acer swift 3 VS Lenovo ideapad 5 pro

Permalänk
Medlem

acer swift 3 VS Lenovo ideapad 5 pro

Acer Swift 3 VS Lenovo ideapad 5 pro

https://www.inet.se/jamfor?compare=1966160&compare=1966285&co...

Jag gillar priset och hårdvaran är likartade. De verkar vara ok bägge två men har ni något att säga om byggkvaliten, touchpad och fläktljud?

Permalänk
Medlem

IdeaPad 5 Pro är rätt bra. Jag beställde den från Tyskland då den hade 120 Hz skärm istället och ~1000kr billigare. Den blir ganska varm ovanför tangentbordet. Byggkvalitén är utmärkt, touchpad är väl OK, fläktljudet var inte alls så farligt. Det är dock modellen med integrerad grafik. HDMI 1.4 är väl ganska sunkigt men den har en full-featured USB-C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vliro:

IdeaPad 5 Pro är rätt bra. Jag beställde den från Tyskland då den hade 120 Hz skärm istället och ~1000kr billigare. Den blir ganska varm ovanför tangentbordet. Byggkvalitén är utmärkt, touchpad är väl OK, fläktljudet var inte alls så farligt. Det är dock modellen med integrerad grafik. HDMI 1.4 är väl ganska sunkigt men den har en full-featured USB-C.

Har kommit fram till Lenovon. Tänkte också ta integrerad grafik då det är tillräcjligt för mina behov. Tänker att separat gpu bara drar mer ström, blir varmare och ökat fläkten.
Hittade bra pris på lenovos egna hemsida från irland. Med nordiskt tangentbord. Dock åker man väl på tull.

Fick du nordiskt tangentbord på din?
Skicka gärna länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson84:

Har kommit fram till Lenovon. Tänkte också ta integrerad grafik då det är tillräcjligt för mina behov. Tänker att separat gpu bara drar mer ström, blir varmare och ökat fläkten.
Hittade bra pris på lenovos egna hemsida från irland. Med nordiskt tangentbord. Dock åker man väl på tull.

Fick du nordiskt tangentbord på din?
Skicka gärna länken.

https://www.jacob.de/produkte/lenovo-ideapad-5-pro-16ach6-82l...

De har ökat priset dock, från 980 euro till över 1200 :/

Det är tyskt tangentbord men det är samma som svenskt, bara andra prints på några bokstäver.

Finns hos andra tyska butiker för 999 euro men de skickar inte till Sverige.