[NAS] WD My cloud duo 8TB Intressekoll / Värdering

Permalänk
Medlem

[NAS] WD My cloud duo 8TB Intressekoll / Värdering

Hejsan allihopa!

Jag har en knappt använd WD My cloud duo 8TB + en 4TB WD RED disk som jag skulle vilja bli av med då den inte används. Mina funderingar är då: Är det bra grejer? Vad skulle kunna vara ett rimligt pris att sätta?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad är det för diskar i?
Hur mår diskarna?
Hur gamla är diskarna?

Sitter 2st 4TB WD RED i NASen
Ska köra wddiag på alla diskarna imorgon och kika
Då jag fick allt från en bekant så är åldern på dom lite oklart. Det jag vet är att dom knappt är använda och inte mer än 3 år gamla

Permalänk
Medlem

3600+ ca 1400 beroende på vilken exakt 4tb disk du har. Totalt nypris runt 5000:-
Om dom är knappt använda som du säger så skulle jag säga runt 3000:- max.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

3600+ ca 1400 beroende på vilken exakt 4tb disk du har. Totalt nypris runt 5000:-
Om dom är knappt använda som du säger så skulle jag säga runt 3000:- max.

De kostar ju 3600 inkl disk?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Den här enheten tillverkades innan WD-gate med SMR/CMR då det bara fanns en sorts Red. Max 2000 kr skulle jag säga för en tre år gammal enhet.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

De kostar ju 3600 inkl disk?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Den här enheten tillverkades innan WD-gate med SMR/CMR då det bara fanns en sorts Red. Max 2000 kr skulle jag säga för en tre år gammal enhet.

För hans my cloud home duo, men han har ju en extra 4tb som jag fattar det. Den måste ju också vägas in i priset.
Strax under 5000:- var för totala priset inkl hans 4tb. 3600 + 1200ca. Var så jag räknade, men ja priset är nog lite i överkant i vilket fall.
Tog bort mitt ursprungliga tips. Det låter rimligare som du säger.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av isfast:

Sitter 2st 4TB WD RED i NASen
Ska köra wddiag på alla diskarna imorgon och kika
Då jag fick allt från en bekant så är åldern på dom lite oklart. Det jag vet är att dom knappt är använda och inte mer än 3 år gamla

Skrivet av zarkov:

De kostar ju 3600 inkl disk?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Den här enheten tillverkades innan WD-gate med SMR/CMR då det bara fanns en sorts Red. Max 2000 kr skulle jag säga för en tre år gammal enhet.

PS.
Detta enbart om diskarna klarar speccad hastighet och har bra värden.
Man vet aldrig om förra ägaren råkat tappa dem vid drift eller liknande.

Permalänk
Medlem

Diskarna ser fina ut! Så ni tror man skulle kunna sätta 1500 för hela paketet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av isfast:

Diskarna ser fina ut! Så ni tror man skulle kunna sätta 1500 för hela paketet?

Kanske, men vi vet fortfarande inget om hur diskarna mår.