Permalänk
Medlem

Tyst mus & tgnbord

Sitter just nu med ett Vortex Tab med bruna brytare och en G305 mus och även om jag är väldigt nöjd med dom så skulle jag behöva något tystare när jag knackar kod på kvällar och nätter så jag inte väcker familjen och eventuellt grannarna också.
Är medveten om att Logitech har en serie tysta prylar och har sneglat lite på MK295 (är inte sugen på att kasta för höga summor här).

Min fråga är hursomhaver om nån har koll på andra tysta möss och tangentbord? Det får gärna vara trådlöst och jag har inget emot plattare laptopliknande tangentbord. Fritt scrollhjul liknande MX mössen vore toppen.

Permalänk
Medlem

På jobbet kör jag ett Lenovo Thinkpad-tangentbord och tycker det fungerar utmärkt (jobbar som utvecklare så jag skriver ganska mycket på en dag). Det har alla tangenter jag behöver (Home/End, Page Up/Down, F1-F12), och tack vare att det är så kompakt hamnar också musen i en väldigt bekväm vinkel. Har inte upplevt att det är särskilt högljutt, det är vad jag vet i princip samma tangentbord som sitter i en modern bärbar Thinkpad. Det ska också finnas en variant med Bluetooth, men den verkar vara svår att få tag i.
Dock vet jag inte om du behöver en numpad, i så fall kanske det inte passar. Det går ju förvisso att köpa en separat, men då är det nog bättre att leta efter ett annat tangentbord.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92: