Permalänk
Lego Master

Käkade precis lunch på Helsingburger. Nu kan jag dö lycklig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vad jag är mest imponerad av att somliga kan äta samma sak hela tiden.
Jag tröttnar rätt fort. Låt fantasin flöda

Var inte så stel och typisk svensk😁
Det finns inga rätt och fel när man lagar mat.. 😁

Ok det finns ju grundläggande tekniker och tillagningsätt m.m. man ska hålla sig till...
Men det hör inte hemma i denna tråden.

Jag har 2 hamburger kokböcker
Hubert keller - Burger bar
Bobby flay's Burger fries and shakes

Så goda hamburgare jag lagat från dom har jag aldrig ätit i sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

@UndaC låter som vi har en live-tävling på gång? Sweclockers bästa burgare-tävling! Med tanke på alla gottegrisar vi verkar ha här och utomordentligt grymma hemmakockar så vill jag sitta i juryn! Herregud vad hungrig man blir.

Får bli en årlig tävling, en burgare kan omöjligt vara bäst jämt, ska vi signa ett 10-årskontrakt?

Jag är gärna med och äter

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Vad jag är mest imponerad av att somliga kan äta samma sak hela tiden.
Jag tröttnar rätt fort. Låt fantasin flöda

Var inte så stel och typisk svensk😁
Det finns inga rätt och fel när man lagar mat.. 😁

Ok det finns ju grundläggande tekniker och tillagningsätt m.m. man ska hålla sig till...
Men det hör inte hemma i denna tråden.

Jag har 2 hamburger kokböcker
Hubert keller - Burger bar
Bobby flay's Burger fries and shakes

Så goda hamburgare jag lagat från dom har jag aldrig ätit i sverige

När det kommer till Sverige och matlagning är svenska kockar väldigt framgångsrika internationellt.

Hemmakockar anammar de flesta kök och testar sig fram väldigt mycket. Förstår inte alls ditt påstående och det tycker jag vi ser i tråden med så många olika bra förslag och idéer!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Jag håller med dig. Varje gång jag går på Max är hamburgarna precis som du skriver degiga och känns som om dom värmts upp i micro eller nått. Har aldrig gillat Max och på min lista ligger dom absolut i botten.

En riktig smash burger hemma slår allt men om jag absolut måste ta någon burgare på resande fot mitt i landet letar jag alltid upp en McD.

Skrivet av snajk:

Håller med till hundra procent. Jag uttryckte detta tidigare i tråden och fick en hel del mothugg.

Max byggdes liksom upp väldigt mycket då det inte fanns på många platser vilket ledde till någon mytbildning om att de var så himla bra. När jag väl lyckades testa dem så var det en kraftig besvikelse, och nu när det finns några Max i närheten så har jag testat ganska många gånger och blir lika besviken varje gång. Tyvärr fastnade min son för deras burgare, mest för att de var så lättuggade och han var så liten med mjölktänder och så, så det blev ett antal besök under en period som är över nu som tur är. Men jag klarade inte av deras kött alltså, jag fick käka kyckling eller liknande för deras burgare var helt oätbara i mina ögon.

Skrivet av DasIch:

Max är sämsta hamburgerkedjan, med god marginal. Donken har ändå smakmässigt rätt kompetenta burgare med deras Selection eller vad de nu heter (var länge sen jag åt på Donken).

Åh vad glad jag blir att det inte bara jag som är galen eller något.
Som sagt, i vissa kretsar har jag blivit hotad med våld om jag uttryckte något negativt om Max, så jag har inte vågat dela mina känslor... Tack för era svar.

Jag har dock hört rykten om att uppe i Norrland, där max kommer ifrån, så håller det en högre kvalitet. Men efter som jag inte har någon avsikt att åka till Luleå så får jag låta det förbli ett rykte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Max är sämsta hamburgerkedjan, med god marginal. Donken har ändå smakmässigt rätt kompetenta burgare med deras Selection eller vad de nu heter (var länge sen jag åt på Donken).

Håller med, känns mer som lifestyle än burgare...

Har en kompis i Polen, han blev nyligen vegetarian och skröt att den nya svenska vegetariska kedjan hade kommit till stan, det var Max... jag blev ganska paff kan man säga, men vegetarisk mat är inte så stort på kontinenten gissar jag. Lite som en annan kompis fick en kycklingsallad när han bad om vegetariskt i Frankrike...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Åh vad glad jag blir att det inte bara jag som är galen eller något.
Som sagt, i vissa kretsar har jag blivit hotad med våld om jag uttryckte något negativt om Max, så jag har inte vågat dela mina känslor... Tack för era svar.

Jag har dock hört rykten om att uppe i Norrland, där max kommer ifrån, så håller det en högre kvalitet. Men efter som jag inte har någon avsikt att åka till Luleå så får jag låta det förbli ett rykte...

Har många vänner som klart föredrar Max av någon jävla anledning. En säck med skit är vad det är. Ligger i botten tillsammans med donken för mig.

Om man ska stanna o käka vid motorvägen, hur jobbigt är det att prova något nytt (läs: sonkig motorvägskrog) eller i värsta fall gå till Birger Kung? Whoppern är duglig föda.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Har många vänner som klart föredrar Max av någon jävla anledning. En säck med skit är vad det är. Ligger i botten tillsammans med donken för mig.

Om man ska stanna o käka vid motorvägen, hur jobbigt är det att prova något nytt (läs: sonkig motorvägskrog) eller i värsta fall gå till Birger Kung? Whoppern är duglig föda.

Jo men precis, oavsett vilken utav dom tre stora kedjorna man åker till så lär man väl inte få någon orgasm precis, men Max ligger lägst på min lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Åh vad glad jag blir att det inte bara jag som är galen eller något.
Som sagt, i vissa kretsar har jag blivit hotad med våld om jag uttryckte något negativt om Max, så jag har inte vågat dela mina känslor... Tack för era svar.

Jag har dock hört rykten om att uppe i Norrland, där max kommer ifrån, så håller det en högre kvalitet. Men efter som jag inte har någon avsikt att åka till Luleå så får jag låta det förbli ett rykte...

Tänk på att uppe i Norrland brukar de hylla Frasses. Kalla vintrar och för mycket hembränt är inte nyttigt.

Permalänk
Medlem

Det enda ätbara på Max är halloumi/vegan alternativen. Själva hamburgarna kvalificerar som pannbiff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Eh, GBG alltså? Finns på i princip alla ’bättre’ matbutiker jag handlat på (Focus, Maxi Mölndal, Saluhallen etc) men bäst pris har konstigt nog Hemköp i Nordstan.
Grymt sidfläsk hur som helst.

Inte Göteborg, utan att avslöja för mycket. Men okej det är lite av en ’lyxvara’ då alltså, då vet jag vart jag kan leta!

Edit: en simpel googling visar att det finns på en ICA supermarket inte långt härifrån, att jag har missat det!
Har aldrig funderat på sidfläsk till hamburgare innan i och för sig men har inte snubblat över det när jag köpt sidfläsk till raggmunkarna heller, låter spännande och ska testas!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ja brukar köpa 4-pack nötfärsburgare chili på ICA o ha de italienska hamburgerbröden till då de e nyttigast. Har alltid kört ett salladshuvud, rå 🧅 i skivor, skivad 🍅 och lättmajonäs.

Köpte ett XXL pack burgare från Lidl för nån månad sen som ja vill testa.

Ja vill framförallt äta nyttigt. Så va rekommenderas på den fronten?

Skrivet av medbor:

Håller med, känns mer som lifestyle än burgare...

Har en kompis i Polen, han blev nyligen vegetarian och skröt att den nya svenska vegetariska kedjan hade kommit till stan, det var Max... jag blev ganska paff kan man säga, men vegetarisk mat är inte så stort på kontinenten gissar jag. Lite som en annan kompis fick en kycklingsallad när han bad om vegetariskt i Frankrike...

VA!??

Bad om nåt vegetariskt o fick kycklingsallad 🤣

Hur reagera han? ”Le idiot!” gissar ja på.

Kan se framför mig hur han frågar fransmännen om de har en jäkla susning va fanken vegetariskt är för någe 😄

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

https://www.santamariaworld.com/optimized/product-medium/globalassets/_products/tex-mex/chipotle-paste-hot.png
Jag visste inte ens om att det existerade innan jag käkade den gudomliga såsen.
Återkom gärna med resultat opch citera mig gärna.

Körde med min egna chipotle, var suveränt! Lär bli fler gånger - den dressingen lär man ju kunna doppa pommes frites i och allt möjligt, livsfarligt god. Honungen gjorde sitt verkligen, använde flytande honung från lidl som enligt råd och rön är den bästa honungen (innehåller mest honung) - mycket fusk kring det där området tyvärr.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ja brukar köpa 4-pack nötfärsburgare chili på ICA o ha de italienska hamburgerbröden till då de e nyttigast. Har alltid kört ett salladshuvud, rå 🧅 i skivor, skivad 🍅 och lättmajonäs.

Köpte ett XXL pack burgare från Lidl för nån månad sen som ja vill testa.

Ja vill framförallt äta nyttigt. Så va rekommenderas på den fronten?

VA!??

Bad om nåt vegetariskt o fick kycklingsallad 🤣

Hur reagera han? ”Le idiot!” gissar ja på.

Kan se framför mig hur han frågar fransmännen om de har en jäkla susning va fanken vegetariskt är för någe 😄

Inte riktigt mat utan animaliska proteiner var kockens åsikt. Tror det blev bara ris till slut för allt annat var det djur i...

Inte på alla ställen ska sägas, men det var mer än ett ställe. Samma som min spanskafröken: fisk är frukt (som i havets frukt), alltså vegetariskt...

Förstår inte huvudet på vissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

När det kommer till Sverige och matlagning är svenska kockar väldigt framgångsrika internationellt.

Hemmakockar anammar de flesta kök och testar sig fram väldigt mycket. Förstår inte alls ditt påstående och det tycker jag vi ser i tråden med så många olika bra förslag och idéer!

jag tänker främst på min bekantskapskrets som inte vet skillnad på fond och buljong, ännu mindre göra den eller hur man gör olika redningar.
Såser är det mest blå band eller knorr eller nåt hemskt hemmagjort dom gör

sen är det inte sådär många kockar som är väldigt framgångsrika internationellt tycker jag, det finns ju ett par stycken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

https://www.santamariaworld.com/optimized/product-medium/globalassets/_products/tex-mex/chipotle-paste-hot.png
Jag visste inte ens om att det existerade innan jag käkade den gudomliga såsen.
Återkom gärna med resultat opch citera mig gärna.

Vad tyckte du om hettan?
Den är jättegod men jag får ta en halv tesked för den är lite väl het så tyvärr hinner den gå ut innan jag tömt den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jo men precis, oavsett vilken utav dom tre stora kedjorna man åker till så lär man väl inte få någon orgasm precis, men Max ligger lägst på min lista.

Åt på MAX en gång och det fick räcka. Redan oredan i kösystemet gjorde mig oroad och när maten sedan skulle ätas var hela familjen på det klara med att det var inte bara första gången utan även sista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Åt på MAX en gång och det fick räcka. Redan oredan i kösystemet gjorde mig oroad och när maten sedan skulle ätas var hela familjen på det klara med att det var inte bara första gången utan även sista.

Var det här i början av 2000-talet?
Nu är inte jag något fan av snabbmatskedjorna (föredrar hamburgare lagade hemma) men ibland händer det.

Kösystemet är extremt bra nu när alla satsat på interaktiva skärmar där man beställer mat. Du får ett nummer och slipper således stå i kö. Bara att vänta på sin mat. Om du stör dig på att vissa nummer går fortare är ju bara att de kan ha en enklare beställning/färre enheter eller tillagningstid.

Utveckla vad du menar med "oreda i kösystemet"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Håller med, känns mer som lifestyle än burgare...

Har en kompis i Polen, han blev nyligen vegetarian och skröt att den nya svenska vegetariska kedjan hade kommit till stan, det var Max... jag blev ganska paff kan man säga, men vegetarisk mat är inte så stort på kontinenten gissar jag. Lite som en annan kompis fick en kycklingsallad när han bad om vegetariskt i Frankrike...

Jo, det har nog blivit bättre men jag minns när jag hade en flickvän som var vegetarian på gymnasiet, typ slutet av nittiotalet. Då fanns det flera vegetariska alternativ på McD här, McGarden bland annat som var en rätt god "växtbaserad" burgare. I Danmark om man bad om en vegetarisk burgare fick man en McFeast utan kött, hade man tur gjorde de den från grunden men ibland tog de bara ut köttet. Dock var det ju nästan lika illa här bara några år tidigare, en annan vegetarian-flickvän jag hade på högstadiet köpte ofta cheesburgare utan kött exempelvis.

En sak jag inte alls gillar men som verkar vara väldigt poppis är tryffelmajonnäs eller liknande, vilket nästan alltid blir för mycket och tar över. Jag gillar tryffel men det får ju vara gjort på ett bra sätt, inte bara tryffelolja ner i majon eller liknande, och sen på med för mycket. Var är känslan liksom. Här är tryffel på ett gott sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Jo men precis, oavsett vilken utav dom tre stora kedjorna man åker till så lär man väl inte få någon orgasm precis, men Max ligger lägst på min lista.

Max ligger på botten enligt mig också, tycker själv kanske bara inbillar mig att Max har blivit mycket, mycket sämre på de senaste åren.

När man käkade där för 5-6 år sedan tyckte jag att Max garanterat var bäst.
Senaste två gångerna jag ätit där har jag blivit grymt besviken.
Betalde 104kr för en meny vilket är bra mycket mer än vad det var värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Max ligger på botten enligt mig också, tycker själv kanske bara inbillar mig att Max har blivit mycket, mycket sämre på de senaste åren.

När man käkade där för 5-6 år sedan tyckte jag att Max garanterat var bäst.
Senaste två gångerna jag ätit där har jag blivit grymt besviken.
Betalde 104kr för en meny vilket är bra mycket mer än vad det var värt.

Jag tycker max dressing, frisco-bröd och tillbehör är rätt goda. Problemet är köttet som smakar och känns som en smaklös gummibit.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om Lidls svarta låda som de har på kampanj ibland. För att vara frusen burgare så är den förvånansvärt bra. 8 köttpuckar på 140g st. 100% (danskt) nötkött, 20% fetthalt. Brukar dela 1 puck i 2 delar och göra bollar av dem som jag sedan smashar på stekbord.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag tycker max dressing, frisco-bröd och tillbehör är rätt goda. Problemet är köttet som smakar och känns som en smaklös gummibit.

Intressant, jag tycker att frisco brödet är det värsta med max och om jag väl äter där ser jag till att det absolut inte är frisco bröd.
Jag tycker att mcdonalds cheeseburgare är goda annars så äter jag bara på snabbmatsrestauranger för att det är enkelt.

När jag gör hamburgare hemma håller jag det simpelt ibland smashar jag ibland formar jag en burgare, svenskt nötkött, salt, peppar, ost, sallad, tomat, saltgurka, lök, majonnäs eller bearnaisesås, om jag har bacon tinat så kan jag steka på lite bacon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jjamie:

Intressant, jag tycker att frisco brödet är det värsta med max och om jag väl äter där ser jag till att det absolut inte är frisco bröd.
Jag tycker att mcdonalds cheeseburgare är goda annars så äter jag bara på snabbmatsrestauranger för att det är enkelt.

När jag gör hamburgare hemma håller jag det simpelt ibland smashar jag ibland formar jag en burgare, svenskt nötkött, salt, peppar, ost, sallad, tomat, saltgurka, lök, majonnäs eller bearnaisesås, om jag har bacon tinat så kan jag steka på lite bacon.

Kan ju förstå att vissa tycker det är oortodoxt. Ett saftigt bröd med smörsmak.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Inget fel på Max burgare... Smaken är som baken! Äter dock nästan aldrig burgare, snacka om oprisvärd mat.

Permalänk
Medlem

Ähum. Påminner om början på första inlägget i tråden (min fetstil):

Skrivet av FLAXMANNEN:

Hej allihopa!

En tidigare tråd kapades för att diskutera om Max, McDonalds eller Burger King hade den bästa burgaren.
Det finns redan en tråd om Max, så vi skippar det käbblet.

Men! Något både godare och roligare är ju att göra hamburgarna själv! [...]

Det finns bättre ställen för diskussionen om Max vs. resten, se ovan för tips

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Bastard burgers körde ett koncept jag har hakat på ett par gånger när jag vill vara lite extra orimlig. Istället för burgarbröd så kör man på munkar som bröd I övrigt är det väl ost, chili och lök på. Har på senaste (tack vare Max faktiskt) fastnat för koriander på burgaren så det åker också på. Hittils har jag inte gjort nån egen smash-burgare utan slängt på nån relativt bra burgare (som jag inte minns märket på, nåt lokalt tror jag) med 99% kötthalt från frysdisken (köttpucken på nedan bild var dock ingen höjdare, tror det var nyhlens hugosons från kyldisken.)

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Kan ju förstå att vissa tycker det är oortodoxt. Ett saftigt bröd med smörsmak.

Kemisk smak som försöker påminna om smör menar du?

Pröva exempelvis Garants briocher om du vill testa på lite faktiskt smörsmak. Ica Selection ska också ha några bra brioche-bröd, men jag har inte testat så jag vet inte.

Personligen så gillar jag brioche men inte varje gång. Ibland vill man ha mer klassiskt burgarbröd eller något annat.

Permalänk
Medlem

Som pålägg brukar jag hålla mig till lök (rå eller lätt torrstekt), ost, och någon form av dressing (som kan variera). Ska man lasta på mer sallad blir burgaren lätt för hög, och svår både att få in i munnen och att skära med kniv och gaffel. Gärna sallad på sidan dock, och klyftad potatis från ugnen. Brödet ska inte vara sött och/eller smörigt, hellre grovt.

En smaksättning jag kör ofta på egna burgare är dijonsenap och pepparrot, inspirerad av Viggos Bar vid Lund C. Själv blandar jag majonnäs, senap och pepparrot i proportionerna 3:2:1 (ungefär). Jag är inte säker på om originalet hade majonnäs dock (ett tag sen jag besökte Lund). Samma blandning är för övrigt god också på BLT-sandwhich.

proportionerna
Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Jobbade till kl 19 igår. Väl hemma blev jag sugen på burgare. Det va så gott så jag klämde en imorse också! 3 köättbollar kvar till lunch!

Bröd, sirachamajo, silverlök, kött, ost, silverlök, sirachamajo och bröd! Det va morgonburgaren, igårkväll vart de dubbelt kött.
Köpte Coops nötfärs på rulle, 23% fett eller lägre.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2