Shield skickar inte ljud vid uppspelning av videor, däremot vid navigering

Permalänk
Medlem

Shield skickar inte ljud vid uppspelning av videor, däremot vid navigering

Hej! Jag köpte en ny TV idag (Xiaomi TV 4S 55") . Till den jag ett par trådlösa hörlurar (Sennheiser HDR 175) vars sändare är kopplade på TV:s optiska utgång. Jag har även min Shield Pro kopplad till TV:n.

Problemet är att jag inte har något ljud när jag castar till enheten från Shielden, inte heller när jag spelar upp något i Netflix-appen från Shielden. Hörlurarna indikerar också att de inte får någon ljudsignal. Däremot fungerar klick-ljuden när jag navigerar i Shieldens interface, och ljudet i Netflix-appens autospelande previews.

Jag har rotat runt i inställningarna bäst jag kunnat under kvällen, utan framgång. Någon som förstår varför det blir så här?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

ej kompatibelt ljudformat?

har för mig toslink inte alltid stödjer alla ljudformat kanske din tv är inställd på ett ljudformat som inte dina lurar kan hantera.

enligt manualen
"Your wireless headphone system allows digital audio streaming using only
PCM audio output from devices connected through the optical digital input"

märkligt dock att du hör menyljuden men de kanske altid körs i pcm kodning medans videoljudet kan variera.

kolla om du kan tvinga tv´n att använda/koda om till pcm.

Funkar ljudet om du använder smartfunktionen i tv´n och kör netflix eller annan videotjänst där ifrån som inte funkar att kasta från skölden?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ej kompatibelt ljudformat?

har för mig toslink inte alltid stödjer alla ljudformat kanske din tv är inställd på ett ljudformat som inte dina lurar kan hantera.

enligt manualen
"Your wireless headphone system allows digital audio streaming using only
PCM audio output from devices connected through the optical digital input"

märkligt dock att du hör menyljuden men de kanske altid körs i pcm kodning medans videoljudet kan variera.

kolla om du kan tvinga tv´n att använda/koda om till pcm.

Funkar ljudet om du använder smartfunktionen i tv´n och kör netflix eller annan videotjänst där ifrån som inte funkar att kasta från skölden?

Stort tack!

Jag hade bara problem just från Shielden och på streaming i hög kvalitet som via Netflix (inte på ex YouTube) och inte i TV:ns Netflix-app, men det fungerar nu efter att jag pillat med ljudformatet. Mycket riktigt funkar det med PCM. Så tack!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!