Bygga loftsäng - hur gör man strukturen extremt stabil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vapo:

Hade jag byggt en loftsäng åt vuxen person med +1 lite då och då hade jag nog valt 45x120 reglar och 70x70 stolpe mot golvet om längden inte överstiger 2,4 meter. Nu är ju bara madrassen 2 meter gissningsvis, så finns ju inte direkt nåt behov av att bygga lång säng såvida du inte ska få plats med mer än bara skrivbordet under.

Det finns ju många som bygger loftsängar med trappa (ist för stege) med inbyggd förvaring, typ som nedan. En rak stege upp är inte bekvämt...Ännu värre när man ska ner

https://morningchores.com/wp-content/uploads/2017/11/lofty-studio-apartment.jpg

Tror jag kommer ha lite tjockare reglar - vore jobbigt om högtalare, keyboard, mixerbord dator osv går i kras för man hade lite för kul haha... Tror jag kommer använda nattduksbordet jag har nu som påstigningsplats då det borde räcka att komma upp - tills jag monterar min egna stege Riktigt snygg lösning men tyvärr slutar väggen efter 210 cm, så för lite plats att bygga något som sticker ut och har så lite saker ändå så förvaring är inga problem alls.

Tror det räcker att bygga en liten stege på gångjärn som man kan dra mot väggen när den inte används, faktiskt tänkt göra någon slags dubbellösning så stegen kan omvandlas till en plats jag kan DJa på också.

Målet med rummet är att öppna upp så mycket möjligheter som möjligt för härliga kvällar med mycket fler människor i rummet än vad man skulle tro få plats på 18 kvadrat!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tror jag kommer ha lite tjockare reglar - vore jobbigt om högtalare, keyboard, mixerbord dator osv går i kras för man hade lite för kul haha... Tror jag kommer använda nattduksbordet jag har nu som påstigningsplats då det borde räcka att komma upp - tills jag monterar min egna stege Riktigt snygg lösning men tyvärr slutar väggen efter 210 cm, så för lite plats att bygga något som sticker ut och har så lite saker ändå så förvaring är inga problem alls.

Tror det räcker att bygga en liten stege på gångjärn som man kan dra mot väggen när den inte används, faktiskt tänkt göra någon slags dubbellösning så stegen kan omvandlas till en plats jag kan DJa på också.

Målet med rummet är att öppna upp så mycket möjligheter som möjligt för härliga kvällar med mycket fler människor i rummet än vad man skulle tro få plats på 18 kvadrat!

Blir ett kul och overkligt stabilt bygge, inga höststormar kommer ens rubba den sängen Lycka till.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Färdiga loftet för de som är intresserade (Ska sättas till ett litet stängsel och nattduksbord, kanske även färg om jag har ork!)

Blev inge limträ då jag kom på att jag också behöver pengar för alkoholhaltiga drycker Men den sitter rejält och är helt stabil tack vare betongväggen.

Tack till alla som gav mig tips och råd - och till dig som läser önskar jag en trevlig fortsättning!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)