Projekt som aldrig avslutades - vad är det värt?

Permalänk
Medlem

Projekt som aldrig avslutades - vad är det värt?

Har ett gammal projekt liggandes i föräldrarnas källare som jag aldrig fick tid att slutföra och sen blev det aldrig bara av liksom, vilket är jävligt synd, men nu har det gått så pass lång tid att jag känner att om jag inte gjort det än så kommer jag aldrig gjort det, och har inte heller behovet av en extradator längre.
Tänkte därför kolla vad detta halvfärdiga bygge kan tänkas vara värt eller vad jag annars kan göra med det... Rör osv är dragna, men delarna hänger typ löst i chassit för jag tog ut moderkortet för att felsöka länge sen

Har inte exakt koll på alla delar, framförallt gällande vattenkylningen men ungefär något sånt här:

CPU - Intel Core i7-5930K
GPU - EVGA 980 - med EVGA HydroCopper eftermonterat
MODERKORT - EVGA X99 Micro2
RAM - HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB
PSU - Corsair RM750

Chassit är ett custombeställt Parvum med plats för 120x3 fläkt/radiator i toppen och 120x2 där fram. sen tror jag det är 80mm fläktar för utblås där bak. Har två st EK coolstream radiatorer, EK cpu block från Performance PC som de moddat, Bitspower res med DDC pump, bitspower fittings, oklart vilken tub men tjock är den iaf...
Hårdiskar och SSD som ni ev ser på någon bild ingår inte längre.

Full disclosure, den har stått med "vatten" i rätt länge nu, så blocken osv kan behöva städas. Anledningen till att den inte blev klar var framförallt att allting fungerade utanför chassit, satte i möget och gjorde klart sista, så funkade inte det längre. Tog ut ur chassit igen och testade, så funkade det, satte i igen, funkade inte rinse repeat typ 10 gånger... så kom livet mellan och hann aldrig bli klar. Detta var menat som en extradator att ha i studentlyan, men blev att jag flyttade till annat i hemstaden istället och behöll då min primära rigg dit så fanns inget behov för extradatorn (tanken var då att ha den som HTPC/TV gamimg dator), sen försökte jag hitta felet väldigt många helger men blev aldrig klart och så gick tiden mer osv osv sen nu har det gått ett antal år...

Bilder:
https://imgur.com/a/lyE1ofA

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Allt jag skriver här är spekulation utan någon större erfarenhet av custom loop. Jag tror ditt problem är att det är väldigt "special". Det är ju riktigt nice delar du har, men de är också gamla och icke fungerande. Att köpa grisen i säcken är något som alltid kostar säljaren mycket, för köparen har ju ingen aning om ifall de kan få det att fungera eller ej.

Jag sålde en 6700k+1070 dator med kvalitetsdelar (NH-D15, Supernova G2 750w, extra fläktar etc) för 8000kr nyligen. Det fanns datorer ute med 6700k + 1070 i prebuilts för 5000kr, men jag tror jag fick mer för att det var bra delar i samt att jag hade tålamod att vänta på rätt köpare. Din dator ligger ju strax därunder i prestanda. Sen har du ett special chassi som säkert kan intressera vissa, customloop kan intressera vissa och skrämma bort andra.

Skjuta från höften så kanske 4-6000kr då den inte är fungerande?

Alternativet är ju att du säljer det här på SweC eller Tradera, sen lägger du ett startbud och ser hur budgivningen går. Du kan ju alltid välja att inte sälja ifall budgivningen inte går dit du är okej med att sälja.

Alternativ 2: Jag vet inte vad begagnad Customloop är värd, men med tanke på att det är icke fungerande i chassit så ser jag en situation där du får mer pengar ifall du säljer allt löst istället.