Permalänk
Medlem

Darkplates från dbrand

Hej,

Jag har inte sett att det snackas något om dessa svarta plates från dbrand.com så jag tänker att jag delar med mig.

Dbrand säljer normalt sett ”skins” man sätter på diverse enheter (telefoner, konsoller och laptops) men har även producerat svarta plates till Playstation 5 Disc edition.

Jag laddar upp en bild på min så får ni väll säga vad som tycks!

https://imgur.com/a/ivq5CmZ

Priset är 49$ + 10$ frakt

En glad överraskning var att de verkar skeppas ifrån Tyskland så jag slapp moms och tullavgift för den här ordern.

Permalänk
Medlem

Jag fick min PS5:a för ett par dagar sedan och sneglade lite på dom där. Hur är kvalitén jämfört med original? Känns dom tunna och billiga eller samma lika som dom vita?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Jag fick min PS5:a för ett par dagar sedan och sneglade lite på dom där. Hur är kvalitén jämfört med original? Känns dom tunna och billiga eller samma lika som dom vita?

Jag tycker kvalitén känns väldigt bra! Om originalet är 10 är dessa åtminstone 8-9. Så absolut inte billiga! Och de glappar inget utan passformen är riktigt bra.

Sen sitter man inte och känner på dem men det ser väldigt mycket cleanare ut med svart, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag köpte deras plate samt den "tejpen" som gör sidan matt också! funkar hur bra som helst, riktigt bra kvalitet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oj, tråkigt… Tur att man hann få sina - https://i.imgur.com/vHfIokC.jpg

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

lol. Planerar Sony kanske att lansera något eget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

lol. Planerar Sony kanske att lansera något eget?

Jag skulle säga med stor sannolikhet, ja. Dbrand tar även upp det i sitt inlägg. Det känns så märkligt att Sony inte har haft ett svart alternativ från start.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag är sjukt nöjd med mina darkplates, speciellt vinylbiten som tar bort den fula glansiga mittendelen och gör den matt istället.
Jag och Jonas körde ett tisdagshäng när vi monterade fast plate'sen på min PS5, om ni har missat

Tråkigt att det inte blir några fler från Dbrand men får hoppas att det kommer riktiga från Sony då istället.

Permalänk
Medlem

Det borde ju rimligtvis släppas original-plates eller special-utgåvor när Sony har bemödat sig att göra dom utbytbara.

Frågan är ju vad som tar sådan tid 🤔

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Schwalan:

Det borde ju rimligtvis släppas original-plates eller special-utgåvor när Sony har bemödat sig att göra dom utbytbara.

Frågan är ju vad som tar sådan tid 🤔

Eller hur, borde inte vara så svårt att göra dom svarta. Lyckades ju med handkontrollen så varför inte plates också?
Ska bli spännande att se om det kommer andra färger också som röda (likt handkontrollen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Eller hur, borde inte vara så svårt att göra dom svarta. Lyckades ju med handkontrollen så varför inte plates också?
Ska bli spännande att se om det kommer andra färger också som röda (likt handkontrollen)

Håller tummar och tår att sådana tillbehör kommer snart!

Permalänk
Samsung Sverige

Ja det var ju oerhört tråkigt. Jag satt precis i tankarna om att dra fram sprayburken på min konsol. Dessa darkplates hade ju underlättat en del för att slippa anstränga sig.

Vi får hoppas att dom kan komma tillbaka, speciellt då jag finner DBRAND's generella attityd riktigt underhållande

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ja det var ju oerhört tråkigt. Jag satt precis i tankarna om att dra fram sprayburken på min konsol. Dessa darkplates hade ju underlättat en del för att slippa anstränga sig.

Vi får hoppas att dom kan komma tillbaka, speciellt då jag finner DBRAND's generella attityd riktigt underhållande

//Pontus

Ni får testa den approachen på Samsung och se hur det går 😂

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Schwalan:

Ni får testa den approachen på Samsung och se hur det går 😂

Nej så långt ska det verkligen inte behöva gå, vi kan vara trevliga och artiga istället

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Jag skulle säga med stor sannolikhet, ja. Dbrand tar även upp det i sitt inlägg. Det känns så märkligt att Sony inte har haft ett svart alternativ från start.

Sony har aldrig kört flera färgalternativ från start.
De väntar alltid nåt år, de får folk som redan har en konsol att byta bara för färgen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Sony har aldrig kört flera färgalternativ från start.
De väntar alltid nåt år, de får folk som redan har en konsol att byta bara för färgen med.

Jag var nog otydlig, jag syftade på att de inte har haft alternativa plates som tillbehör från start.

De har ju ändå stolt visat upp att det går att lossa sidpanelerna så de borde ju vilja casha in på tillbehörsförsäljning.

Jag skulle lätt köpa lite olika uppsättningar för att kunna pynta min konsol till jul/ påsk, midsommar osv 😂 Men jag skulle absolut inte köpa ny konsol för att den släpps i ny färg.

Permalänk
Medlem

Ny twist 😂 de ändrar designen och lägger till RGB.

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Ny twist 😂 de ändrar designen och lägger till RGB.

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Bara att läsa texten på den sidan får mig att vilja köpa darkplates. Trots att jag inte äger en PS5 eller har några planer på att köpa en

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Nej så långt ska det verkligen inte behöva gå, vi kan vara trevliga och artiga istället

//Pontus

Skrivet av mikgus:

Bara att läsa texten på den sidan får mig att vilja köpa darkplates. Trots att jag inte äger en PS5 eller har några planer på att köpa en

@samsung
Jag skulle säga att det fungerar 😉

Förtydligade att jag vänder mig till samsung
Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Ny twist 😂 de ändrar designen och lägger till RGB.

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Sony har i sin egen girighet gjort konkurrentens produkt starkare, vackert.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Ny twist 😂 de ändrar designen och lägger till RGB.

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Take my money!