USB C hub/docka med HDMI/Ethernet utan laddning?

Permalänk
Medlem

USB C hub/docka med HDMI/Ethernet utan laddning?

Funderar på att skaffa en usb c hub/docka med hdmi och ethernet. Dock vill jag inte behöva koppla in min laddare via denna utan direkt i dator (då min laptop inte får tillräckligt med kräm annars).
Misstänker att det kanske inte går att driva en docka/hub som både har ethernet och hdmi utan någon sorts extern strömkälla men jag kanske har fel? Har kollat på några portabla varianter från Anker, Belkin och Deltaco då dessa ligger bekvämt i pris (under tusenlappen).

Det jag behöver kortfattat är en hub/docka som kopplas via USB C till datorn. Det ska finnas ethernet och HDMI (ska klara 1440p i 60hz) och 2 USB A portar. Jag behöver ingen power passthrough då jag vill koppla laddaren direkt till datorn (det står och faller inte med om det finns bara det inte krävs).

Nån som har erfarenhet av detta?

Permalänk
Medlem

Med så få portar behöver du ju inte direkt en stor dockningsstation utan bara en liten dongel? Precis vilken som helst (med de fysiska portarna du önskar förstås) bör fungera utmärkt utan extern ström.

Extra ström lär inte behövas förrän du kommer upp i större storlek på dockningsstation som kanske innehåller DisplayLink eller liknande för att kunna tillhandahålla fler skärmportar. Men då har de nog ett helt eget nätagg (inbyggt eller externt) snarare än använder datorns laddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Med så få portar behöver du ju inte direkt en stor dockningsstation utan bara en liten dongel? Precis vilken som helst (med de fysiska portarna du önskar förstås) bör fungera utmärkt utan extern ström.

Extra ström lär inte behövas förrän du kommer upp i större storlek på dockningsstation som kanske innehåller DisplayLink eller liknande för att kunna tillhandahålla fler skärmportar. Men då har de nog ett helt eget nätagg (inbyggt eller externt) snarare än använder datorns laddare.

Ah toppentack! Ja men precis, dongel är väl det jag är ute efter. Då ska jag ta och beställa en med de portar jag behöver!