Kan inte klicka på "Done" när jag har gjort min Memoji (Big Sur v11.5.2)

Permalänk
Medlem

Kan inte klicka på "Done" när jag har gjort min Memoji (Big Sur v11.5.2)

Hej.

Jag använder Big Sur v11.5.2 på en MacBook Pro 15" late 2013 (ska installera version 11.6 av Big Sur någon gång). Försöker skapa en Memoji då jag alltid har velat ha haft en, men jag har aldrig ägt en produkt från Apple förrän förra året, och då först en iPhone 6 som en lektelefon utan något SIM-kort, och sen MacBook'en.

Hur jag gör.
Jag öppnar Messages, trycker på ikonen till vänster om textfältet utan att välja någon kontakt först, väljer sen Memoji Stickers och väljer därefter att skapa min egna Memoji. När jag är nöjd, så ska jag alltså trycka på "Done"-knappen, men ingenting händer när jag klickar på den. Jag kan till och med sitta och spamklicka på den i all oändlighet - ingenting händer.

Vad gör jag för fel? Måste jag välja en kontakt först, som använder Messages, innan jag kan skapa min Memoji?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Är det den här "done"-knappen som är borta/utgråad? Mitt skärmskott är från Big sur 11.6.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är det den här "done"-knappen som är borta/utgråad? Mitt skärmskott är från Big sur 11.6.

https://i.imgur.com/LNkLvxb.png

Nä, den är blå och klickbar. Uppgradera nu till version 11.6 och helt plötsligt var min Memoji där, sparad och fin. Jättekonstigt. Men nu är ju frågan hur man använder dom till Telegram utan en iPhone. Hm...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.