Sony avtäcker remake av Star Wars: Knight of the Old Republic

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HandsomeT:

Ursäkta? Var såg du en känslomässig reaktion?

Börjar bli rätt så tröttsamt bara att extremister ska pervertera omtyckta och beprövade koncept. Listan är lång vid det här laget.

Dessa människor får tycka vad de vill men varför inte skapa något eget istället för att förvränga vad som redan finns?

Hur vet du att hon kommer förvränga detta som redan finns? Känns inte som du har någon grund för det du påstår i detta fallet. Därför är det en känslomässig reaktion, det grundar sig inte i den fakta vi har just nu anser jag.

Du antar att det kommer att ske bara. Vilket det inte lär göra. Men vi får väl återkomma hit vid release och se

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Folk som tycker att det är bra att underhållning skapas utifrån en woke checklista med representation, genusperspektiv och utmanande av könsroller istället för att utgå ifrån en bra och intressant story tycks sakna förmågan att diskutera utan ad-hominem argument, översittarattityd och härskartekniker.

Inget att bry sig om.

Jag glider helt klart många gånger över i översittarattityd, något som jag försöker arbeta med (med varierande resultat), för det gynnar ju direkt inte min sak när man som du gjorde ovan helt avfärdar allt jag säger med argumentet att jag inte säger det på rätt sätt.

Det är svårt att diskutera när man ofta står på så helt skilda sidor av en sak, och bägge sidor är helt övertygade om att man står på rätt sida, när sanningen förmodligen ligger någonstans i mitten där nästan ingen är villig att mötas.

Jag tycker själv att man absolut inte ska följa någon slags "woke checklista" som du kallar det, för det sätter lätt käppar i hjulet för kreativiteten, men det är å andra sidan heller inte bra när folk reagerar våldsamt negativt bara för att man t.ex. slänger in en transkaraktär, som om det vore någon slags livsfarlig handgranat eller skitig blöja.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Om du är rörmockare och sa att du älskar Last Jedi skulle jag inte bry mig mindre, du gör säkert ett väldigt bra jobb ändå. Skulle du lita på en musiker som tycker att Basshunter är den bästa musiken han hört? Hon är även gift med en producent på Bioware, tror det hjälpte henne minst lika mycket som hennes tidigare meriter(vilket är få). Om du tror att den här kommentaren är kvinnohat så kan jag passa på att kasta samma skit på Nicholas Cage, han skulle aldrig blivit känd om hans farbror inte var Francis Ford Coppola.

Har inga problem att lita på en musiker vars musiksmak är annorlunda än min egna, särskilt inte så länge denne släpper musik som uppskattas. Känns som att man begränsar sig själv om man följer ett synsätt som baseras på att misstänkliggöra personer med annan smak än en själv. Tycker för övrigt att vi lägger ner diskussionen då den spårat ur lite väl mycket nu, med sidospår om personens meriter, vem denne är gift med (vilket för övrigt är en före detta bioware producent, som jobbat för Respawn sedan 2018) samt insinuationer om kvinnohat i en könlös diskussion.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Jag glider helt klart många gånger över i översittarattityd, något som jag försöker arbeta med (med varierande resultat), för det gynnar ju direkt inte min sak när man som du gjorde ovan helt avfärdar allt jag säger med argumentet att jag inte säger det på rätt sätt.

Det är svårt att diskutera när man ofta står på så helt skilda sidor av en sak, och bägge sidor är helt övertygade om att man står på rätt sida, när sanningen förmodligen ligger någonstans i mitten där nästan ingen är villig att mötas.

Jag tycker själv att man absolut inte ska följa någon slags "woke checklista" som du kallar det, för det sätter lätt käppar i hjulet för kreativiteten, men det är å andra sidan heller inte bra när folk reagerar våldsamt negativt bara för att man t.ex. slänger in en transkaraktär, som om det vore någon slags livsfarlig handgranat eller skitig blöja.

Star Wars utspelar sig i "a long time ago in a galaxy far far away". Vet inte riktigt varför det måste innehålla identitetspolitik från 2000-talet. Blir ju bara konstigt och smörja av allt.

Sedan Disney köpte varumärket så har dom producerat några minuter bra Star Wars (i slutet av ma'amdalorian säsong 2). Det är något av en bedrift.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av HandsomeT:

Folk som tycker att det är bra att underhållning skapas utifrån en woke checklista med representation, genusperspektiv och utmanande av könsroller istället för att utgå ifrån en bra och intressant story tycks sakna förmågan att diskutera utan ad-hominem argument, översittarattityd och härskartekniker.

Inget att bry sig om.

Jag spelade som kvinna i Kotor 1, var absolut inget vekt över henne.
MP:s politisering av kulturen förskräcker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig provat ursprungsspelet, men en remake kanske jag kan tänka mig testa.

Permalänk
Medlem

Hoppas allt blir bra i slutändan

Permalänk
Medlem

Det är ju tur att vi har Internet nuförtiden så att vi inte råkar missa att vara arga på något.

Permalänk
Hjälpsam

Verkar onekligen lite oroande, jag lämnar dock frågan öppen, hoppas på det bästa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Originalet var det bästa Star Wars spel som någonsin har skapats, så please do not fuck this up!

Permalänk
Medlem

2:an var min favorit ändå. Nåja, några hundra lappar kommer man spara nu...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Tydligen inte många nog då, om det nu är så vanligt. Vad som produceras är vad som säljer, så enkelt är det. Ligger inget politiskt bakom det, bara gammal hederlig girighet.

Permalänk
Moderator, Testpilot

Nu räcker det!

Denna tråden handlar om KOTOR Remake, inte identitetspolitik, huruvida kvinnor får lov till att vara starka eller inte, spekulationer kring woke-kultur samt politik rent allmänt. Vi har varit tydliga, politikdiskussioner vill vi inte ha på Sweclockers och denna tråden är ett stående prejudikat för denna regel.

Enda och sista varningen, nästa överträdelse får foten.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ja lirade det en del under 2000 talet men då ja envisades med att spela på högsta svårighetsgraden så kom ja endast till andra planeten innan ja tappade intresset.
Måste klara det nån dag…..

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Egentligen är jag grymt sugen, ett av de bästa spelen jag spelat i en uppdaterad version! Ja tack!
Dock är mitt förtroende för Disneys förmåga att göra någonting bra med SW inte så där superhögt......egentligen superlågt när jag tänker på saken.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Egentligen är jag grymt sugen, ett av de bästa spelen jag spelat i en uppdaterad version! Ja tack!
Dock är mitt förtroende för Disneys förmåga att göra någonting bra med SW inte så där superhögt......egentligen superlågt när jag tänker på saken.....

Problemet är att det är ”re-make”. De behövde bara förnya spelmotorn&grafiken som Maffia 1. Nu kommer de förstöra ettan… 🥺

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Yasko:

Problemet är att det är ”re-make”. De behövde bara förnya spelmotorn&grafiken som Maffia 1. Nu kommer de förstöra ettan… 🥺

en Remake behöver inte betyda att allt kommer ändras. Det kan betyda att dom byter ut spelmotorn mot en modern som då också hottar upp grafiken. Sen är det inte omöjligt att dom lägger till några andra saker som fler vapen, armors, områden eller karaktärer.
Bara det inte blir som FFVII Remake tror jag det kan bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

en Remake behöver inte betyda att allt kommer ändras. Det kan betyda att dom byter ut spelmotorn mot en modern som då också hottar upp grafiken. Sen är det inte omöjligt att dom lägger till några andra saker som fler vapen, armors, områden eller karaktärer.
Bara det inte blir som FFVII Remake tror jag det kan bli bra.

Var inte FFVII hyllad som remake?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Var inte FFVII hyllad som remake?

Väldigt blandade åsikter där ute om remaken.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av ronz:

Var inte FFVII hyllad som remake?

Den är inte usel, men absurt långdragen. Hela delen som man spelar nu i Remake'en är ju bara början av originalspelet, det gillar jag inte lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

en Remake behöver inte betyda att allt kommer ändras. Det kan betyda att dom byter ut spelmotorn mot en modern som då också hottar upp grafiken. Sen är det inte omöjligt att dom lägger till några andra saker som fler vapen, armors, områden eller karaktärer.
Bara det inte blir som FFVII Remake tror jag det kan bli bra.

Jag hoppas att det blir som du skriver men att de anställt "writers" etc. bådar inte gått. Låt oss vara ärliga, hade denna generation av writers etc. varit bra/talangfulla/kreativa så hade företagen inte hållit på med att boota eller göra om allt som är gammalt...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Yasko:

Jag hoppas att det blir som du skriver men att de anställt "writers" etc. bådar inte gått. Låt oss vara ärliga, hade denna generation av writers etc. varit bra/talangfulla/kreativa så hade företagen inte hållit på med att boota eller göra om allt som är gammalt...

Det faktum att man rebootar och gör remakes tror jag snarare har att göra med att det är ett finansiellt säkert kort. Jag faller själv lätt i fällan av "nostalgi" bara för nostalgins skull. Beställde nyligen ett brädspel baserat på He-Man. Senare ställde jag mig frågan varför egentligen och hade det inte var He-Man utan något annat skrivet precis likadant så hade jag inte köpt det tror jag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Och där var utvecklingen av spelet satt på paus...
https://www.breakit.se/artikel/33823/kallor-bakslag-for-embra...

"Bakgrunden till nedläggningen ska vara att för mycket tid och pengar lagts ned på spelets demo, vilket gjort att projektets tilltänkta plan inte längre blev hållbar att genomföra.

Samtidigt ska ledande personer inom Aspyr, enligt Bloomberg News, ha hållit flera möten under juli där de diskuterade spelets framtid och förklarade för de anställda att företaget skulle behöva söka efter fler kontraktsarbetare för att kunna fortsätta."

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Uppdatering av ovanstående. Embracer, Sony och Disney är alla missnöjda med Aspyr som utvecklarstudio och kommer att flytta projektet till en annan Embracer-ägd studio: Saber Interactive.

https://www.di.se/digital/bakslag-for-embracer-tvingas-flytta...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO