Permalänk
Medlem

Google har fått dark mode!

Äntligen!

Fick precis upp att google går att få i dark mode!
Slippa bli bländad sent på kvällen när allt annat är bäckmörkt!
Kör så mycket som möjligt i dark mode där det finns.

Hur gör du?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har personligen inte fått Dark Mode på Google ännu.

Använder däremot tillägget Dark Reader så jag har redan dark mode på i princip alla hemsidor redan.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Har personligen inte fått Dark Mode på Google ännu.

Använder däremot tillägget Dark Reader så jag har redan dark mode på i princip alla hemsidor redan.

Tycker det är så härligt att köra office i dark mode exempelvis.
Ögonen känns mer avslappnande. Kanske bara är placebo, men jag tycker det känns så mycket skönare.
Har precis ställt om till dark mode till hela windows nu också.

Vet att dark mode finns till sweclockers via modifiering från en medlem.
Men skulle personligen tycka att det implementerades för alla att välja. Den svart/grå-färgen som är bakgrund till "nytt i forumet" borde vara färgen för hela sweclockers.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Dark mode i det mesta som går, behagligare

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tycker det är så härligt att köra office i dark mode exempelvis.
Ögonen känns mer avslappnande. Kanske bara är placebo, men jag tycker det känns så mycket skönare.
Har precis ställt om till dark mode till hela windows nu också.

Vet att dark mode finns till sweclockers via modifiering från en medlem.
Men skulle personligen tycka att det implementerades för alla att välja. Den svart/grå-färgen som är bakgrund till "nytt i forumet" borde vara färgen för hela sweclockers.

Jag tycker det blir för mörkt med dark mode i Office, kör grå där. De flesta dokument är ju helt vita så blir för mycket kontrast där. Ställde in google.se till Dark mode och ska se om det blir bra. men finns ju inte kalendern i dark mode, det skulle vara skönt ibland.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kör inte darkmode, tycker text är svårare att läsa då eftersom det är mindre kontrast och har inget problem med ljus så jag kör vanligt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Använder dark reader på datorn och i mobilen kör jag på chromiums inbyggda "forced colors for websites in theme settings"(något sånt)-chromium flag. Dark reader fungerar nästan alltid men om inte är det lätt att toggla av/på eller byta filter till ett som passar sidan. Flags är dock förstås beta/experimental så det är inte alla hemsidor som fungerar bra med det så man måste exempelvis öppna den i reader mode eller markera all text för att kunna se den ibland.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag tycker det blir för mörkt med dark mode i Office, kör grå där. De flesta dokument är ju helt vita så blir för mycket kontrast där. Ställde in google.se till Dark mode och ska se om det blir bra. men finns ju inte kalendern i dark mode, det skulle vara skönt ibland.

Dokumenten är inverterade för mig i Office så det är svart bakgrund med vit text. Testa sätt på dark mode i Office så borde dokumenten bli mörka också.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Dokumenten är inverterade för mig i Office så det är svart bakgrund med vit text. Testa sätt på dark mode i Office så borde dokumenten bli mörka också.

Det stämde till viss den, Word blev mörk men Excel inte. Bra funktion annars. Men jag föredrar nog ljusare bakgrund när man ska läsa mycket text. Det är oftast lättare att fokusera när det är vit bakgrund med svart text än tvärt om. Har börjat nu stänga av mörkt tema på SweC på dagen och har det bara igång på kvällen. Bara man ser till att ljusstyrkan på monitorn är mycket låg.
Här är ett tips från Laxpudding: #18843657 för att minska ljuset på skärmen.

Har mörkt tema på de program som har, men inte Dark Reader faktiskt, har provat det men ibland känns det som det förstör upplevelsen på en del siter.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact