Skapa backup på låst iPhone?

Permalänk
Medlem

Skapa backup på låst iPhone?

Hej!

Min kära farfar har skrivit till mig nyligen, och han har glömt sin kod till sin iPhone och i samband med det låst den då han skrev fel kod för många gånger. Det går att låsa upp den igen via iTunes men det är genom att fabriksåterställa telefonen.
Han har inte full backup via iCloud såvitt jag vet, vilket betyder att hans telefon skulle bli av med allt som är på den.
Går det att skapa en backup på telefonen i läget den är nu? Vad jag vet går det endast att göra om telefonen inte är låst, vilket den tyvärr är.
Någon som vet något jag missat eller har någon annan idé?
TIA

Permalänk

Jag vet att Apple är för snåla med det utrymme de ger en gratis i iCloud, men det är en så billig försäkring mot den här sortens problem. Nästa gång: betala för nödvändig plats i molnet. Börja på billigaste nivån så påminner telefonen om du behöver större utrymme. Min fru, min son och jag betalar som familj 30 spänn i månaden för vad vi behöver, så det är inte särskilt blodigt. Jag själv hade klarat mig på en tia i månaden.

Med det sagt: ta kontakt med Apples support och se om de har några tips för att lösa det akuta problemet.

Permalänk
Medlem

Det finns inget sätt att lösa det på själv, tyvärr.

Möjligtvis kan en fysisk Appleåterförsäljare (serviceverkstad?) hjälpa till, men det finns ingenting dy kan göra hemifrån förutom att fabrikåterställa mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkkkken:

Hej!

Min kära farfar har skrivit till mig nyligen, och han har glömt sin kod till sin iPhone och i samband med det låst den då han skrev fel kod för många gånger. Det går att låsa upp den igen via iTunes men det är genom att fabriksåterställa telefonen.
Han har inte full backup via iCloud såvitt jag vet, vilket betyder att hans telefon skulle bli av med allt som är på den.
Går det att skapa en backup på telefonen i läget den är nu? Vad jag vet går det endast att göra om telefonen inte är låst, vilket den tyvärr är.
Någon som vet något jag missat eller har någon annan idé?
TIA

Vad jag vet går det inte o lösa utan att återställa iPhone tyvärr

Permalänk
Medlem

Ta med den till någon Apple-butik där dom kanske kan hjälpa er

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ta med den till någon Apple-butik där dom kanske kan hjälpa er

Nej, ovan går inte. Butiken kommer lika lite runt detta som Apple själva.

En sista utväg innan återställning kan vara att dubbelkolla om det inte ligger någon backup någonstans i molnet eller på iTunes.

iCloud Backup brukar vara på automatiskt och de allra flesta som inte har massor av bilder etc brukar klara sig på standard 5GB. Kravet för automatiskt backup är att telefonen är på laddning och i viloläge samt ansluten till WiFi.

Kolla in denna:
https://support.apple.com/en-us/HT204215