Dreamhack Winter 2021 slår upp portarna – inför vaccinationskrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon som varit på ett forum så länge borde ha lite bättre koll på reglerna, kan man tycka.

Det känns som att folk missförstår mig vad jag än skriver här.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Men angående att exempelvis rökare borde nekas (eller snarare tvingas bekosta) sjukvård (för rökningsrelaterade skador) så har iaf jag ofta hört det argumentet.
Eller t.ex. bergsklättrare eller andra människor som medvetet utsätter sig för risk för kroppsskador för nöjes skull etc.
Så att det argumentet inte existerar förutom för Covid tycker jag inte riktigt stämmer.

Fast man kan lätt argumentera att de högre skatterna på tobak just är ett sätt att bekosta den extra belastningen på sjukvården, och samhället i övrigt.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarg:

Fast man kan lätt argumentera att de högre skatterna på tobak just är ett sätt att bekosta den extra belastningen på sjukvården, och samhället i övrigt.

Är helt övertygad om att om tobak uppfanns 2021. Så hade det med största sannolikhet inte blivit godkänd. Då det bokstavligen är gift på pinne liksom.

DH gör det här bra och rekommenderade en kollega att låta sina söner åka på det. En som är fruktansvärd spruträdd tänker ta sprutan bara för att kunna gå på DH. Bara det är en bedrift!

Stavfel!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Såg att du fått svar men hakar på nekrotråden. 😄Ja tyvärr så blir folk av hela sin set up ibland. En kille som satt i samma gång som mig men på min ryggsida och längre bort blev av med rubbet när han var och åt.

Jädrar.. Att folk ens vågar ställa sig och montera ner en hel setup. Känns som risken att åka dit borde vara ganska stor?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jumpcut:

Jädrar.. Att folk ens vågar ställa sig och montera ner en hel setup. Känns som risken att åka dit borde vara ganska stor?

Det är inte så svårt som man tror. Det viktigaste när man går på LAN är att snacka med bordsgrannarna. Säga hej och att vi alla håller kolla på varandras setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Det är inte så svårt som man tror. Det viktigaste när man går på LAN är att snacka med bordsgrannarna. Säga hej och att vi alla håller kolla på varandras setup.

Hajar. På den tiden jag åkte var vi alltid 4-5 stycken som åkte tillsammans och satt tillsammans. Så vi hade benkoll på varandras grejer.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jädrar.. Att folk ens vågar ställa sig och montera ner en hel setup. Känns som risken att åka dit borde vara ganska stor?

När man väl skruvat loss grejerna så reagerar ingen på att någon bär runt på en dator. Tyvärr.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrik-W:

När man väl skruvat loss grejerna så reagerar ingen på att någon bär runt på en dator. Tyvärr.

En billig försäkring är någon form av vajer och lås. Förhoppningsvis reagerar nån när grejerna sitter fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

En billig försäkring är någon form av vajer och lås. Förhoppningsvis reagerar nån när grejerna sitter fast.

Helt rätt. Vi tog det ett steg längre och byggde lådor för att låsa in grejerna: https://www.sweclockers.com/galleri/13567-multifunktions-drea...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Trist att Sweclockers har börjat med censur också 😔

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Robbo:

Trist att Sweclockers har börjat med censur också 😔

Vi har hållit på med "censur" rätt länge. Kallas att moderera forumet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon333222:

Redan innan vaccinet kom så tänkte jag på de som drabbats av biverkningar/narkolepsi av pandemrix. Staten borde kliva in och ge en livslön.
Säg 30 miljoner till de drabbade. Där har man inte tänkt efter. Får du biverkning och dör av vaccinet så betalas en ersättning ut. Svårare än så är det inte.

Skall staten ge en livslön, även till de som får permanenta skador av Covid 19 också?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Redan innan vaccinet kom så tänkte jag på de som drabbats av biverkningar/narkolepsi av pandemrix. Staten borde kliva in och ge en livslön.
Säg 30 miljoner till de drabbade. Där har man inte tänkt efter. Får du biverkning och dör av vaccinet så betalas en ersättning ut. Svårare än så är det inte.

Tanken är väl redan att man ska göra det i sjukförsäkringen? Sedan att Försäkringskassan inte funkar så bra i alla lägen är ju en annan grej som man kan diskutera på Flashback och Facebook.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Tanken är väl redan att man ska göra det i sjukförsäkringen? Sedan att Försäkringskassan inte funkar så bra i alla lägen är ju en annan grej som man kan diskutera på Flashback och Facebook.

Grundscenariot är att Läkemedelsförsäkringen ska betala en s.k livränta för att täcka upp en förmodad inkomstförlust.
https://www.lff.se/pandemrix-och-narkolepsi-uppdatering-15/

Samma sak gäller förstås covidvaccinen och staten beslutade om jag minns rätt även kring vissa garantier om medlen inte skulle räcka och/eller om det skulle förekomma skador från vaccin där bolagen inte är med i LFF.