Arctic bjussar på monteringskit till LGA 1700

Permalänk
Melding Plague

Arctic bjussar på monteringskit till LGA 1700

Den schweiziska tillverkarens processorkylare blir kompatibla med Intels kommande processorfamilj "Alder Lake" senare i höst.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

6 dollar hantering...alltså man kan köpa noctuas am4 på Inet för 129kr. Man är inte långt ifrån då, och snackar man 60vs 120 för att veta hur snabb Inet är på leverans ja då är det nästan värt att beställa från Inet. Arctic kanske är smarta och säljer den i butik också.
Själva kostnaden är ju inte det jobbiga, de jobbiga är att hantera den kostnaden direkt mot något utländskt bolag .
Ni som beställt kit från noctua var det någon hanteringsavgift då?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

6 dollar hantering...alltså man kan köpa noctuas am4 på Inet för 129kr. Man är inte långt ifrån då, och snackar man 60vs 120 för att veta hur snabb Inet är på leverans ja då är det nästan värt att beställa från Inet. Arctic kanske är smarta och säljer den i butik också.
Själva kostnaden är ju inte det jobbiga, de jobbiga är att hantera den kostnaden direkt mot något utländskt bolag .
Ni som beställt kit från noctua var det någon hanteringsavgift då?

Jag "beställde" ett kit från Noctua för AM4 till min förra CPU-kylare och det var ingen avgift alls. Bara att skicka kvitto på kylaren och antingen Mobo eller CPU. Det var dock ganska lång leverans. Kommer inte ihåg exakt hur lång leveranstid men kanske 2 veckor?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Moderator
Testpilot

Detta är bra för oss konsumenter tycker jag, sen kan man förstå att de kanske inte alltid kan betala svindyra fraktavgifter också, det är ju en rejäl kostnad potentiellt för good will.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag fick ett gratis monteringskit (fri frakt) utskickat av Phanteks till AM4 och det enda jag behövde göra var att skicka bild på kvittot för moderkortet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.