Problem med loggboken i windows. PGA eget fel.

Permalänk
Medlem

Problem med loggboken i windows. PGA eget fel.

Hej hade ett problem med ett spel som windows ville stänga av hela tiden. Försökte kolla vad det var för error meddelande genom loggboken, men instället så råkade jag schemalägga programmet så det startar om och om igen. Har redan avinstallerat programmet så det har löst sig av sig själv lite.

Men iaf det jag gjorde var startade loggboken i windows 10, Gick in på windows-loggar, sen system och det är här jag gjorde fel.

Höger klickade på felmeddellandet för spelet sen tryckte jag koppla denna aktivitet till händelse, och skapade en standard aktivitet efter jag tryckte nästa några gånger.

Nu undrar jag hur tar man bort den? För det den gjorde var starta upp ett spel som crashade varje minut. Fixade det temporärt genom att avinstallera spelet. Men felet spammas fortfarande i loggen för den hitta inte filen.

Permalänk
Medlem

Borde ligga under "Task Scheduler" i windows där du kan ta bort det.

Tyvärr så vet jag ej vad det heter på svenska.

Edit:

Du kan testa Windows+R (Run prompt) sen skriva in taskschd.msc [Enter] så borde du komma till task scheduler

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Tack, det tog bort ett av fel meddelanden i loggen och löste mitt problem. Service Control Manager 7024 spammas fortfarande, men det verkar va något annat. Den har spammat där i några månader nu enligt loggen.

Hittade den i taskschd.msc och tog bort den.