Permalänk

Life is strange 3

efter en lång tid utav svidande väntan, så har man nu äntligen köpt och börjat spela spelet.
jag trodde de skulle följa i samma spår som life is strange 2, men jag blev mycket positivt överraskad, samma härliga atmosfäriska känsla som vi minns från life is strange och before the storm. jag har nyss börjat spelet så jag vet inte hur det hela är längre fram, men utav det lilla jag upplevt hittills, så har jag mycket goda tankar om spelet.

INGA SPOILERS

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Samsung Sverige

Gud jag hade glömt bort att detta skulle släppas Blir ett köp på direkten. Jag tackar för påminnelsen!

Ettan var ju fruktansvärt bra så dethär kan inte bli fel, eller?:D

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Gud jag hade glömt bort att detta skulle släppas Blir ett köp på direkten. Jag tackar för påminnelsen!

Ettan var ju fruktansvärt bra så dethär kan inte bli fel, eller?:D

//Pontus

jag har nu spelat i drygt 1 timme sammanlagt och jag njuter som bara den.
än så länge så har det inte kommit upp i samma klass som before the storm och life is strange, men håller det i sig så här, så kan det mycket väl hamna där :). spelen har dock en sak gemensamt, och det är att dontnod ännu en gång har lyckats fånga och få till den där mysiga och härliga atmosfäriska känslan igen, som typ life is strange 2 saknade.
men spela på du och se vad du tycker, vore trevligt att surra lite om hur man upplevde spelet senare, men inga spoilers som sagt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ettan var ju fruktansvärt bra så dethär kan inte bli fel, eller?:D

Det är olika utvecklare. Dontnod utvecklade Life is Strange 1, 2 och Captain Spirit.

Life is Strange: True Colors utvecklas av Deck Nine, vilka även utvecklade Life is Strange: Before the Storm.

Jag tyckte ettan var riktigt bra, men gav nog inte Life is Strange 2 någon ordentlig chans. Det borde jag göra någon dag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det är olika utvecklare. Dontnod utvecklade Life is Strange 1, 2 och Captain Spirit.

Life is Strange: True Colors utvecklas av Deck Nine, vilka även utvecklade Life is Strange: Before the Storm.

Jag tyckte ettan var riktigt bra, men gav nog inte Life is Strange 2 någon ordentlig chans. Det borde jag göra någon dag.

just ja, det har du helt rätt i, att det inte är samma utvecklare.
alltså, min personliga åsikt, orkar du att vada dig igenom en massa PK, så bör du nog spela life is strange 2 om du nu gillar life is strange spelen, men om inte, skippa det, spela istället 3:an, betydligt bättre(ja som det verkar iaf).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

damn you deck nine, you did it again, några tårar kunde man inte hålla tillbaks, jaja, resan fortsätter.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

7/10
Håller inte riktigt måttet, 60 eur för 16 timmars gameplay?
Fin musik och grafik
Storyn OK.

Tack o hej!

Permalänk

SPOILERS!!!!!!
LÄS INTE LÄNGRE ÄN DETTA INLÄGGET OM DU HÅLLER PÅ ATT SPELA SPELET ELLER TÄNKER GÖRA DET!!!!!!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemani:

SPOILERS!!!!!!
LÄS INTE LÄNGRE ÄN DETTA INLÄGGET OM DU HÅLLER PÅ ATT SPELA SPELET ELLER TÄNKER GÖRA DET!!!!!!

Använd spoilertagg om det ska spoilas. Spelet har ju precis lanserats trots allt.

["spoiler] och avsluta med ["/spoiler]

. Ta bort " för att få fungerande tagg.

Permalänk
Inaktiv

Väntar med köp. Gillas att spelet släpps komplett och inte i det dryga episodformatet. Gillade inte 2an men älskade 1an och Before the Storm. Inväntar Game Pass släpp eller rea, har varken tid just nu eller känner för att betala 60 euro för detta. Bra att spelet lanserats iallafall.

Permalänk

klarade nyss ut spelet.
spelet är fint, spelet är mysigt, spelet har sina draman, tvister, humor, charm och sina mörka sidor, precis det man förväntar sig utav ett life is strange spel, men det når inte riktigt ända fram till mållinjen, dvs att hamna i samma klass som life is strange och before the storm.
spelet är absolut bra, ingen tvekan om det och jag älskade att man kunde få integrera med karaktärerna lite mer på djupet.

jag har lärt mig från tidigare life is strange spel att det alltid har en chockerande tvist i sig och jag satt bara och väntade på den. det jag minns från life is strange och psykopaten mr jefferson är att folk som är trevlig mot dig kan bära på en mörk sida. först misstänkte jag Ryan, han är ju en trevlig snäll laid back karaktär, precis som mr jefferson, men de misstankarna dog ut då det var nåt med Jed som verkade lite lurt och jag hade helt rätt. Diane visste jag hela tiden att det var nå lurt med, men Jed var lite svårare att ringa in.

finns säkert miljoner till saker att nämna, men måste samla tankarna lite.
jag valde iaf att stanna i haven och Steph blev givetvis min flickvän

Dold text

har fått en recension redan, men vad tyckte ni resten?

Använd [spoiler][/spoiler] nästa gång! /Vzano, Mod
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Väntar med köp. Gillas att spelet släpps komplett och inte i det dryga episodformatet. Gillade inte 2an men älskade 1an och Before the Storm. Inväntar Game Pass släpp eller rea, har varken tid just nu eller känner för att betala 60 euro för detta. Bra att spelet lanserats iallafall.

det gör du rätt i, 60 euro kändes lite väl styvt, eller tja, jag älskar life is strange och jag har väntat ett tag på detta, så för mig kvittade det, men förstår att 60 euro är lite mycket för ett sådant spel.
gillade inte heller 2:an, men jag kan lugnt säga att life is strange 3 är betydligt mycket bättre än 2:an, har man spelat 2:an så känns 3:an som en skön nypa frisk luft. så jag tycker absolut att du ska skaffa när det blir rea.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Använd spoilertagg om det ska spoilas. Spelet har ju precis lanserats trots allt.

["spoiler] och avsluta med ["/spoiler]

. Ta bort " för att få fungerande tagg.

tack, det ska läggas på minnet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Samsung Sverige

Denna omgång satt jag och spelade igenom spelet med andra genom discord's screenshare. Det var lite unikt och samtidigt riktigt mysigt att spela tillsammans.

Ivartfall så var spelet lika mysigt som man alltid kan förvänta sig av ett Life Is Strange lir. Men precis som du @mangemani så anade jag rätt snabbt vem som var elak så när spelet eskalerade var jag inte alls så förvånad som jag kanske hade vart om det var en lite hårdare twist.'

Och jodå, visst blev Steph flickvännen. Men vi valde istället att resa bort.

Dold text

3.5/5 Biltema Körvar, priset drar ner betyget tillsammans med den korta speltiden.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemani:

det gör du rätt i, 60 euro kändes lite väl styvt, eller tja, jag älskar life is strange och jag har väntat ett tag på detta, så för mig kvittade det, men förstår att 60 euro är lite mycket för ett sådant spel.
gillade inte heller 2:an, men jag kan lugnt säga att life is strange 3 är betydligt mycket bättre än 2:an, har man spelat 2:an så känns 3:an som en skön nypa frisk luft. så jag tycker absolut att du ska skaffa när det blir rea.

Låter vettigt! Räknar halvt med att vi ser en prissänkning nästa rea, borde vara en runt halloween förmodar jag. Kommer skaffa senast när jag fått hem min Steam Deck. Väntar gärna lite men vill inte vänta för länge. Spelade Life is Strange ett tag efter sista episoden släpptes och ångrade omedelbart att jag inte börjat tidigare.

Hade jag gillat 2an bättre hade jag köpt vid lanseringen.

Skrivet av mangemani:

tack, det ska läggas på minnet.

Tack! När det inte gått en vecka känns det för tidigt, speciellt när även tråden är ganska ny.

Har skapat en tråd i feedback om att de behöver lägga till en knapp. Jättebra funktion men de har alltid varit så emot att faktiskt göra den enklare att använda. De har ju till och med lagt till strike/överstryken text ["s].

Permalänk

kom och tänka på en sak, i slutet utav spelet, efter alex hade konfronterat Jed och spelet började att summera sig själv, vad hände med Ryan? på det sista mötet så bad han alex om ursäkt, men efter det så såg man inte till honom, inte i slut scenen eller innan, vad hände med han egentligen? vad missade jag? först var han stephs och alex bästa vän och sen bara försvann han. blev han så knäckt över vad hans pappa hade gjort så han flyttade eller nått?

Dold text
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer