Samsung Galaxy Unpacked 2021 – se eventet i efterhand

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Unpacked 2021 – se eventet i efterhand

Samsung visar kommande produkter som de menar ska driva på utveckling och bjuda på överraskningar inom mobilsegmentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket intresserad utav Watch4 och Fold3.

Permalänk

Shut up and take my money!

Jag väntar mycket. Jag hoppas på en succé, för om det blir det så kommer vikbara skärmar komma i så mycket fler enheter.

Jag minns så väl folk sa runt år 2000 de aldrig skulle skaffa någon smartphone, de kommer aldrig någonsin ha behov att kunna surfa från deras mobil. Hela tanken med att ens ha detta behov är så korkat som bara den, vill de snabbt kolla upp något på webben så åker de bara hem, väntar 15minuter på deras dator startar med den slöa hddn och 56.6k modemet och kolla upp det de vill se.
Och detta höll de ej länge. -och tack vare smartphones så har vi fått bra displayer för så mycket prylar långt mer än bara telefoner.

Så om Samsung lyckas med denna kommer det snart vikbara produkter från andra produkter och märken som iPhones.

Permalänk
Samsung Sverige

Jag kan inte skvallra något om vad som komma skall, men jag tycker (personligen) att det här är en riktigt intressant presentation. Jag ser fram emot att få prata lite detaljer med alla om en timme eller så

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Efter att aldrig någonsin varit intresserad av att titta på Android-telefoner, så är jag extremt taggad på att kika på detta efter Apple's CSAM skit. Bring it on, Samsung!

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Efter att aldrig någonsin varit intresserad av att titta på Android-telefoner, så är jag extremt taggad på att kika på detta efter Apple's CSAM skit. Bring it on, Samsung!

Håller med och jag ser inte detta främst som ett Android vs iPhone sak. Utan mer som ny förbättrad teknik kan komma och det kan användas i så många produkter. Men just nu verkar det vara Samsung som ligger först när det gäller vikbara skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Shut up and take my money!

Jag väntar mycket. Jag hoppas på en succé, för om det blir det så kommer vikbara skärmar komma i så mycket fler enheter.

Jag minns så väl folk sa runt år 2000 de aldrig skulle skaffa någon smartphone, de kommer aldrig någonsin ha behov att kunna surfa från deras mobil. Hela tanken med att ens ha detta behov är så korkat som bara den, vill de snabbt kolla upp något på webben så åker de bara hem, väntar 15minuter på deras dator startar med den slöa hddn och 56.6k modemet och kolla upp det de vill se.
Och detta höll de ej länge. -och tack vare smartphones så har vi fått bra displayer för så mycket prylar långt mer än bara telefoner.

Så om Samsung lyckas med denna kommer det snart vikbara produkter från andra produkter och märken som iPhones.

Vikbara mobiler är ju knappast en lika stor innovation eller revolution som smartphones var.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Vikbara mobiler är ju knappast en lika stor innovation eller revolution som smartphones var.

Smarta telefoner har kommit sakta men säkert. Min första smartmobil Nokia 9000 communicator köpte jag runt 1997. Det folk idag tänker på smarta telefoner är såna som kom 10år efter.

Vad man kan göra med en mobil har också utökas. Jag minns såväl när Sony Ericsson år 2003 lanserade sin T610 och folk surfade, fotograferade, spelade, delade appar, styrde tvn etc. Ändå räknar folk ofta inte denna mobil som en smartphone.

Min poäng är gränsdragningen är väldigt otydlig. Stora vikbara mobiler utökar användningsområdena på mobiler ett större steg än vad de har gjort på länge. Nu tror jag dock dessa stora i princip alltid kommer vara nischade, då de tar plats. Men det kommer även mindre vikbara mobiler.

Permalänk
Samsung Sverige

Galaxy Watch 4 blir spännande att klämma och känna på för egen del. Jag har själv inte använt smarta klockor/armband för så mycket i vardagen utom just träning, men det känns som att det tillkommer en del intressanta saker som blir kul att testa.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag är helt grön på smartwatch området, så undrar hur det fungerar att lyssna på spotify utan att ha med telefonen? Måste man ha ett separat simkort/abonnemang för det? Tack!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Malde:

Jag är helt grön på smartwatch området, så undrar hur det fungerar att lyssna på spotify utan att ha med telefonen? Måste man ha ett separat simkort/abonnemang för det? Tack!

Generellt sett har en "LTE"-modell ett e-sim inbyggt, så att du kan antingen skaffa ett separat abonnemang eller lägga till en e-sim-koppling på ditt nuvarande mobilabonemang.

Enklare smarta klockor kräver oftast koppling till en telefon som har mobilnät, medan LTE-modellerna har möjlighet till egen uppkoppling.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Malde:

Jag är helt grön på smartwatch området, så undrar hur det fungerar att lyssna på spotify utan att ha med telefonen? Måste man ha ett separat simkort/abonnemang för det? Tack!

esim i klockan. Man betalar ens mobiloperatör en liten extra kostnad för detta. Seperat abonnemang för enbart data var väldigt svårt att få tag på billigt för 1,5år sedan, men kanske har det ändras? Jag var hos Tre, Telia, Telenor etc och de ville inte ens förstå mitt önskemål.

Permalänk
Skrivet av Malde:

Jag är helt grön på smartwatch området, så undrar hur det fungerar att lyssna på spotify utan att ha med telefonen? Måste man ha ett separat simkort/abonnemang för det? Tack!

Tycker jag läst mig till att offlinelistor ska bli tillgängliga också.

Permalänk
Inaktiv

Xiaomi kommer att släppa 3 nya modeller under Samsungs presentation nu för att inte tappa första platsen 😂

Det enda jag är intresserad av kommande WearOS i samarbete med Google.

Permalänk

Jag hade genast köpt en Samsung Fold 3 med penna nu efter ha sett denna presentation om det ej vore för pengar. Det är precis en sådan mobil som jag behöver. Men jag behöver även ha pengar till annat. Sedan vill jag såklart se vanliga recensenter testa mobilerna.

Permalänk

En mobil för 23k lol

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

En mobil för 23k lol

Jag har många små verktyg som är ännu dyrare och mycket mindre mångsida. Jag tycker priset inte är något speciellt för ett sådant verktyg.
Dock kommer det säkert (kanske 1,5år) snart en ännu bättre version som är bättre på alla sätt och vis och det är mycket pengar för att lägga på en ömtålig pryl som man bär med sig jämnt.

Jag minns hur "alla" håna Apple när de lanserade deras iPhone för runt 5000kr.
Microsoft CEO Steve Ballme hånar iPhone, de har en 99dollars mobil som tror kommer sälja mer.
https://www.youtube.com/watch?v=nXq9NTjEdTo

Permalänk
Medlem

Dold kamera under displayen är ju hur stort som helst!? Det fanns väl bara som nån proof of concept av nån kinesmobil innan?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Samsung vill locka "vanliga användare" till att köpa en mobil för 19 490 kr?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har många små verktyg som är ännu dyrare och mycket mindre mångsida. Jag tycker priset inte är något speciellt för ett sådant verktyg.
Dock kommer det säkert (kanske 1,5år) snart en ännu bättre version som är bättre på alla sätt och vis och det är mycket pengar för att lägga på en ömtålig pryl som man bär med sig jämnt.

Jag minns hur "alla" håna Apple när de lanserade deras iPhone för runt 5000kr.
Microsoft CEO Steve Ballme hånar iPhone, de har en 99dollars mobil som tror kommer sälja mer.
https://www.youtube.com/watch?v=nXq9NTjEdTo

Det enda du får är en stor vikbar skärm. Allt annat är sämre än deras note för halva priset. Så visst om du värderar den vikbara skärmen så högt, go for it.

Visa signatur
Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Varg:

Samsung vill locka vanliga användare till att köpa en mobil för 19 490 kr?

Galaxy Fold 3 blir lite av en ultimat flaggskeppsmodell i dagens utbud, så ja, priset är högt. Men om man tittar på förbättringarna från Galaxy Fold 2 (som många redan tyckte om) finns det nog ändå en förklaring till att priset ser ut som det gör. Med det vill jag dock säga att det kanske inte är en produkt för exakt alla, utan just ett flaggskepp.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Hoppas glaset är reptåligare, jag vet inte hur det skulle gå till. Men det är högst på önskelistan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Galaxy Fold 3 blir lite av en ultimat flaggskeppsmodell i dagens utbud, så ja, priset är högt. Men om man tittar på förbättringarna från Galaxy Fold 2 (som många redan tyckte om) finns det nog ändå en förklaring till att priset ser ut som det gör. Med det vill jag dock säga att det kanske inte är en produkt för exakt alla, utan just ett flaggskepp.

Då blir det ju återigen en produkt enbart för en väldigt liten klick människor och inte något för gemene man.
Jag förstår inte riktigt nysatsningen där.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Dold kamera under displayen är ju hur stort som helst!? Det fanns väl bara som nån proof of concept av nån kinesmobil innan?

Xiaomi mi mix 4 som lanserades igår är den första vettiga. Vi får se hur bra Samsung Fold 3 blir.

Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Det enda du får är en stor vikbar skärm. Allt annat är sämre än deras note för halva priset. Så visst om du värderar den vikbara skärmen så högt, go for it.

Skärmen som man använder för att få information och även mata in är självklart för de flesta väldigt viktigt. Nu är Galaxy fold 3 knappast helt problemfri och priset är väldigt högt.
Men större skärm är för de flesta ingen bara liten sak, det är just det som hindrar dem göra saker på deras mobil. Det är inte processorn, lagringsutrymmet eller annat som främst begränsar utan skärmen.

Skrivet av Varg:

Då blir det ju återigen en produkt enbart för en väldigt liten klick människor och inte något för gemene man.
Jag förstår inte riktigt nysatsningen där.

Precis som smartphones var. Gemene person köpte dem nästan 15år efter vi "tekniknördar" hade dem.
Man kan alltid spekulera hur framtidens mobil kommer se ut för den stora skaran, jag själv tror Galaxy Fold 3 är för stor, tung för de flesta. Men Samsung gör andra mindre mobiler som Z flip.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RVX:

Hoppas glaset är reptåligare, jag vet inte hur det skulle gå till. Men det är högst på önskelistan.

Tänker du på den yttre skärmen eller den vikbara skärmen i mitten? Jag har använt Galaxy Fold 2 nu i några månader själv och det är ju främst den yttre skärmen som utsätts för "påverkan" utifrån, som jag har upplevt det.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

En mobil för 23k lol

En bil för 10m lol

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Xiaomi mi mix 4 som lanserades igår är den första vettiga. Vi får se hur bra Samsung Fold 3 blir.

Skärmen som man använder för att få information och även mata in är självklart för de flesta väldigt viktigt. Nu är Galaxy fold 3 knappast helt problemfri och priset är väldigt högt.
Men större skärm är för de flesta ingen bara liten sak, det är just det som hindrar dem göra saker på deras mobil. Det är inte processorn, lagringsutrymmet eller annat.

Precis som smartphones var. Gemene person köpte dem nästan 15år efter vi "tekniknördar" hade dem.
Man kan alltid spekulera hur framtidens mobil kommer se ut för den stora skaran, jag själv tror Galaxy Fold 3 är för stor, tung för de flesta. Men Samsung gör andra mindre mobiler som Z flip.

Det jag har upplevt med Galaxy Fold 2 är att den är en "vanlig" mobil när du vill att den ska vara det, men ett mellanting mellan en tablet och en mobil när du behöver mer yta. På det sättet känns det flexibelt. Jag vill dock inte säga att det är en mobiltelefon för alla, men om man ser hur det kan vara praktiskt tror jag att det är rimligt att i alla fall klämma och känna på en.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Tänker du på den yttre skärmen eller den vikbara skärmen i mitten? Jag har använt Galaxy Fold 2 nu i några månader själv och det är ju främst den yttre skärmen som utsätts för "påverkan" utifrån, som jag har upplevt det.

Inre skärmarna, dom som viks 🙂
Förstår att det är en svår uppgift att utföra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det jag har upplevt med Galaxy Fold 2 är att den är en "vanlig" mobil när du vill att den ska vara det, men ett mellanting mellan en tablet och en mobil när du behöver mer yta. På det sättet känns det flexibelt. Jag vill dock inte säga att det är en mobiltelefon för alla, men om man ser hur det kan vara praktiskt tror jag att det är rimligt att i alla fall klämma och känna på en.

Har en Fold2 idag, men är sugen på att hoppa till en Flip3. Har sökt runt, men hittar ingen information om hurvida Flip3 stödjer dubbla simkort (1 E-Sim, 1 "Vanligt") och ifall man har tryck in Dex stöd tillskillnad från föregångaren. Någon info du kanske sitter på?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum