Lamina PRO T-1024 dör när man ansluter en iPhone 12. Vad kan det bero på, och finns det någon lösning?

Permalänk
Medlem

Lamina PRO T-1024 dör när man ansluter en iPhone 12. Vad kan det bero på, och finns det någon lösning?

Hejsan!

När jag ansluter min iPhone 12 till min Lamina PRO T-1024 händer det ofta att plattan dör efter en halv minut, trots att batteriet är på över 50 procent. Det går visserligen att starta upp den gen, men samma problem uppstår igen.
Kör jag plattan med laddaren ansluten, går det däremot felfritt att ansluta iPhonen och göra det jag vill göra.

Har någon annan varit med om samma sak?
Och hur har ni i så fall löst det?

Tack på förhand. //Stoffelundgren

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem

Eller har någon varit med om något liknande fast med produkter från andra tillverkare?

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk

låter som att Ifånen ev drar för mycket ström för att batteriet ska orka hålla 5V linan stabil så den stänger av sig i tron att batteriet är slut/trasigt eller något sånt.

skulle även kunna förklara varför det fungerar när du har laddaren inpluggad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

låter som att Ifånen ev drar för mycket ström för att batteriet ska orka hålla 5V linan stabil så den stänger av sig i tron att batteriet är slut/trasigt eller något sånt.

skulle även kunna förklara varför det fungerar när du har laddaren inpluggad.

Tack för ditt svar!
Så kan det absolut vara. Tänkte faktiskt inte på det.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Tack för ditt svar!
Så kan det absolut vara. Tänkte faktiskt inte på det.

Det går ev. testa med andra enheter också, om du kopplar in en "dum" powerbank, blir det samma symptom?
Tänker då den endast borde dra el och ej kommunicera.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Det går ev. testa med andra enheter också, om du kopplar in en "dum" powerbank, blir det samma symptom?
Tänker då den endast borde dra el och ej kommunicera.

Tack! Ska testa detta och återkommer med resultatet.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem

Uppdatering
Nu har jag bytt upp mig från iPhone 12 till en iPhone 13 Pro, vilken min Lamina däremot klarar av att hantera felfritt utan strömkabel. Jag hade iPhonen inkopplad i säkert en halvtimme (för uppdatering av iOS och synk via iTunes) utan problem.

Undrar om det har med antingen telefonen eller laddkabeln att göra. Ska däremot testa vid några tillfällen till innan jag drar någon slutsats av detta. För det kan ju lika gärna ha varit slumpen.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.