Har du köpt, eller ska du köpa någon av IPhone 13 modellerna?

Permalänk
Medlem

Har du köpt, eller ska du köpa någon av IPhone 13 modellerna?

Som rubriken lyder!

Förköpet öppnade idag klockan 14.00 av nya iPhone 13 modellerna. Har du förköpt någon av modellerna eller hade du tänkt att köpa senare?
Du kanske till och med hoppar över denna generationen?

Vilken av modellerna kommer du sikta på i så fall?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Farsan har blivit sugen på Mini:n. Han har letat efter en OK liten mobil ganska länge, och Android verkar inte vilja leverera längre. Tidigare har han varit väldigt anti-Apple, men den lilla formfaktorn verkar vinna.

Permalänk
Medlem

Nope. Köpte en 12 Pro Max förra året och är fortfarande väldigt nöjd med den, har verkligen ingenting att klaga på.
Enda roliga jag ser med 13 (Pro Max) är 120 Hz skärm men man har ju varit utan 120 Hz på iPhone så länge nu så det känns som att det är för sent ändå.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tänkte nog köpa en av dom och iaf ge Apple chansen igen, lite trött på Samsung och Android. Men funderar på om det är självklart att som alltid köpa den största varianten, testade 12 Pro Max ett tag men tyckte faktiskt den var lite för stor och klumpig. Apple är som jag förstått det fortfarande rätt dåliga på att nyttja den större skärmen, typ för fler ikoner osv, rätt?

Skulle knappast uppgraderat från en 12a dock.

Permalänk
Medlem

Jag hoppar över alla generationer. Så jag ska inte köpa en 13.

Permalänk
Medlem

Planen är att köpa en av iPhone 13 modellerna men är så jävla svårt att välja. Väldigt sugen på vanliga Pro modellen (120hz ja tack!) men priset är ju inte direkt lågt. Tog en titt på Mini idag irl och känns lite liten när man just nu sitter med en OnePlus 7 Pro men lite bättre pris där.

Tror jag tänker vänta på recensionerna kommer upp så man för höra ifall det finns något dumt med Pro:n, är det inte något knas så kommer det nog bli en sådan till slut.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tänkte nog köpa en av dom och iaf ge Apple chansen igen, lite trött på Samsung och Android. Men funderar på om det är självklart att som alltid köpa den största varianten, testade 12 Pro Max ett tag men tyckte faktiskt den var lite för stor och klumpig. Apple är som jag förstått det fortfarande rätt dåliga på att nyttja den större skärmen, typ för fler ikoner osv, rätt?

Skulle knappast uppgraderat från en 12a dock.

Det är en sund reflektion. Här kommer mitt tycke och reflektion, förra året föll valet att gå till iPhone igen efter flera år med android. Och med det så vart de det fläskigaste, alltså 12 pro Max.

Idag beställde jag en iPhone 13 pro, jag inser efter ett år att pro Max blir klumpig, den är svår att hålla med en hand, då ja har normalstora händer, det kan vara rätt irriterande ibland, så jag klämde på 12 pro i affären för Att känns hur det känns, då det är samma chassi och storlek på 12 och 13 pro.
Därav beställde jag en 13 pro idag och valde bort Max modellen.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv

Jag är på jakt efter ny mobil och har flera gånger funderat på just iPhone. Men produkten är för låst för min smak.

Hade de kunnat ge fullskaligt OS X-desktop om man dockar mobilen till en skärm hade jag nog inte ens tvekat, förutsatt att det fungerat bra. 2-in-1 på ett intressantare vis typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

förra året föll valet att gå till iPhone igen efter flera år med android. Och med det så vart de det fläskigaste, alltså 12 pro Max.

Idag beställde jag en iPhone 13 pro

För en person som tycker det låter helt vansinnigt att lägga 12k+ per år på en telefon så är jag rätt nyfiken på hur du motiverar det valet för dig själv? Jag vet att andrahandsvärdet är någorlunda bra, men hur mycket av ursprungspriset förväntar du dig kunna få tillbaka?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa en iPhone 13, jag har bara inte bestämt mig för vilken än. Precis som twit skriver så är det ju egentligen helt vansinnigt att lägga över 12k på en telefon, likaså 10k som en vanlig iPhone 13 kostar. Men jag har tröttnat en hel del på android och gillar Apples tänk vad gäller spårningsbegränsning.
Apple är ju sjukt duktiga på att lägga telefonerna så nära varandra som det går, så att man gärna stegar upp mer steg än man egentligen vill prismässigt, då det inte är så stor skillnad mellan en vanlig iPhone kontra en Pro-modell i det stora hela.

Det som är mest intressant med en Pro är väl upp till 120Hz på skärmen, men kan inte riktigt bestämma mig om jag är i behov av det. Jag har det inte på min android idag. Jag spelar noll antal spel. Lite mer smooth gränssnitt lär det ju bli, men är det värt typ 2,5k...
Jag siktar på en modell med 256gb lagring, då 128 känns lite idag.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Blev en 13 Pro. Uppgraderar från en 11 jag haft i två år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

För en person som tycker det låter helt vansinnigt att lägga 12k+ per år på en telefon så är jag rätt nyfiken på hur du motiverar det valet för dig själv? Jag vet att andrahandsvärdet är någorlunda bra, men hur mycket av ursprungspriset förväntar du dig kunna få tillbaka?

En iPhone 12 pro max får du mellan 8-9 tusen för på typ swappie, och det går uppenbarligen att få mer (eftersom billigast på swappie går för nästan 11 tusen).

Permalänk
Medlem

Jag ska beställa en iPhone 13 Pro. Efter 10+ år med Android och nu senast Pixel 4a är jag som tekniknörd sugen på något annat.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Blir en uppgradering från iPhone 8 till iPhone 13 pro. Även om skillnaden från förra årets modell inte är jättestor kommer skillnaden för mig vara enorm

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Inte när jag redan sitter på en vanlig 11:a.
Tidigast nästa år är tanken att jag ska uppdatera, helst om 2.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har vanliga 12an så skippar denna generation. Det blir dock troligen en 14 Pro Max nästa år.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt..., men det blev en 13pro i Sierra Blue, min 12:a får gå vidare till annan familjemedlem. (=delad glädje )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag har en 11 pro 256 gb och det blir inte något köp för mig. Riktar in mig på iphone 14.

Skrivet av twit:

För en person som tycker det låter helt vansinnigt att lägga 12k+ per år på en telefon så är jag rätt nyfiken på hur du motiverar det valet för dig själv? Jag vet att andrahandsvärdet är någorlunda bra, men hur mycket av ursprungspriset förväntar du dig kunna få tillbaka?

Det är inte så dyrt om man tar hänsyn till hur många enheter en telefon ersätter samt hur mycket man använder den. För mig har den ersatt mp3-spelare, kompaktkamera, ipad och säkert en rad enheter till.

Jag har köpt produkter för tusentals kronlr jag bara använt några få timmar. Det är betydligt värre köp än en iphone som jag använder till typ allt.

Permalänk
Medlem

Hade egentligen tänkt uppgradera till en 13 men det tar emot något fruktansvärt att köpa en enhet utan usb-c idag. Det känns lite fånigt men samtidigt så har alla andra enheter jag laddar frekvent (ipad och hörlurar) usb-c och att tvingas fortsätta med två laddkablar i ytterligare 5-8 år är inget jag vill.

Å andra sidan blir säkert nästa mobil portlös om vi ska tänka stereotypt mot Apple.

Min 6S får troligtvis fortsätta ett år till med andra ord. Jag har beställt ett nytt batteri för den som är nu är fullkomligt värdelöst.

Ganska imponerande ändå att en så gammal mobil som 6S fortfarande är användbar, den ska ju till och med få nästa os :).

Permalänk
Konsolgrävare

Blev ett köp av en Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB Graphite.

120hz gjorde så man vågade byta till iOS. Första iPhonen för mig, riktigt nyfiken 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Blev en iPhone 13 Pro, 256Gb, Grafit. Comviq hade riktigt bra pris på den om man kör på deras abonnemang vilket jag gärna gör.
Då landar mobilen på 11280:-. Hittar inte pro:n på 256Gb billigare någon annanstans.
Tänkte först ta en vanlig, men 120Hz lockade lite för mycket..
Synd dock att den inte har usb-c. Varför går dom inte över rill usb-c? Dom har ju gjort det på ipadarna?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Beställde en 13 PRO exakt kl 14.00 i fredags. Byter alltid mobil vartannat år. Har en vanlig 11 nu, som jag har vart jättenöjd med. Hade egentligen tänkt köpa en vanlig 13, men 120hz truemotion och lite högre ljusstyrka gjorde mig intresserad av PRO istället.

Permalänk
Avstängd

Nej, har inte haft Apple o ser inte behovet att byta bort mi10t pro än. Kikar in nästa års black friday erbjudanden.
Det senaste är sällan värt priset.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Konsolgrävare

Lite grejer kom idag, hjälpte ju inte alls hypen på att få luren 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Lite grejer kom idag, hjälpte ju inte alls hypen på att få luren 😆
https://i.imgur.com/cuRLRqh_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Snyggt! är det Midnight case :)?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av sINsen:

Snyggt! är det Midnight case :)?

Läderskalet Sequoiagrön från Apple

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Läderskalet Sequoiagrön från Apple

åh snyggt! jag har beställt ett likadant till min 13 pro

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av sINsen:

åh snyggt! jag har beställt ett likadant till min 13 pro

Håller tummarna att man får sin lur vid release!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag funderade tidigare på att köpa iPhone 13 Mini men har bestämt mig nu för att vänta. Har iPhone 12 Mini nu och tycker inte det är värt uppgradera än. Främsta skälet till att jag först ville uppgradera var för att batteritiden är så dålig på min nuvarande, men batteriet var ju inte supermkt bättre på den nya (var väl 1.5 timmar längre?).

Om ett år kommer jag nog köpa 13 Mini då det ryktas om att det är den sista mini-modellen de släpper.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Håller tummarna att man får sin lur vid release!

Japp, jag gick ifrån PRO Max nu o går för en PRO bara då ja tycker maxen är för stor, och jag kollar sällan videos osv på telefonen, det är mest slösurfande som på SweC och andra sociala medier, behöver inte en Max för de, så ja tror ja kommer att bli nöjd! Jag tog en Sierra blue, vad blev de för dig?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7