Fråga angående tejplist för underarmsstöd till skrivbord

Permalänk
Medlem

Fråga angående tejplist för underarmsstöd till skrivbord

Det är så att jag har ett underarmsstöd till skrivbord som inhandlades för några år sedan.
Själva underarmsstödet är det fortfarande inget fel på men på undersidan som är exponerat trä, så satt det från början längst upp och längst hela övre kanten som en lång tunt vadderad tejplist som fungerade som skydd mot skrivbordet.
Denna avlånga tejpremsa har med tiden slitits ut så att det nu inte är mycket kvar av den. Vill därför tar bort det hela och ersätta med något nytt, men är osäker på vad som lämpar sig bäst?

Finns det någon som har någon koll på vad jag kan tänkas vara ute efter så mottager jag tacksamt tips!

Permalänk
Medlem

En spontan tanke är att grepptejp för typ innebandyklubbor och liknande borde kunna funka. Annars finns det typ filttejp och liknande, jag har fortfarande kvar en rulle tejp från ett riktigt skitjobb jag hade för femton år sedan eller så, perfekt för att "laga" gamla gympaskor som blivit utslitna på insidan mot hälen eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

En spontan tanke är att grepptejp för typ innebandyklubbor och liknande borde kunna funka. Annars finns det typ filttejp och liknande, jag har fortfarande kvar en rulle tejp från ett riktigt skitjobb jag hade för femton år sedan eller så, perfekt för att "laga" gamla gympaskor som blivit utslitna på insidan mot hälen eller så.

Tackar för tipsen!

Har tittat på liknande tidigare och jämfört men tycker den icke häftande ytan är mera stretchbetonad på den remsa jag har, dessutom känns den som om den skulle ha egenskaper av både skumgummi och polyester. Funderar på om det kanske är någon form av skumplasttejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Tackar för tipsen!

Har tittat på liknande tidigare och jämfört men tycker den icke häftande ytan är mera stretchbetonad på den remsa jag har, dessutom känns den som om den skulle ha egenskaper av både skumgummi och polyester. Funderar på om det kanske är någon form av skumplasttejp?

https://i.postimg.cc/m2wv5jJT/Tejp-ovan.jpg

Känner igen det där materialet. Används mycket inom fordonsindustrin men jag har aldrig sett det till salu för konsumenter. Men lite lämplig skumplast och dubbelhäftande tejp kanske duger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Känner igen det där materialet. Används mycket inom fordonsindustrin men jag har aldrig sett det till salu för konsumenter. Men lite lämplig skumplast och dubbelhäftande tejp kanske duger?

Finns tydligen enkelhäftande skumplasttejp, men som du skriver så verkar det vid en snabb sökning inte finnas att tillgå för privatkund. Kanske få köra på någon av dina tips i slutändan.

Tackar så mycket för din hjälp!

Permalänk
Medlem

Ser ganska likt ut som ligg/sitt underlag kanske något porösare dock.
Använder själv ett "dubbel så tjockt" liggunderlag som är i stort sett två liggunderlag ihop limmade och dom två har lite olika hårdhet.
Typ liknande detta du ser dom två olika lagrena i olika färg.
https://www.addnature.com/campz-isomat-double-layered-sleepin...

Har använt det till en del olika saker men främst till undersidan av huvudband (fjäderstål) till hörlurar.
Använde först vanligt enlagers tunn liggunderlag men det vart dels lite för hårt och trycktes ihop ganska fort.
Men såg o köpte sedan detta dubbel lagers liggunderlag och ett av lagrena är lite mjukare så funkade perfekt.
Kör med dubbelhäftande tejp och det är halv jävligt att få bort skiten när det behövs bytas.

Det finns ju även annat som skulle kunna funka som tex fotsula?
Hade 2 andra förslag när jag började skriva men dom är bort blåsta nu!
I vilket fall som helst så är det ganska billiga saker vi talar om här så inget du behöver äta havregrynsgröt i 3 veckor för att prova.

Permalänk
Medlem

Svårt att se tjockleken på bilden, men skulle inte möbeltassar kunna funka. Det finns väl både de som är av filt-typ för glid och de som är med lite gummiaktiga för att motverka glid.