Permalänk
Medlem

Battlefield 2042

Hej,

Såg att ingen tråd skapats (eller hittade ingen?) för det nya Battlefield spelet som har planerat release 22/10-21.

Tänkte ha denna tråd så vi kan diskutera vad som verkar bra och mindre bra i SweClockers communityn.

Jag är själv sjukt hypead att lägga ner för många timmar på det här spelet.

Här är Official Gameplay trailer som är upplagd på Battlefields Youtube kanal

https://www.youtube.com/watch?v=WomAGoEh-Ss

Vad är tankar och åsikter? Kommer ni att spela Battlefield?

Missade vissa ord.
Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Första gången jag väntar med köp för att se om det är något att ha.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska taggad också. Spelat en hel del BF4 och BFV senaste tiden och tror att 2042 kan bli riktigt bra

Permalänk
Medlem

Det ser lovande ut men jag kommer vänta och se om dom bryr sig om att faktiskt fixa alla fuskare. Just nu i princip alla BF spel så är fuskandet helt utom kontroll. Lätt 75% av alla games har fuskare i sig och det är sjukt störigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Första gången jag väntar med köp för att se om det är något att ha.

Känner lite likadant men läste på nätet att Beta kommer den 22/9 om man har förbokat, då borde samtidigt mera gameplay komma så att man göra ett bättre beslut.

Skrivet av yugurt:

Jag är ganska taggad också. Spelat en hel del BF4 och BFV senaste tiden och tror att 2042 kan bli riktigt bra

Jag lirade en hel del BF1 i vintras och hade riktigt roligt när jag lirade med en polare. Hade annars inte förmodligen inte haft samma hype för egen del!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk

Hoppas att spelkänslan sitter där och att spelet är lagomt optimerat vid release.

Även om man gillar ögongodis så föredrar jag alla dagar ett optimerat spel och en spelkänsla över allt "bling bling".
Gillar egentligen inte när alla ytor är "blanka/glänsande" eller vad man ska säga. Då vill jag hellre ha en lite mer naturell och gråare känsla i grafiken. Om ni förstår vad jag menar

Personligen vill jag har lite mer öppen värld än trånga stadsmiljöer, och ska det vara stadsmiljöer så vill jag gärna ha bra destruction så det är omöjligt att ligga och campa i någon byggnad. För mkt stads-/trång miljö så blir det för mkt COD-känsla och dom spelen har tyvärr inte alls gillat. Möjligen COD4:MW då

Var lite rädd i början när just "2042" fanns med att det skulle bli alldeles för futuristiskt, men av de bilder och klipp jag sett så ser det lovande ut.

Oavsett betyg och liknande så kommer jag köpa spelet. Sen är det bara att hoppas att man inte lessnar snabbt eller alls.
Spelar fortfarande BF3 och 4 ibland så jag hoppas detta blir liknande eller bättre.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Hoppas att spelkänslan sitter där och att spelet är lagomt optimerat vid release.

Även om man gillar ögongodis så föredrar jag alla dagar ett optimerat spel och en spelkänsla över allt "bling bling".
Gillar egentligen inte när alla ytor är "blanka/glänsande" eller vad man ska säga. Då vill jag hellre ha en lite mer naturell och gråare känsla i grafiken. Om ni förstår vad jag menar

Personligen vill jag har lite mer öppen värld än trånga stadsmiljöer, och ska det vara stadsmiljöer så vill jag gärna ha bra destruction så det är omöjligt att ligga och campa i någon byggnad. För mkt stads-/trång miljö så blir det för mkt COD-känsla och dom spelen har tyvärr inte alls gillat.

Håller 100% med.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Vilken store ska man köpa i? Verkar finnas på Steam, Epic Store och Origin för PC.
Antar där man har flest vänner, men utöver det. Tror ni det kommer finnas någon fördel med att välja någon över en annan?

Permalänk
Medlem

Lirade BF4 senast, kommer vänta och se om det blir något. BF1/BF5 har varit... Skämt och extremt dåliga.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Vilken store ska man köpa i? Verkar finnas på Steam, Epic Store och Origin för PC.
Antar där man har flest vänner, men utöver det. Tror ni det kommer finnas någon fördel med att välja någon över en annan?

Vad jag förstått så måste man tyvärr ha Origin klienten oavsett var man köper det.

Så det är väl som du säger....köper du det på steam så kanske det är lättare/lämpligare att bjuda in vänner den vägen. Sen så har man ju alla spelen samlade på ett ställe även om då vissa spel startar en annan klient.

Sen om det nu skiljer i pris mellan steam/origin/epic och du vill spara några kronor så kan du ju välja den som är billigast.

Personligen skulle jag vilja kunna köra alla spel via steam utan att behöva ha någon annan klient installerad...men men

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Ska testas via EA Access men det verkar ju gå tillbaka till BF3/4 som jag har haft roligast med så det blir köp om det rullar på bra på datorn.

Permalänk
Skrivet av revolt_III:

Vad jag förstått så måste man tyvärr ha Origin klienten oavsett var man köper det.

Så det är väl som du säger....köper du det på steam så kanske det är lättare/lämpligare att bjuda in vänner den vägen. Sen så har man ju alla spelen samlade på ett ställe även om då vissa spel startar en annan klient.

Sen om det nu skiljer i pris mellan steam/origin/epic och du vill spara några kronor så kan du ju välja den som är billigast.

Personligen skulle jag vilja kunna köra alla spel via steam utan att behöva ha någon annan klient installerad...men men

Jaha man måste ha Origin ändå. Då blir det nog köp där då jag har alla andra BF där. Tack för infon!

Permalänk
Medlem

Köpte nyss ett exemplar av BF2042 för Steam (ej direkt via steam), verkar bli intressant och ett spel med väldigt stor potential att leva många år framöver!

Visa signatur
Permalänk
Samsung Sverige

Jo visst är man taggad på nya Battlefield! Dom två förra har vart lite sisådär, fortfarande roliga men jag har saknat dendär "Only In Battlefield" känslan man annars stötte på då och då i Battlefield 3/4.

Sen får man ju fundera över vilken ny grafikteknik som kommer till nya spelet, dom brukar ju för det mesta ligga i framkant i ren ögongodis, så med lite gött gameplay så har nog Dice en till toppsäljare. Förhoppningsvis

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Lirade BF4 senast, kommer vänta och se om det blir något. BF1/BF5 har varit... Skämt och extremt dåliga.

Hur vet du att BF1 och BF5 var extremt dåliga om det senaste du spelade var BF4?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hur vet du att BF1 och BF5 var extremt dåliga om det senaste du spelade var BF4?

Testade dem men refundade dem båda, tyckte personligen att dem "tappat" känslan som var Battlefield tyvärr... Får hoppas detta kanske kan ge tillbaka samma känsla som typ BF2/3 Hade, men ja... Håller ner på hypen tills jag ser den färdiga produkten alt testar det själv.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

BF1 hade sjukt bra känsla av krig och gillade vapnen och hur dom fungerade väldigt mycket.

Dessvärre finns det vissa saker som helt förstör spelupplevelsen som den löjligt överdrivna spottingen (90% av tiden siktar man bara på en röd prick nånstans i fjärran), granat spamming och att sniper rifles oftast är one-hit-kill även i bröstet.

De fixade allt detta i BFV och införde vissa bra saker (att man plockar upp hälsa och ammo vid stationer, att alla klasser har iallafall ett hälsopack m.m). Tyvärr förlorade dom känslan fullständigt på många andra sätt och kartorna är riktigt tråkiga många av dom.

Sen det allra största problemet är alla fuskare. Det är oftare fuskare med än det inte är det och det förstör ju alltihop.

Som sagt, jag väntar nog och ser så dom får bukt på alla fuskare innan jag köper det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Ryktena som spreds tidigare är dessvärre sanna och Arvid på redaktionen har skrivit en artikel om det, BF2042 blir försenat till november.

https://www.sweclockers.com/nyhet/32776-lanseringen-av-battle...

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk

Om jag nu inte helt rört om det så är det alltså följande datum som gäller nu:

*6/10 - Early access beta (Standard, Gold, Ultimate edition)
*8/10 - Open beta
*12/11 - Release för de som bokat Gold & Ultimate
*20/11 - Standard

Den som väntar på något gott...

Personligen är jag ok med en försening (inom rimlig tid) som visar att de faktiskt bryr sig om eventuella buggar m.m.

Sen att ett spel är helt buggfritt finns ju inte, men hellre vänta lite extra än att ha ett trasigt spel vid release.

Återstår att se om (och jag hoppas) det blir en launch utan större bekymmer.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Vilken store ska man köpa i? Verkar finnas på Steam, Epic Store och Origin för PC.
Antar där man har flest vänner, men utöver det. Tror ni det kommer finnas någon fördel med att välja någon över en annan?

Jag funderar på att testa GreenManGaming, BF2042. Någon som har testat denna butik? Legit?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av revolt_III:

Om jag nu inte helt rört om det så är det alltså följande datum som gäller nu:

*6/10 - Early access beta (Standard, Gold, Ultimate edition)
*8/10 - Open beta
*12/11 - Release för de som bokat Gold & Ultimate
*20/11 - Standard

Den som väntar på något gott...

Personligen är jag ok med en försening (inom rimlig tid) som visar att de faktiskt bryr sig om eventuella buggar m.m.

Sen att ett spel är helt buggfritt finns ju inte, men hellre vänta lite extra än att ha ett trasigt spel vid release.

Återstår att se om (och jag hoppas) det blir en launch utan större bekymmer.

Var har du fått Beta-datumen ifrån?

Permalänk
Medlem

Kommer Sweclockers göra snabbtest med olika grafikkort redan på betan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Kommer antagligen plöja ner 1000h+ på detta spel men tyvärr kommer jag knappt kunna spela på första halvåret pga. arbetsresa. Tänk om man fortfarande hade varit liten och kunnat spela hela dagarna

Permalänk
Skrivet av DivusDeMortuus:

Var har du fått Beta-datumen ifrån?

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/143839772314581402...

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/143847800332819661...

Han verkar ha bra insyn i EA/DICE

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Skrivet av General Nord:

Jag funderar på att testa GreenManGaming, BF2042. Någon som har testat denna butik? Legit?

Jag har beställt där förr och fått nyckel och jag beställde även 2042 där nu också.
Man kan väl aldrig vara 100%, personligen har jag dock aldrig upplevt några problem att beställa där i från.

Är väl en av de största sidorna där man kan köpa keys om jag inte har helt fel.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Jag funderar på att testa GreenManGaming, BF2042. Någon som har testat denna butik? Legit?

GMG är en känd och bra sida, ska inte vara några skumma nycklar där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

manutd och NodCommander, tack!
Då beställer jag därifrån!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

En annan sak, vilken utgåva ska man satsa på, Gold Edition?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av General Nord:

En annan sak, vilken utgåva ska man satsa på, Gold Edition?

Jag köpte Gold, men endast för att få spela tidigare. Skins etc man får är för egen del helt ointressant, jag är bara otålig och vill spela NU

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag köpte Gold, men endast för att få spela tidigare. Skins etc man får är för egen del helt ointressant, jag är bara otålig och vill spela NU

//Pontus

Haha, nog så viktigt! Jag har förstått att man får alla Season Passes första året med Gold - detta har visst värde för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro