Toner till färglaser, erfarenhet original eller kopia

Permalänk
Medlem

Toner till färglaser, erfarenhet original eller kopia

Hej.

Jag har nu kommit till den punkt i livet som de flesta når någon gång då och då.
Alla 4 toners i min laserskrivare är på väg att ta slut. Kikar jag på original så kostar de 900kr st.
Det skulle kosta mig 3600kr att byta alla i en skrivare som ny kostade 2990kr.

Antingen köper jag en ny skrivare för ungefär 3000kr, eller så köper jag kopior för ca 1400kr i Sverige eller ca 700kr på Amazon.
De på Amazon har antingen får 200.000 +5 (vilket betyder fejkade reviews) eller 1-50 reviews med ganska mycket kritik men även positivt.

Vad har mupparna på Sweclockers för erfarenhet av toners?

BR

Permalänk
Medlem

Inte av toners, men har köpt påfyllda bläckpatroner från inklclub med bra resultat.
Enda gången en patron strulade skickade de ut en ny direkt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kolla hur många sidor tonerna ska klara också. Var i alla fall inte ovanligt förr att de som följer med nya skrivare inte är lika fyllda som de du kan köpa och byta till.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Samsung Sverige

Jag köpte tredjepartstoners till min skrivare, och det fungerade till en början. Men utskriftskvaliteten blev snabbt sämre. Som tur är kunde jag reklamera kassetterna och köpa original, då fungerade det klockrent igen. Men det kan nog variera mycket från olika märken/tillverkare av tredjepartstoners.

/Hans

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Tänk på att vissa märken (Samsung t.ex) känner av kopior och vägrar köra då den kommer säga att de är tomma.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Brejjan:

Hej.

Jag har nu kommit till den punkt i livet som de flesta når någon gång då och då.
Alla 4 toners i min laserskrivare är på väg att ta slut. Kikar jag på original så kostar de 900kr st.
Det skulle kosta mig 3600kr att byta alla i en skrivare som ny kostade 2990kr.

Antingen köper jag en ny skrivare för ungefär 3000kr, eller så köper jag kopior för ca 1400kr i Sverige eller ca 700kr på Amazon.
De på Amazon har antingen får 200.000 +5 (vilket betyder fejkade reviews) eller 1-50 reviews med ganska mycket kritik men även positivt.

Vad har mupparna på Sweclockers för erfarenhet av toners?

BR

Att köpa en ny skrivare är kasst av flera skäl, inte minst för att toners som följer med i skrivaren inte är fullsize mot att köpa lösa. Sedan finns ju miljöaspekten som är orsaken till att de medföljande tonerkassetterna aldrig är fullstora.

Köp de billiga kopiorna? Om det funkar så funkar det.

Jag körde kopia första gången, gav inte lika många sidor som lovat så priset var samma per sida som en original kassett. Sedan köpte jag original och det funkar bättre.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin