Asus introducerar egenutvecklade brytare med ROG Falchion

Permalänk
Melding Plague

Asus introducerar egenutvecklade brytare med ROG Falchion

Det trådlösa tangentbordets Cherry MX-brytare ersätts med Asus egenutvecklade version med något tidigare aktiveringspunkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

och fortfarande inget QMK stöd?

Behöver ingen ytterligare julgran/RGB skit utan att tangentbord som arbetar med mig, inte emot mig.

Permalänk
Medlem

Själva tangentbordet ser ut att vara typ 1.5 cm tjockt

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Påhittigt namn på brytarna...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Om någon tycker det ser lite konstigt ut så kan jag meddela att tangentbordet "ligger" i sitt dustcover på bilden. Det har även en "touchslider" som man knappt ser på vänster sida. Asus skryter även med upp till 450h batteritid, beroende på användning.

Permalänk
Snusfri

Så fler bryter sig ut från cherrys mekaniska grepp inom tangentbord.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Fan också.. jag som är torsk på Asus prylar sedan en tid tillbaka!
Blir o kolla upp tangentbod då

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Så fler bryter sig ut från cherrys mekaniska grepp inom tangentbord.

Hur har detta funkat historiskt? Någon som lyckats bra med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdriddaren:

Om någon tycker det ser lite konstigt ut så kan jag meddela att tangentbordet "ligger" i sitt dustcover på bilden. Det har även en "touchslider" som man knappt ser på vänster sida. Asus skryter även med upp till 450h batteritid, beroende på användning.

450h när det är avstängt kanske x)

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

450h när det är avstängt kanske x)

Enligt Asus så räcker det att stänga av RGB

"Dual-mode connectivity via wired USB and 1 ms at 2.4 GHz RF, and up to 450 hours of battery life* offer stable, long-lasting performance (*with RGB lighting off)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Hur har detta funkat historiskt? Någon som lyckats bra med det?

Det har redan funkat för längesen, de finns hundratals ute på marknaden man kan köpa löst som är bättre än Cherry brytare.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till sverige, kan iallafall inte hitta något på nätet nu. Ser mycket bättre ut än ROGs tidigare tangentbord, jag är ett stort fan av hur många av deras produkter ser ut men tangentborden har aldrig varit väldigt vackra

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Hur har detta funkat historiskt? Någon som lyckats bra med det?

Keytronic är det tangentbord jag gillar bäst, men deras storhetstid är över, antagligen p.g.a. priset.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att:

Asus Rog Strix Scope TKL

Är det snyggaste och skönaste tangentbord jag sett/testat.

Men! Jag kan typ inte använda det eftersom Ratings mätte upp latency till 14ms. Rent psykologiskt jobbigt att veta när man spelar CS GO

Permalänk

När kommer detta till Sverige?