Permalänk

Mullvad och Android

Hej,

Någon som vet varför vissa länder finns som alternativ att koppla upp sig på via datorn(win10) men ej finns med på listan när man ska koppla upp sig via Android telefon? Är inte det lite konstigt?

Det är första gången jag provar VPN och känner mig lite vilsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hej,

Någon som vet varför vissa länder finns som alternativ att koppla upp sig på via datorn(win10) men ej finns med på listan när man ska koppla upp sig via Android telefon? Är inte det lite konstigt?

Det är första gången jag provar VPN och känner mig lite vilsen.

Kan det vara för att du kör Wire Guard på ena stället och Open VPN på andra?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Kan det vara för att du kör Wire Guard på ena stället och Open VPN på andra?

Nej det gör jag inte, jag kör direkt utan att ändra på några inställningar? Både datorn och mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Kan det vara för att du kör Wire Guard på ena stället och Open VPN på andra?

Skrivet av Flexiblus:

Nej det gör jag inte, jag kör direkt utan att ändra på några inställningar? Både datorn och mobilen.

har aldrig använt Mullvad, men det faller ju inte utanför rimlighetens gränser att de har olika standardinställningar för klienten på win10 jämfört med android. (eller om de ens har stöd för båda protokolle på android).

För att vara helt säker, leta upp meny alternativet i båda klienterna och jämför.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hej,

Någon som vet varför vissa länder finns som alternativ att koppla upp sig på via datorn(win10) men ej finns med på listan när man ska koppla upp sig via Android telefon? Är inte det lite konstigt?

Det är första gången jag provar VPN och känner mig lite vilsen.

Det finns en setting, under typ "avancerad" där man ställer in via vilket protokoll man kör klienten, kolla där. Annars har Mullvad en ganska bra support som man kan mejla till

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Det finns en setting, under typ "avancerad" där man ställer in via vilket protokoll man kör klienten, kolla där. Annars har Mullvad en ganska bra support som man kan mejla till

Det är det som är problemet har skickat e-post två gånger och dessa når inte fram returneras av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det är det som är problemet har skickat e-post två gånger och dessa når inte fram returneras av någon anledning.

Ja, det var konstigt. Nu var det länge sedan jag hade anledning att kontakta dem, men då gick det alldeles utmärkt. Du har mailat "support@mullvad.net" ?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3