Träningsklocka med gps och spotify

Permalänk
Medlem

Träningsklocka med gps och spotify

Hej,

Skulle behöva tips på träningsklocka för löpning.
Mina önskemål är:
-Spotify i klockan så jag slipper ha med mobiltelefonen
-vibrationslarm då den även ska användas som väckarklocka
-gps för att logga löprundan
-så billig som möjligt

Då prisjakt inte har filter för spotify så finner jag det svårt att sondera marknaden. Garmin forerunner 245 music verkar lovande men hade gärna haft en billigare. Behöver inte ha superprecision på gps:en, vilket jag förstått det som att garmin har.

Jag har en androidtelefon om det gör skillnad.

Tips mottages gärna.

Mvh Erik

Permalänk
Medlem

En vivoactive 4s kan du spara några hundralappar med. Uppfyller alla dina krav.
Annars tror jag du får börja kolla på begagnat marknaden. Läs DC rainmakers recensioner på modeller du är intresserad av. Han är ofta väldig grundlig i sin testning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

En vivoactive 4s kan du spara några hundralappar med. Uppfyller alla dina krav.
Annars tror jag du får börja kolla på begagnat marknaden. Läs DC rainmakers recensioner på modeller du är intresserad av. Han är ofta väldig grundlig i sin testning.

Tack för tipset! Fortfarande lite dyrare än jag önskat men det är väl helt enkelt vad mina krav kostar.

Ska kika på dc rainmaker. Än är jag i stadiet att jag inte vet vilka klockor jag ska jämföra men kan ju börja med den du föreslog som utgångspunkt.

Permalänk
Medlem

Om någon annan skulle råka hitta hit så hittade jag en lösning. Det finns en inofficiell spotify app till wear os som gör att man kan spela musik offline.
Jag insåg också att mitt krav inte var just spotify utan möjlighet att spela musik via klockan och det kan tex en del av amazfits klockor göra men man måste då ladda in egna mp3-låtar.