Permalänk
Medlem

Tips på ny mus och musmatta?

Körde ganska hårt FPS-spel för ca 6 år sedan, och då var det Zowie EC1-A och Steelseries QcK matta som gällde och som jag tyckte fungerade utmärkt.

Efter detta har jag inte följt branschen alls. Söker nu tips på produkter som liknar dessa och som är på den billigare skalan.
Dvs sladdad halvstor/stor simpel mus utan extrafinesser samt tyg(?) matta som funkar. Kan även tänka mig testa annat material, men ej såndär hård matta, bör vara lågprofil också.

tack

Permalänk
Medlem

Är inte mycket insatt i detta ämne.
Men kollar mycket på Youtube och täster, och då värkar Logitechs trådlösa möss vara ett rätt så säkert val 🤔🙂.

Permalänk
Medlem
Skrivet av user01:

Körde ganska hårt FPS-spel för ca 6 år sedan, och då var det Zowie EC1-A och Steelseries QcK matta som gällde och som jag tyckte fungerade utmärkt.

Efter detta har jag inte följt branschen alls. Söker nu tips på produkter som liknar dessa och som är på den billigare skalan.
Dvs sladdad halvstor/stor simpel mus utan extrafinesser samt tyg(?) matta som funkar. Kan även tänka mig testa annat material, men ej såndär hård matta, bör vara lågprofil också.

tack

Möss är svåra och väldigt personliga. Jag lirar en del fps och tycker Logitechs X-superlight i kombo med X-raypads Aqua control är en bra kombo. X-raypad har en del obehandlade mattor i klass med Artisan men kostar en tredjedel. Har precis beställt en Equate som ska ge lite mer stoppkraft och precision.

Maxgaming har tagit in del bra kvalitetsmattor men i fel storlek. Jag köper mina mattor direkt från X-raypads webshop där de även har 50x50cm vilket är den bästa storleken på en matta enligt mig. Frakten blir nästan lika dyr som mattan men det är det värt.

Permalänk
Medlem

Är själv otroligt nöjd med Logitech G305 och SteelSeries QcK Mini. Går aldrig tillbaka till trådat igen.

SweClockers recension av G305: https://www.sweclockers.com/test/25868-logitech-g305-lightspe...