Permalänk
Medlem

spelat några rundor. Tycker nätkoden är sämre.
Man blir bara sur av att spela

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Dice tycker alltså att alla ska kunna springa omkring med en TV missile, som dessutom rechargar på tid.

Herre-min-jesus vad de hatar fordon.

snarare så att dom inte kan balansera fordon och kommer med en nödlösning.

Permalänk

Musen känns betydligt bättre efter update. Någon annan som känner likadant?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tog bort ett par inlägg.
Tänk på att inlägg måste föra diskussionen vidare.

Inlägg i kvalitétsnivå:
"Du är dum och därför har du fel" har alltså ingen plats. Om inlägg besvarar andra inlägg av denna typen så är risken att även efterföljande citerande inlägg tas bort.
Vänligen anmäl eventuella regelbrott men svara då inte på dessa.

/Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Spelarna på Steam ökar, trots bara updat 1.0 och ett par timmar till Säsong 1.
Kommer en update 2.0 till Säsong 1 inom kort med. Äntligen STATS
Lossy: I like most of it, i like the inproved menus and in-game settings pages, at last. Exposure is fun and feels like a real Battlefield map.

Lossy Battlefield 2042

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Att inte HDR kan starta genom spelet är ju bara för löjligt.
Istället måste man köra AutoActions.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Precis testat en runda efter patchen, flöt på riktigt bra faktiskt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Förväntade mej inget och är fortfarande besviken. -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Förväntade mej inget och är fortfarande besviken. -_-

Jag kom över det stadiet för månader sen. Nu sitter jag på läktaren och äter popcorn och ser hela eländet haverera. Om det kommer någon ny content så kanske jag testar det igen, men som det ser ut nu så lägger dom bara till basala funktioner som skulle funnits vid launch och slår sig för bröstet över vad dom lyckats skapa

Permalänk
Medlem

Reload är fortfarande inte med när man är snabb.
Och det händer nästan hela tiden att den missar R.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

kan inte ens logga in i spelet :/

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av macbang:

kan inte ens logga in i spelet :/

Då är vi två.

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

https://i.redd.it/4tgtsnsw1f491.jpg

Förväntade mej inget och är fortfarande besviken. -_-

Om det stämmer är inte det jättebra. Låter som att inte speciellt många människor jobbar med åtgärder/förbättringar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

nu " verka " det fungera, dock måste man söka ny match, efter varje runda ta slut.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

11000+ spelare via Steam

Battlefield 2042 Steam Charts

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

nu " verka " det fungera, dock måste man söka ny match, efter varje runda ta slut.

Så har det varit sedan launch, man "lämnar" sin nuvarande match och spelare/fiender... för att hitta en ny server automatiskt... helt hjärndött, förstår inte varför man inte bara kan fortsätta på samma server/match men att den bara byter karta? Så som det alltid varit förut.

Många saker med detta spelet som man funderar hur dom tänkte? eller varför saker inte finns? Så mycket som saknas och många dumma beslut dom tagit.

Snacka om att DICE alltid vill "reinvent the wheel" inför varje ny BF-titel...fast det inte behövs, också slutar det på samma sätt varje gång med trasig launch, full med buggar och massa ursäkter.

Titta på BF4 t.ex, där lyckades dom bra med att inte göra om för mycket.
Visst, ett av dom mest trasiga spelen vid launch och nästan 1 år fram. Men dom kopierade över typ allt från BF3 och la på massa extra gott.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceKey:

Jag ger det 48h så är det tillbaka på det normala.

Gissar att folk kommer tillbaka för de vill ha valuta för pengarna de köpte spelet för.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Sjukt ojämn prestanda. Oavsett grafikinställningar.
Sen känns det som musen/aimet fladdrar ojämnt. Grymt irriterande

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Samt ADS problemet när man lämna fordon är kvar :(. Dock mindre problem nu, men inte alls borta.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Dice tycker alltså att alla ska kunna springa omkring med en TV missile, som dessutom rechargar på tid.

Herre-min-jesus vad de hatar fordon.

Hatar fordon...chansen är att dom 5 som toppar scoreboarden på varje server är just fordonsförare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Hatar fordon...chansen är att dom 5 som toppar scoreboarden på varje server är just fordonsförare.

Fast ehh markfordon har verkligen tufft nu men jag spelade lite igår! Det var nice. Hinden har ju time of its life nu när alla kör tv missil istället för AA så det kändes som att köra transport chopper igen från Vietnam, vilket var riktigt nice.

Exposure e också tyvärr en mycket bättre karta än övriga tillsammans. Jag hade hoppats uppdateringarna till vanilla kartor kommit in men verkar ej så, någon eta på det nån, icekey kanske vet?

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Fast ehh markfordon har verkligen tufft nu men jag spelade lite igår! Det var nice. Hinden har ju time of its life nu när alla kör tv missil istället för AA så det kändes som att köra transport chopper igen från Vietnam, vilket var riktigt nice.

Exposure e också tyvärr en mycket bättre karta än övriga tillsammans. Jag hade hoppats uppdateringarna till vanilla kartor kommit in men verkar ej så, någon eta på det nån, icekey kanske vet?

Har för mig att augusti så kommer uppdateringar till gamla banor. Men det är bara till Kaleidoscope först.

Permalänk
Medlem

Hoppa in idag efter en tids frånvaro, blev lite förvånad hur likt det har blivit med skins och att man kan köpa innehåll som COD.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Kan inte få nog utav nya banan Exposure !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

https://i.redd.it/4tgtsnsw1f491.jpg

Förväntade mej inget och är fortfarande besviken. -_-

Jag har sagt detta i flera månader, de kör endast minimala lösningar för att kunna friskriva sig, det handlar trots allt om miljardbelopp och stämningar är ingen rolig grej.

Hade de velat lösa BF2042 hade de gjort det, men EA skiter fullständigt i alla som köpte spelet, de har ju redan fått betalt

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Nya kartan var ganska häftig.

nya raketen är däremot värdelös / noob trap.

lutar mot att jag avinstallerar det igen då jag hellre spelar bf v då det är bättre på allt..

även om man räknar in bristen på anti cheat och dice´s anti block policy

Permalänk
Medlem

Jag har kört en del sen patchen och nya kartan är indeed häftig. Responsiviteten och fpsen mkt bättre /jämnare än förut men fan va trist att nya kaleidoskop inte kom med. Jag hade gärna sett att de fokuserat på hourglass före renewal också för den tidigare e markant sämre enligt mig. Orbital är också ganska ass och de har åldrats än sämre med nya kartan att numera jämför med.

Om jag hade varit producent hade jag ju försökt styra skutan mot att få med remade kaleido,hourglass och orbital i season 1 och med tanke på att de inte fått in det börjar jag tro att EA/Dice är i abandon ship/damage control mode. Hoppas jag har fel såklart men det känns riktigt rötet just nu att hoppa från exposure till gamla Maps, speciellt de jag tidigare nämnt.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Jag har kört en del sen patchen och nya kartan är indeed häftig. Responsiviteten och fpsen mkt bättre /jämnare än förut men fan va trist att nya kaleidoskop inte kom med. Jag hade gärna sett att de fokuserat på hourglass före renewal också för den tidigare e markant sämre enligt mig. Orbital är också ganska ass och de har åldrats än sämre med nya kartan att numera jämför med.

Om jag hade varit producent hade jag ju försökt styra skutan mot att få med remade kaleido,hourglass och orbital i season 1 och med tanke på att de inte fått in det börjar jag tro att EA/Dice är i abandon ship/damage control mode. Hoppas jag har fel såklart men det känns riktigt rötet just nu att hoppa från exposure till gamla Maps, speciellt de jag tidigare nämnt.

Hade hopp om att börja lira igen när iaf hälften av base game mapsen är omgjorda. Antingen lär det dröja väldigt länge eller så sker det aldrig. När första remaken tar så lång tid börjar man bli tveksam.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag har sagt detta i flera månader, de kör endast minimala lösningar för att kunna friskriva sig, det handlar trots allt om miljardbelopp och stämningar är ingen rolig grej.

Hade de velat lösa BF2042 hade de gjort det, men EA skiter fullständigt i alla som köpte spelet, de har ju redan fått betalt

Mvh

Så kan det vara fast men jag tror inte det är deras plan direkt - att de skeppar sina spel för tidigt, gör bare minimum för att fixa de sen fokusera på nästa. Det är för kortsiktigt och idiotiskt även för EA.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.