Köpa Geforce RTX: Ska du köa utanför Webhallen?

Permalänk
Medlem

Köpa Geforce RTX: Ska du köa utanför Webhallen?

Vore intressant och veta hur många som är redo och åka till Webhallen och köa för ett billigt RTX kort, när åker du dit och vad ska du köpa?

Personligen hade jag gärna åkt dit 10:00 och köpt ett 3080Ti eller 3090, men misstänker att det är orimligt lång kö då.

Rubrik förtydligad. // MOD
Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

jag hänger inte med. är det nån slags action dem kör? sist jag kollade kan man reservera varan hemifrån hos dem och sen plocka upp i butiken.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

jag hänger inte med. är det nån slags action dem kör? sist jag kollade kan man reservera varan hemifrån hos dem och sen plocka upp i butiken.

Först till kvarn i 3 butiker på RTX-korten, obokningsbara, 1 per kund, ett 3080Ti går för 12 990:- exempelvis.

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordin:

Först till kvarn i 3 butiker på RTX-korten, obokningsbara, 1 per kund, ett 3080Ti går för 12 990:- exempelvis.

vart står det? har konto hos dem men har inte sett någon utskick angående sånt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

vart står det? har konto hos dem men har inte sett någon utskick angående sånt.

Det står på deras Facebook-sida.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact Svart TG | Corsair RM750x
ASUS ROG Strix B760-F | i7 13700KF | Kingston 16GB DDR5 5600MHz
Arctic Liquid Freezer II 240 | Samsung SSD 980 1TB + Samsung SSD 980 PRO 2TB
ASUS RTX 4070 Dual | ASUS VG259QR

Permalänk
Medlem

Sveavägen, Medborgarplatsen och Nordstan

De antal (per butik), modeller och pris som det gäller är:
40 st ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2, 3690 kr/st
50 st ASUS GeForce RTX 3060Ti Dual OC 8GB, 4990 kr/st
30 st ASUS GeForce RTX 3070 Dual 8GB, 5690 kr/st (endast bokning på plats i butik, dessa har tyvärr blivit försenade och anländer om 1-2 veckor)
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC Gaming 8GB, 6990 kr/st
30 st ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Gaming, 12 990 kr/st
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming, 16 990 kr/st
Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller.

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Föredetting

Känns ju som ett sjusärdeles oansvarigt initiativ lagom till att coronasmittan börjat öka igen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Känns ju som ett sjusärdeles oansvarigt initiativ lagom till att coronasmittan börjat öka igen.

Verkligen!
Hur gick tankarna här @webhallen ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Känns ju som ett sjusärdeles oansvarigt initiativ lagom till att coronasmittan börjat öka igen.

Skrivet av Mordin:

Håller med till 100%!

Skrivet av RVX:

Verkligen!
Hur gick tankarna här @webhallen ?

"Kom ihåg att en pandemi fortfarande råder. Ha hänsyn i butikerna, till den mängd personer som ryms i dem, personalen och andra kunder. Vi har vakter på plats som arbetar för att upprätthålla säkerhet och för att säkerställa efterföljande av rådande riktlinjer."

Det räcker för min del. Om 3 veckor ska regeringen släppa fram stora evenemang där tusentals människor kan ses. Gör knappast någon skillnad att Webhallen kör ett event enligt restriktionerna som redan finns nu.

Permalänk

Målet är ett 3070, men skulle det vara slut duger ett 3070 Ti eller ett 3060 Ti för min del.

Försöker dyka upp någon timme innan.

Undrar dock vilka kort som kommer gå åt snabbas? 3060-korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Känns ju som ett sjusärdeles oansvarigt initiativ lagom till att coronasmittan börjat öka igen.

ja haha, vafan tänkte wehballen egentligen? wtf!

on topic: minns att jag köade 2005 vid nyöppnad butik på sveavägen, det blev en all nighter och på morgonen kom det massa folk som sett annonsen i metro men vi som redan satt där hade fått infon via intern källa.

blev en 1tb hårdisk usb för 500 spänn eller vad erbjudandet var, minns inte riktigt men det var bra pris då iallafall. jag var ung och fattig, nu är jag gammal och rik så blir inge köande för mig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dakke:

ja haha, vafan tänkte wehballen egentligen? wtf!

De tänkte nog förmodligen att vaccinationsgraden är hög, att det kan göras enligt FHMs rekommendationer.

Inga problem med det.

Permalänk
Medlem

De tänkte väl att regeringen inom några veckor öppnar upp hela samhället? Kasta skit på dem istället om ni inte håller med.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det går väl alldeles utmärkt att hålla avstånd även när man står i kö?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Betyder detta att WH redan har levererat alla bokningar av dessa kort?

Eller är det kunder som väntar på korten som nu får fortsätta vänta för att man vill köra ett event?

Jag berörs inte oavsett då jag hoppar över denna och eventuellt även nästa generation så länge som komponentbristen trycker upp priset och pandemin ligger som en våt filt över köpbegäret.

Permalänk
Avstängd

Så konserter med tusentals besökare är OK, men att köa utomhus utanför Webhallen är kaos?
Visst...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

2 butiker i sthlm och en i gbg. Så Malmö existerar alltså inte? Så otroligt tråkigt.

Permalänk
Skrivet av serdyllon:

Betyder detta att WH redan har levererat alla bokningar av dessa kort?

Eller är det kunder som väntar på korten som nu får fortsätta vänta för att man vill köra ett event?

Jag berörs inte oavsett då jag hoppar över denna och eventuellt även nästa generation så länge som komponentbristen trycker upp priset och pandemin ligger som en våt filt över köpbegäret.

"Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller."

Enligt deras Fb-post.

Permalänk
Medlem

Men nu får vi väl fokusera på topic ändå tycker jag

De har ju ändå skrivit att de ska hållas avstånd och finnas vakter på plats så de följs.

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Avstängd

Hoppas någon tar bild på kön som bildats precis innan öppning

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Det går väl alldeles utmärkt att hålla avstånd även när man står i kö?

Ja, det där kan vi ju...
https://studyinsweden.se/blogs/2016/01/15/public-transport-sw...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Känns ju som ett sjusärdeles oansvarigt initiativ lagom till att coronasmittan börjat öka igen.

Dödsfall och IVA-inlagda är jättelåga trots ökning av smittan. Vaccinet och att delta-varianten troligtvis är mindre dödlig gör att vi inte behöver restriktionerna längre. De enda som behöver oroa sig nämnvärt nu är ovaccinerade personer.

Regeringen lyfter till och med de flesta restriktioner i slutet av månaden. Så nä, det är inte alls oansvarigt.

Permalänk
Medlem

Man får inte köpa ett av dessa kort om man redan köpt ett rtx kort från dem, frågade supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Man får inte köpa ett av dessa kort om man redan köpt ett rtx kort från dem, frågade supporten.

Hur kollar de det? Måste man visa leg. för att köpa ett kort?
Och om man inte har något leg. och inte har köpt från Webhallen, blir man nekad då?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

"Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller."

Enligt deras Fb-post.

Jo, men det kändes inte särskilt sannolikt att så skulle vara fallet? Finns det verkligen 0 bokningar på samtliga dessa kort hos WH? Tycker mig läsa i var och varannan tråd att folk väntat ett år på sina bokningar och plötsligt dimper det ner ett par dussin kort hos WH som inte påverkar deras existerande förbokningar.

Jag vet inte, men med PS5-debaclet i färskt minne gör jag en annan tolkning.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte intresserad av något av vad de kampanjar ut denna gång men för eventuellt framtida tillfällen så önskar jag att de använder någon annan, eller åtminstone även andra, plattform för att marknadsföra det. Alla har inte facebook.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Lagerlöf:

Så konserter med tusentals besökare är OK, men att köa utomhus utanför Webhallen är kaos?
Visst...

Vilka konserter handlar tråden om?

Skrivet av dlq84:

Dödsfall och IVA-inlagda är jättelåga trots ökning av smittan. Vaccinet och att delta-varianten troligtvis är mindre dödlig gör att vi inte behöver restriktionerna längre. De enda som behöver oroa sig nämnvärt nu är ovaccinerade personer.

Regeringen lyfter till och med de flesta restriktioner i slutet av månaden. Så nä, det är inte alls oansvarigt.

Det kan inte vara så att det även är en aning oansvarigt att lyfta restriktioner (som folk nu inte följt, men i teorin...) mitt under ökande smitta?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Vilka konserter handlar tråden om?

Min poäng är att Webbhallen följer regeringens råd.

Och tycker man det är oansvarigt att ha köbildning utanför en butik antar jag ni (som kritiserar webbhallen) fört ett jävla liv om hur det sett ut utanför systemet senaste tiden. Eller beslutet om att inte jobba hemma fr o m oktober. Eller att konserter är OK.

Och ökad smittspridning ser jag inte som ett problem sålänge de som smittas inte behöver intensivvård eller avlider i stor utsträckning. Det verkar ju än så länge lugnt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Och ökad smittspridning ser jag inte som ett problem sålänge de som smittas inte behöver intensivvård eller avlider i stor utsträckning. Det verkar ju än så länge lugnt

Men det är okej att de avlider i liten utsträckning?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vilka konserter handlar tråden om?

Det kan inte vara så att det även är en aning oansvarigt att lyfta restriktioner (som folk nu inte följt, men i teorin...) mitt under ökande smitta?

Till och med när man vaccinerar sig står man i en likadan kö som webhallen kommer ställa upp för att köpa grafikkortet. Tycker du det är jobbigt så måste man nog inte gå. Men kolla med deras support om du kan stanna hemma.