Permalänk
Medlem

Vive Wireless strömkoppling?

Vet inte hur jag ska göra titeln tydligare tyvärr.

Det jag undrar är hur mycket ström wireless adaptern på huvudet drar. Ampere och Volt. Skulle jag kunna koppla den direkt till ett USB3 uttag med en kabel?

Låter självklart korkat att vilja ha sladd när man köpt wireless vr men mitt läge är ”speciellt”.

Datorn står i ett annat rum så sladdmatat skulle inte funka plus att jag vill slippa kabel vid spel av Alyx, Onward osv.
Sladd och avbrottssäker matning behövs däremot vid racing då jag sitter still i riggen. 2,5 timmar batteritid räcker inte alltid. ACC slutar spela ljudet i vrbrillorna efter ett live batteriskifte och det ger stort handikapp vid körning.

Jag har Vive Cosmos Elite och Vives Wireless enhet.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk

kolla instruktionerna till wirelessadaptern bör stå där vad den ska matas med.

Powerbanken är ju specad QC3.0 21W

så nånstans mellan 5-22V med 2.6A eller 4.9A

troligen 2.6A och upp till 8V men vet ej säkert så försök inte ansluta en nätadapter på 8V kan lika gärna gå åt helvete.

men hittar du en nätadapter med QC3 och minst 21W så bör den kunna göra jobbet utan problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tror denna tråd har lite info av de du letar efter.
https://forum.vive.com/topic/6909-long-lasting-vive-wireless-...

Permalänk
Medlem

Tackar! Verkar som om det inte går att direktmata från en QC laddare då
Jag har 3 st 21W batterier på rotation så det går att spela länge om spelet accepterar hot swap. ACC gör inte det tyvärr trots att alla andra spel klarar det.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Inte utan modifikationer...