras modeller, men öppen för tips såklart.

Min budget undrade någon - helst under 2000, men är det motiverat så kanske något högre.

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med mina ATH-SR30BT. Låter bra, sitter bra och har 70 timmars batteritid. Kostar bara drygt 800.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4963392&o=inkfrakt

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Tack, enligt vad jag läst mig till så verkar Jabras klå Vista, även fast de verkar habila. Så klurar nog mest just nu på någon av Jabras modeller, men öppen för tips såklart.

Min budget undrade någon - helst under 2000, men är det motiverat så kanske något högre.

Kika på Vista 2.
Vista hade bättre ljud, passform och tålighet än Jabras motsvarighet men värdelös mikrofon och i princip inga andra funktioner.
Vista 2 har i huvudsak ordnat mikrofonen och slängt in praktiskt taget alla funktioner som finns på marknaden idag så den är riktigt vass

Permalänk
Medlem

NOTHING ear (1) kanske?
Inte testat dom själv men dom är nya och fått ganska mycket hype. Sen om dom lever upp till det är ju en annan fråga.

Permalänk

Spännande, Nothing hadee jag inte hörts talas om. Är de bra i träningssamanhang?

Permalänk
Medlem

Jag har ett par airpods pro som jag sover med, jag ligger på sidan och det funkar bra, är en person som har svåra insomningsbesvär. Har beställt nothings lurar till sambon, kan jämföra när de kommer.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk

Känner mig fortfarande lite osäker kring valet av Jabra modell, ingen som har erfarenhet av de olika, kan man få både komfort, att den sitter i och en go ljudbild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Jag har ett par airpods pro som jag sover med, jag ligger på sidan och det funkar bra, är en person som har svåra insomningsbesvär. Har beställt nothings lurar till sambon, kan jämföra när de kommer.

Bumpar tråd.

Har jämfört med sambons ear1 och mina airpods pro och kommit fram till att hennes lurar är lite bekvämare medans airpodsen har lite bättre anc.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9