Permalänk
Medlem

Samsung 980 pro

Jag gillar samsungs diskar, så man vet vad man får. Är sugen att köpa Samsung 980 pro. 1TB kostar 2200 medan 2TB kostar whopping 4600kr. Är 2TB värt det?

Permalänk
Medlem

Det kan nog bara du själv avgöra. Personligen tycker jag inte det är värt att köpa dom överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Om Du behöver en enskild SSD NVMe enhet på 2 TB så är den nästan värd det.
Amazon.se 4324,53 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Det kan nog bara du själv avgöra. Personligen tycker jag inte det är värt att köpa dom överhuvudtaget.

Är det priset, att det är samsung eller annat som gör att du inte tycker det är värt det?

Permalänk
Medlem

PM9A1 2tb kan ibland köpas (980 pro för oem). Kostade mig 3200kr från en tysk butik inklusive frakt.
Kan ge en rekommendation för den + kylfläns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det priset, att det är samsung eller annat som gör att du inte tycker det är värt det?

Samsung är jättebra och den har såklart grym prestanda. Beroende på vad man använder datorn till såklart. Men som för mig, som har en pc till att spela på. Då är det inte värt priset, för du får ingen extra prestanda av den jämfört med en billigare något långsammare nvme.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på 2TB varianten när den var nedsatt till 3600kr. (Inet tar 4700kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Jag gillar samsungs diskar, så man vet vad man får. Är sugen att köpa Samsung 980 pro. 1TB kostar 2200 medan 2TB kostar whopping 4600kr. Är 2TB värt det?

Har för mig att min 960 Pro 2 TB kostade norr om 10 papp så 4600 känns som rena fyndet

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Har för mig att min 960 Pro 2 TB kostade norr om 10 papp så 4600 känns som rena fyndet

Hittade den för 3600kr